Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatParvekeviljelyKoristekasvit parvekkeella : Tuoksuherne parvekkeella ( 11 kpl)

Sivut:
[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleViivi-81 (13 kpl) tiistai, 23. toukokuuta 2006 - klo 16. 06 (yli 8 vuotta sitten)
Mulla on parvekkeella neljä pylvästä, joita pitkin ajattelin laittaa tuoksuherneen kasvamaan. Katosta köyden pylvään ympärille kieputtaa ja sitä pitkin herne kipuamaan; onko mahdotonta tuoksuherneelle? Tarvitseeko Tuoksuherne ison ruukun ja miten isoksi se kasvaa? Onko pylvään ympärillä hieman köyhän näköinen, jos ei kasva tarpeeksi isoksi?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerhia (65 kpl) tiistai, 23. toukokuuta 2006 - klo 16. 13 (yli 8 vuotta sitten)
Lähinnä tulee mieleen että minkä mittaisia tuoksuherneesi ovat, kasvavatko ne metriä, puoltatoista korkeammiksi? Korkeimmat mitat mitä olen tuoksuhernepussin kyljessä nähnyt, taisi olla 200 cm...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) tiistai, 23. toukokuuta 2006 - klo 16. 36 (yli 8 vuotta sitten)
Viivi-81, minusta Tuoksuherne on ns. herkän kaunis kasvi, josta saa siron koristeen, muttei mitään vankkaa ja peittävää.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerhia (65 kpl) tiistai, 23. toukokuuta 2006 - klo 17. 16 (yli 8 vuotta sitten)
Mulla on tänä vuonna köynnöskokeilu parvekkeella, olen laittanut kasvamaan ainakin clematista, kelloköynnöstä, japaninhumalaa, kanariankrassia, päivänsineä ja salkopapua (tämä viimeinen kasvoi kaksi vuotta sitten erittäin hyvin isoksi ja peittäväksi, suosittelen). Ja sitten sitä tuoksuhernettä. Noista salkopapu, clematis, Kelloköynnös ja Japaninhumala pitäisi kasvaa hyvinkin runsaiksi ja korkeiksi.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleViivi-81 (13 kpl) maanantai, 29. toukokuuta 2006 - klo 20. 33 (yli 8 vuotta sitten)
Pussin kyljessä oli mielestäni pituudeksi laitettu se pari metriä. Minkälaista lämpötilaa Tuoksuherne kestää? Onkohan +10 liian vähän vielä? Minulla on tällä hetkellä sisällä 18 versoa, jotka ovat alkaneet lurpahtaa, mikähän neuvoksi? En ole laittanut partsille vielä yhtään hernettä, kun pelkään että ne paleltuvat :(
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleViivi-81 (13 kpl) maanantai, 29. toukokuuta 2006 - klo 21. 22 (yli 8 vuotta sitten)
... ja mitenkäs ison ruukun Tuoksuherne ja Kelloköynnös tarvitsee?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleInki (7432 kpl) maanantai, 29. toukokuuta 2006 - klo 21. 29 (yli 8 vuotta sitten)
Aika isoja ruukut saavat olla molemmille - tuoksuherneitä tarvitaan monta yhteen ruukkuun ja Kelloköynnös on voimakaskasvuinen. Minulla kasvavat tuoksut semmoisessa isossa saviruukussa, olisiko 10-12 litranen ja 5-6 tainta.

Kelloköynnöksen laittaisin varmaan samanlaiseen nyt - liian pienessä ruukussa kasvatin ja kastella piti koko ajan. Yritin sitä talvettaa autotallissa, mutta eihän se kasvuun lähtenyt, joten tänä kesänä ei ole kelloköynnöstä...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleViivi-81 (13 kpl) tiistai, 30. toukokuuta 2006 - klo 11. 52 (yli 8 vuotta sitten)
Laitoin viime yöksi amppelitomaatin kokeeksi parvekkeelle eikä se näyttänyt olevan siitä millänsäkään. Ajattelin uskaltaa laittaa loputkin tomaatit, tuoksuherneet ja kelloköynnökset partsille, eiköhän ne kestä jo yön lämpötilatkin..?

Miten hyvin Kelloköynnös ja Tuoksuherne yleensä tarttuu mihinkään? Viritin viimeinkin narun (karheaa ja aika paksua se kyllä on) yhden pylvään ympärille ja tuli epäilys ettei tuoksu tartukaan siihen :( Pitäisikö molemmilla olla sellainen perinteinen kehikko tukena (jollaista en haluaisi laittaa)? Onko ideoita, miten ne saa kasvamaan ilman kehikon antamaa tukea?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerhia (65 kpl) tiistai, 30. toukokuuta 2006 - klo 15. 01 (yli 8 vuotta sitten)
Molemmat kiipeää hyvin sekä lankaan että keppiin.

Mulla on kasvaneet tuoksuherneet lasitetulla partsilla toukokuun alusta. Lämpötila käynyt alimmillaan n. 6 asteessa. Osa taimista iti sisällä ja niistä tuli selvästi lötkömpiä ja ohuempia. Olisi vaan pitänyt laittaa kaikki saman tien ulos, vaikka sisällä itävyys olikin hieman parempi.

Jos haluat tuoksuherneistäsi tuuheat, kokeile varovasti taivuttaa ne rautalankakoukuilla alas kun lehtiä on muutama pari joka varressa. Mitään hurjan peittävää pöheikköä niistä ei silti uskalla luvata.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerhia (65 kpl) tiistai, 30. toukokuuta 2006 - klo 15. 02 (yli 8 vuotta sitten)
Ja tuo äskeinen vinkkihän oli sitten peräisin täältä puutarha.netistä. En muista keneltä. Mutta kiitos hälle!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleViivi-81 (13 kpl) tiistai, 30. toukokuuta 2006 - klo 16. 29 (yli 8 vuotta sitten)
Tuoksuherneistä en ajatellutkaan mitään peittävää pöheikköä, jos saisi sen vaan kivasti kasvamaan sen pylvään ympärille... Pitää käydä ostamassa isompi ruukku ja laittaa ne siihen, että niistä tulisi edes jotain :)

Kelloköynnöksistä meinasin yrittää ihan paikoitellen peittävää kasvustoa noihin parvekelasien eteen saada. Pitää varmaan hommata se puuristikko sit kuitenkin...

Mutta kiitos vinkeistä eniwei :)

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.