Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatHuonekasvipalstaValinta- ja hoito-ohjeet - aiheet P - R : Pimeän paikan viherkasvi? ( 7 kpl)

Sivut:
[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleNefertity (282 kpl) torstai, 13. heinäkuuta 2006 - klo 10. 56 (yli 8 vuotta sitten)
Mikä olisi sellainen viherkasvi, joka selviäisi ikkunattomassa kylpyhuoneessa? Meillä on kylppäriremppa menossa ja sisustukseen olisi kiva lisätä myös jotain vihreää, mutta mitä? Vai pitääkö tyytyä silkkiversioihin?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesailasi (7926 kpl) torstai, 13. heinäkuuta 2006 - klo 12. 14 (yli 8 vuotta sitten)
Nefertity, en usko, että mikään viherkasvi menestyy kokonaan ilman valoa - viherkasvithan tarvitsevat valoa yhteyttämiseen.

Mutta jos joskus, vaikka jaksoittain saat kasvisi valoon, niin vähässä valossa tulevat toimeen ainakin
viirivehka
kultaköynnös (meillä on sellainen pesuhuoneessa, mutta siellä on kyllä pari pientä ikkunaa)
peikonlehti
palmuja: kookos-, kentian-
tuonenkielo
palmuvehka
saniaiset
herttaköynnösvehka
traakkipuut
muratti
vihreät juorut
amatsoninlilja
anopinkieli
anopinhammas
huonearalia
muraattiaraalia
aasin- ja muulinkorva
liisukat l. liisankukat (Plectranthus)
kuningaskissus
nappipellea

Jatkakaa te muut!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerosmarino (24 kpl) torstai, 13. heinäkuuta 2006 - klo 15. 21 (yli 8 vuotta sitten)
Sailasin listasta palmuvehkaa kannatan pimeään; kaksi kappaletta olen sijoittanut ikkunattomaan yläkerran aulaan, johon tulee erittäin vähän valoa portaiden ja avoinna olevien huoneiden ovien kautta. Uutta lehteä tekevät, mutta eivät hirveän nopeasti kasva.
En sitten tiedä menestyisikö aivan pimeässä, vaikka "komerokukaksi" kutsutaankin.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleEuffis (3973 kpl) torstai, 13. heinäkuuta 2006 - klo 15. 24 (yli 8 vuotta sitten)
Palmuvehka ei muutenkaan ole kovin nopeakasvuinen. Ja, kenties vastoin kaikkia oletuksia, ja erityisesti tuota "komerokukan" nimitystä, se viihtyy vallan mainiosti myös todella valoisassakin. Suoraan paahteeseen en sitä sentään ole laittanut.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleMammales (212 kpl) torstai, 13. heinäkuuta 2006 - klo 20. 32 (yli 8 vuotta sitten)
Palmuvehka Zamioculcas, minulla myös valottimassa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleNefertity (282 kpl) perjantai, 14. heinäkuuta 2006 - klo 13. 34 (yli 8 vuotta sitten)
Taidan koittaa tuota palmuvehkaa siis, täytyy painella kukkakauppaan. Mulla on pikkuviirivehka, joka on selvinnyt koko vuoden kukoistaen varjossa, tosin huoneessa on ikkunat, mutta paikka on tosi varjoisa. Sitäkin voisi koittaa.. ja saniaisen olen aina onnistunut tappamaan, mutta en vielä kylppärissä, joten ehkä vien tämän uusimman uhrini sinne testiin :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepuuhapetenvaimo (403 kpl) sunnuntai, 16. heinäkuuta 2006 - klo 11. 03 (yli 8 vuotta sitten)
Palmuvehkasta tosiaan sanotaan, että kasvaa vaikka pimeässä.

Kiitos Sailasille tuosta listasta, hyötyä minullekin kun olen tuskaillut mitä saisi pohjoisikkunalla kasvamaan.

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.