Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatSiemenestä koristekasviksiSiemenestä kasvuun - yleisohjeet, vinkit : Nimilaput taimille ( 198 kpl)

Sivut: 50 | 100 | 150 | 200 | Seuraavat 50 kpl->>

[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Poistettu nimimerkki (id: 3990) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 17. 41 (yli 11 vuotta sitten)
Minkälaisia nimikylttejä te käytätte taimilla?

Itse sain eilen aivan loistavan idean. Leikkasin muovisesta kertakäyttömukista pohjan ja sen kovan renkaan reunasta pois. Loppuosasta leikkelin sopivan levyisiä liuskoja, viistotin toisen pään ja kirjoitin permanenttitussilla toiseen päähän nimen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 18. 24 (yli 11 vuotta sitten)
Olitpa fiksu! Ulkona kasvimaalla merkitsen rivit sillä siemenpussilla, jonka isken tikulla maahan pystyyn. Varikset tutkii ne yleensä aina hukkaan. Olisi viisasta tehdä kunnon kyltit. Jäätelötikut ovat ulkona käteviä käyttää, sisällä olen käyttänyt siemenpussin palasia, josta erottaa värien perusteella suurinpiirtein mikä missäkin laatikossa kasvaa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleklematis (4621 kpl) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 18. 58 (yli 11 vuotta sitten)
Jossain oli keskustelua tästä aiheesta. Muistan vinkin, joka mielestäni on mainio: säleverhot leikeltyinä sopivan mittaisiksi.
Jostain kirpparilta pitäisi käydä kaivelemassa. Yleensä siellä on sellainen vanhojen verhotankojen ja kepukoiden kulmaus, mistä uskon löytäväni ne.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleFiia (831 kpl) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 19. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Telepatiaa, Anu! Saman konstin kekkasin minäkin viime keväänä. Hyvä kun palautui taas mieleen, kiitos.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRiterina (476 kpl) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 20. 32 (yli 11 vuotta sitten)
Joku kehui muovisia kertakäyttöveitsiä.

Meillä on niin suuri kasvimaa että siitä pitää joka tapauksessa tehdä kartta, ja rivit tulevat merkattua kun peittää kylvökset kompostilla.

Kylvölaatikoissa käytän pahvisuikaleita.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleVanda (1955 kpl) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 21. 12 (yli 11 vuotta sitten)
Pihalla oleville kasveille olen käyttänyt saamiani käytöstä poistettuja heinäseipäiden tappeja! Ne ovat mukavasti harmaantuneita eivätkä töki silmille kuten valkoiset muoviveitset. Pari kesää olen käyttänyt vanhasta ruskeankeltaisesta sälekaihtimiseta leikeltyjä paloja. Niihin tarttuu lyjykynä ihan hyvin ja teksti kestääkin yllättävän hyvin.
Taimipoteissa käytän viili- ja jogurttipurkeista leikeltyjä säleitä. Hyvin toimii.
Poistettu nimimerkki (id: 410) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 21. 29 (yli 11 vuotta sitten)
Kaikkein halvimmat ja näppärimmät nimikyltit syntyvät voi- ja margariinirasioista. Kylki- ja pohjaosassa on riittävän pitkä tasainen osa, joten niistä on helppo leikata suoria suikaleita. Materiaali on myös kestävää eikä heti lohkeile. Musta spriiliukoinen huopakynän jälki pysyy ainakin pari vuotta lukukelpoisena. Kyltit voi tökätä maahan tai niihin voi tehdä rei'ittimellä reiän ja sitoa kasviin kiinni.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleJalomarja (2857 kpl) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 22. 33 (yli 11 vuotta sitten)
Mulla on just noita muovisia kertakäyttäveitsiä ulkona perennapurkkien merkkinä. Nyt kun ne jäivät talven armoille, niin tein niistä myös kartan jos vaikka tekstit häipyvät.
Poistettu nimimerkki (id: 1670) perjantai, 14. helmikuuta 2003 - klo 23. 53 (yli 11 vuotta sitten)
Margariinirasioista kun tulee käytettyä aina yksi kansi kahta purkkia kohti (eli jaan yhden rasian kahteen osaan purkin kannesta leikkaamallani levyllä), niin toisen kannenhan voisi käyttää nimilappusuikaleiksi.

No, mulla nimilapun virkaa toimittaa maalarinteippi purkinreunassa, sen verran vähän on noita lajeja kasvatuksessa (max. 10 on ollut).
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 9. 54 (yli 11 vuotta sitten)
Aion tehdä ainakin perennoihin kunnolliset pitkät nimilaput, jotka olisivat myös keväällä lumen sulattua paikoillaan. Saan mieheltäni vanhan nimikilpien kaiverruskoneen käyttöön ja muovivirmasta pitäisi saada tosi edullisesti kaiverrusmuovia. Laitan latinankielisen ja suomenkielisen nimen jokaiseen. Saas nähdä kuinka monta kerkeän, kun talvi on jo kohta mennyt. Eikö hyvin suunniteltu olekkin jo kun puoleksi tehty. Kesäkukkiin aion laittaa tussilla tehdyt, kertokaa mikä tussi kestää koko kesän haalistumatta ja missä materiaalissa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 10. 40 (yli 11 vuotta sitten)
Kasvien lisäyslavan tai -alueen haluan ensi kesänä itselleni perustaa. Siihen olisi sitten hyvä tehdä kunnolliset nimimerkinnät, koska pistokas- ja siemenlisäyksien kehittyminen saattaa viedä aikaa niin paljon, että ehtii jo kokonaan unohtaa mitä ihmettä missäkin kasvaa.

Hankala ruukuissa tapahtuva lisäystyö saisi joutaa silloin syrjään, kun tekisi askareelle ihan oman alueen. (tuo heinäseipään tappi on hauska konsti!)
Poistettu nimimerkki (id: 3263) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 10. 56 (yli 11 vuotta sitten)
Minä en tykkää muovista kasvimaalla (enkä muuallakaan) joten olen ostanut apteekista spatuloita eli niitä puisia ison jätskitikun tyyppisiä kapineita, joilla lääkäri painaa kieltä alas katsellessaan nielua ja pyytäessään sanomaan aaa. Kesän aikana niistä haalistuu lyijykynän jälkikin pois, mutta uudelleenhan voi kirjoittaa. Parissa vuodessa ne tietty myös maatuvat, mutta sehän on vain positiivista :)
Spatuloita on paketissa käsittämätön määrä, ne ovat isompia kuin jätskitikut eli niihin mahtuu nimi myös suomeksi (aargh, kuulostaapa snobistiselta, mutta kun vaihtelee siemeniä ulkomailta niin ei useinkaan edes TIEDÄ niiden suomenkielistä nimeä,vain latinaksi ja ehkä englanniksi - internet-ajan puutarhurin murheet ;) ja ne ovat KAUNIITA.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 11. 04 (yli 11 vuotta sitten)
Jummi, mikä idea, Jepa! Spatuloita apteekista! Jee. Onkohan niitä pikkukuntien apteekeissa - pitääpä käydä kysäisemässä kesemmällä.

Voisikohan niistä muuten tehdä myös vaikka varjostusverhoja parvekkeelle, niistä spatuloista! Tekisin ehkä, jos minulla olisi parveke.
Poistettu nimimerkki (id: 3263) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 11. 35 (yli 11 vuotta sitten)
Varjostusverhoja??? Ovat ne kyllä aika pieniä siihen. Mutta tietty, jos tykkää askarrella

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 11. 43 (yli 11 vuotta sitten)
Ennen vanhaan hyvinä aikoina ihmiset tekivät oviverhoja puisista lanka- ja filmirullista. Jos spatulat ovat isojen jäätelötikkujen kokoluokkaa, niihin varmaan voi helposti iskeä langalle tai siimalle reikiä pujotusta varten. (Sen lisäksi, että käyttää niitä myös merkkitikkuina)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemona (693 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 12. 34 (yli 11 vuotta sitten)
Onks ne spatulat kuin arvokkaita ?Hieno keksintö muutes...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 15. 36 (yli 11 vuotta sitten)
Tämä konsti minua miellyttää puutarhassa, kokeilen akryyliväriä ja pakastetussia, keväällä näen kumpi on parempi. 2 talvea ovat kestäneet.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 15. 49 (yli 11 vuotta sitten)
Minäkin voisin tuon avulla muistaa esim. perennojen nimet paremmin, kasvitieteellisen puutarhan tyylisiä kylttejä en laita omalle pihalle. Tuo on luonnollisempi tapa. Kiviähän minulla piisaa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällekibuvitsi (8785 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 15. 59 (yli 11 vuotta sitten)
Sormenpaksuisia 20cm pajutikkuja(noin),puukolla toinen reuna sileäksi,siihen teksti esim. merkkauskynällä.Voipi olla pidempikin, niin mahtuu enempi tekstiä,eikä maksa kun tekemisen vaivan.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 16. 24 (yli 11 vuotta sitten)
Toini, tosi hienoja!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleow (4908 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 19. 22 (yli 11 vuotta sitten)
Mulla on sellainen fiilis, että vaikka mä olen tarkkaan tallentanut kaikki pihalla kasvavat puuvartiset (ja osan muistakin) kasvit tietokoneelle (n. 230 tai enemmän), niin mä en muista niitä kaikkia enää, jos vaikka kolautan pääni ja saan muistinmenetyksen (hehe). Siinä olisi sitten merkitsemättömissä kasveissa todellinen salapoliisintyö. Eli kasvien merkitseminen olisi todella hyvä juttu. Varsinkin jos joku toinen joutuu niitä hoitamaan, on paljon helpompi tietää miten hoitaa jos voi etsiä tiedon kirjasta, eikä ensin tarvitse selvittää, että mistä kasvista on kysymys.
Rhodoistilla näytti olevan oikein mallikas tapa, puupylvään päässä laminoitu kuva ja teksti.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 19. 29 (yli 11 vuotta sitten)
Mutta miten merkitään pikkupoikaset perennapenkissä oikein? (Minäkin lahjoitin ukontulikukkaa vaikka luulin lahjoittavani sormustinkukkaa - onneksi pärjäsin huomautuksella ja saaja huomasi myös ukontulikukan olevan kiva kasvi)

Tietääkö joku onko netissä jossain kuvia pikkutaimista, joista saattaa erehtyä?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 19. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Taimipotin linkkilistalta lötyy mainio saitti pikkutaimista ja siemenöistä, Sand.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälletiia (778 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 20. 22 (yli 11 vuotta sitten)
Olipas tuolla mainiossa saitissa toden totta mitä erinäköisimpiä siemenkotia ja siemeniä,kannattaa käydä katsomassa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 20. 33 (yli 11 vuotta sitten)
Näin se maailma nykyään toimii! Upeat tiedot tuossa Toinin antamassa linkissä. Pitää vaan omien kasvien latinankieliset nimet koota itselleen koneelle valmiiksi joskus...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRhodoisti (3953 kpl) lauantai, 15. helmikuuta 2003 - klo 22. 03 (yli 11 vuotta sitten)
Huomasin ow:n mainitsevan täällä keskustelussa käyttämäni laminoidut nimikyltit.

Puu-, metalli- tai muovipaloille kirjoitetut tekstit häipyvät vuosien mittaan ja halusin kokeilla tätä laminointitekniikkaa. Hyvin ovat tekstit ainakin toistaiseksi pysyneet kesät ja talvet muovin suojaamina.
Jokainen alppiruusuni ja atsaleani on numeroitu, mikä helpottaa niistä tekemäni tietokannan ylläpitoa.

Taimikasvatuksessa käytän ihan tavallisia valkoisia muovilätysköjä.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleow (4908 kpl) sunnuntai, 16. helmikuuta 2003 - klo 18. 02 (yli 11 vuotta sitten)
Rhodoisti, oletko huomannut tulostustekstin haalistumista auringossa?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRhodoisti (3953 kpl) sunnuntai, 16. helmikuuta 2003 - klo 18. 17 (yli 11 vuotta sitten)
Enpä ole huomannut haalistumista, mutta aikaahan ei ole vielä kulunut kovin montaa vuotta. Ensimmäiset laminoidut kylttini homehtuivat parissa vuodessa, koska paperin reuna ulottui muovin reunaan asti. Näissä viimekeväisissä kylteissäni laminoitu muovi ulottuu reilusti paperin yli.
Musteen laadullakin on merkitystä. Laserprintterin muste kestää paremmin kuin mustesuihkukirjoittimen muste.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLissu (1016 kpl) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 8. 05 (yli 11 vuotta sitten)
Taimikasvatuksessa purkkeihin saa nimen valkoisella maalikynällä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRhodoisti (3953 kpl) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 8. 08 (yli 11 vuotta sitten)
Mikä on maalikynä? Merkki? Mistä?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKatariina (10040 kpl) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 8. 21 (yli 11 vuotta sitten)
Oliskos sellanen, kun huoltoasemalla merkataan renkaiden vaihdon yhteydessä niiden sijainti. Hyvin on ainakin pysynyt näkyvissä ve,vt,oe, ja ot vaikka kokoajan teksti pyörii tiesuolan seassa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLissu (1016 kpl) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 8. 29 (yli 11 vuotta sitten)
esim (Solid-/Würth-)Marker maalikynät, tarttuu lähes kaikkiin materiaaleihin, kuivuminen kestää joitain minuutteja. Rautakaupat varmaan myy. Sitten olis vielä rengasliitu, myöskin pysyvään säänkestävään merkintään.
Kovin kaposta tekstiä ei ehkä näillä saa. En ole itse (vielä) kokeillut. Mutta jos taimet on numerolla, niin siinä menee ainakin.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 13. 53 (yli 11 vuotta sitten)
Mää vaan leikkasinkin aamulla vanhoja käyntikorttejani suikaleiksi ja kirjoitin kynällä nimet ja painoin taimipurkkimultaan. Snobbailin oikein latinankieliset nimetkin itselleni tiedoksi ja muistin virkistykseksi. Kerrankin pistin myös päivämäärät, että tiedän, miten kauan itäminen kestää.
Poistettu nimimerkki (id: 410) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 21. 11 (yli 11 vuotta sitten)
Sand, ei niihin kyltteihin tarvitse kaikkea tietoa kirjata - tärkein riittää, esim. kasvin tieteellinen nimi ja kylvöerän/taimen numero. Loput tiedot kirjataan tällaisiin A7-kokoisiin kylvökortteihin.

Numeron avulla kasvin tiedot löytyvät helposti kortistosta ja siellä ne myös säilyvät paremmin lukukelpoisina kuin sään armoilla olevissa kylteissä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 21. 14 (yli 11 vuotta sitten)
KÄÄK, kyllä tuo jo on minulle liikaa. Paitsi tietsikalla voisi vielä näin talvella sen verran leikkiä, että tekisi pohjat...mutta ei kyllä ehkä tule täytettyä niitä kesällä, tai mistä sen tietää.
Poistettu nimimerkki (id: 410) maanantai, 17. helmikuuta 2003 - klo 22. 30 (yli 11 vuotta sitten)
Eihän noita enää kesällä juuri täytetä muutoin kuin lähinnä istutuspäivän ja istutettujen tainten määrän osalta. Kortin takapuolelle voi sitten kesän mittaan kirjata lisähuomioita.

Kortin täyttö aloitetaan jo talvella tai keväällä, kun on liotuksen sekä lämpö- ja kylmäkäsittelyn aika. Minulla on noita kortteja jo paksu pino...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) tiistai, 18. helmikuuta 2003 - klo 12. 57 (yli 11 vuotta sitten)
Sand, voithan sinä tehdä niin kun minä, laitan jokavuosi kirjaan ylös kylvöpäivän, lajikkeen ja myöhemmin kirjaan onko ollut hyvä lajike ja liikaa tai liian vähän, liian aikaisin tai liian myöhään laitettu. Kirjaan myös ylös onnistuneet yhdistelmät amppeleissa ja ruukuissa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePasi (38 kpl) tiistai, 18. helmikuuta 2003 - klo 21. 51 (yli 11 vuotta sitten)
Rhodoisti, onko tuommoinen laminointilaite kallis? Väsäsin viime kesänä puiset kyltit ja lakkasin ne vielä tekstin päälle ja silti ei tunnu tekstit pysyvän. Voisin kokeilla tuota laminointia.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRhodoisti (3953 kpl) tiistai, 18. helmikuuta 2003 - klo 22. 13 (yli 11 vuotta sitten)
Lidl möi laminointilaitteita pari viikkoa sitten erikoistarjouksena muistaakseni 26 euroa kpl, mutta tuskin niitä ihan tuohon hintaan yleensä saa. Olen laminoinut työpaikan koneella, mutta kun olen huomannut systeemin toimivan, sorruin Lidlen tarjoukseen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleklematis (4621 kpl) keskiviikko, 19. helmikuuta 2003 - klo 19. 28 (yli 11 vuotta sitten)
Onkohan niitä kaikissa LIDLEISSÄ?
Olisipa siellä vielä, niin tuolla hinnalla ostaisin. Laminointi on nim. tarpeen muissakin yhteyksissä. Olen kuvitellut se olevan huomattavasti kalliimpi laite, siksi en ole koskaan edes käynyt tutustumassa tarjontaan.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRhodoisti (3953 kpl) keskiviikko, 19. helmikuuta 2003 - klo 19. 55 (yli 11 vuotta sitten)
Lidlen markkinoinnissa on joka maanantai ja torstai rajoitettu määrä houkutustuotteita, joiden hinta on vedetty reippaasti alle markkinahintojen. Useimmiten tuotteet ovatkin jo sitten loppuneet puoleen päivään mennessä.
Törkeetä sanoisin, mutta ilmeisesti laillista.

Hinta/laatusuhde Lidlen tarjoustuotteissa on omien (ja vaimoni) havaintojeni mukaan ollut yllättävän hyvä.

Normaali hinta laminointilaitteelle lienee siinä 100 euron pinnassa.

Poistettu nimimerkki (id: 410) keskiviikko, 19. helmikuuta 2003 - klo 20. 20 (yli 11 vuotta sitten)
Lidlin tyrkkytuotteita on tosiaankin tarjolla vain niin kauan kuin niitä riittää, ja kyllä niitä yleensä riittääkin muutaman päivän tai jopa viikon ajaksi. Suositut tuotteet tietenkin loppuvat alta aikayksikön. Joskus siellä myydään suomalaisesta näkökulmasta huvittavia esineitä. Kuka oikeasti tarvitsee epäkäytännöllistä pöydällä pidettävää astiankuivatustelinettä? Onhan jokaisessa keittiössä astiankuivatuskaapit. Saksassahan ei tunneta noita kaappeja ja tuollainen teline on niiden mielestä mullistava "keksintö". :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleAAPa (967 kpl) torstai, 20. helmikuuta 2003 - klo 10. 35 (yli 11 vuotta sitten)
Panu, minä ainakin tarvitsen. Kuivauskaappi tavallisesti edellyttää, että alla on valuvan veden keräävä ja kestävä pöytä ja/tai allas. Näin ei kuitenkaan ole kaikissa pienien mökkien keittonurkkauksissa, ja silloin tällainen astiankuivausteline on kätevä. Itse käytän muovista kuivaustelinettä, ettei vesi valu pöydälle, mutta kieltämättä sellainen puinen teline on hienomman näköinen, ja olenkin miettinyt, mitä sen alle voisi laittaa kokoamaan valumavedet.

No niin, taas tuli mentyä varsinaisen aiheen ulkopuolelle.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerastas (2307 kpl) torstai, 20. helmikuuta 2003 - klo 11. 36 (yli 11 vuotta sitten)
Ja ihan kätevä mökillä muutenkin jos vaikka tiskaa ulkona, niin sillä kuivaustelineellä on helppo kanniskella pestyt astiat sisälle :-)
ps.AAPa, Miten olisi suuri tarjotin sinne alle :-)

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHuuhkaja (2192 kpl) torstai, 20. helmikuuta 2003 - klo 18. 04 (yli 11 vuotta sitten)
Mulla on ihan onneton systeemi, mulla on kaikenmaailman Lidlistä ostettuja rahka- ja jogurttipurkkeja joihin oon kylväny näitä kasveja (toki on muitakin, mm. maito ja Triptölkkejä x)), ja niiden kyljessä on tällanen valkonen tarra johon kirjotain aian tieteellisen nimen, montako siementä oon kylväny tai jos on hajakylvö, ja millon oon kylväny, ja mahdollisesti myös tuo tietokantanumero (älkää kysykö).

Tässä tapauksessa Lidlin rahkapurkkiin on kylvetty tänään Glycyrhiza lepidota - kolme siementä.

Sitten kun ne kasvaa isoksi niin en kyllä tiedä pystyykö enää käyttämään tätä tapaa ihan joka ruukkuun. No kai mä opin tuntemaan ne ulkonäöltä.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 21. helmikuuta 2003 - klo 7. 21 (yli 11 vuotta sitten)
itsä käytän vastaavaan.....tekniikkaa. ensiksi käytin noita tarroja mutta huomasin että ne ei pysy kiinni kunnolla.......ja rupesin käyttämään tavallista paperia josta leikataan siivuja ja sitten teipillä kiinnitetään siihen........
itse merkitsen Latinankielisen nimen ja joskus suomalaisen..........ja päivämäärän olen ruvennut myös laittamaan.........

minulla on myös sellaisia nimnikylttejä.....valkoisia liuskoja:) niitä pitää ostaa lisää.........oli niin halpoja.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHuuhkaja (2192 kpl) perjantai, 21. helmikuuta 2003 - klo 18. 10 (yli 11 vuotta sitten)
Mulla nää on pysynyt ihan hyvin. Kai ne pysyy niin kauan kun eivät kastu. Ite en koskaan laita suomenkielistä nimeä koska

a) Mä en muista/tiedä niitä
b) Ne on usein tosi tyhmiä esim. Mina lobata > Miinanköynnös. Kuka älypää tollasen nimen on heittäny. Miksei saman tien lauranpuu ja hilkanheinä?

Ai, mistäs sellasia nimikylttejä niin halvalla saa :D
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 21. helmikuuta 2003 - klo 19. 00 (yli 11 vuotta sitten)
ehkä se nimi tulee siitä kun Mina kuulostaa niiden mielestä Miinalta ja se on köynnös......

Lappeenrannasta, Lappeenrannasta..........sain €urolla jotain 35 kpl:lää....
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemai-lee (5945 kpl) perjantai, 21. helmikuuta 2003 - klo 19. 08 (yli 11 vuotta sitten)
muovisia, 1,5 cm leveitä, n 10 cm pitkiä, toisesta päästä suoria, toisesta päästä teräviä kolmion mallisia. onko ne tuommoisia sarracenia? siemen oy:stä eli puutarhamyymälästä niitä aikoinaan ostin. 100 kpl puntti ei voinut olla kovin kallis, koska siinä vaiheessa minulla ei taatusti ollut rahaa törsäämiseen.
niihin on helppo kirjoittaa ihan kuulakärkikynällä tai tussilla. minä kun en tarvitse muuta tietoa kylvöpurkkeihini kuin kasvin nimen (puutarhapäiväkirjaan menee pvm:t ja määrät), olen vain pessyt niitä ja käyttänyt moneen kertaan uudelleen. se viisitoista vuotta sitten ostettu nippu on riittänyt tähän asti. jos en havittele kasvattaa mitään uusia lajeja, en lisää joudu hankkimaankaan.
tilpehööverihyllyiltä niitä varmaan löytää. en vain ole kurkkinut sillä silmällä nyt moneen vuoteen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHuuhkaja (2192 kpl) perjantai, 21. helmikuuta 2003 - klo 19. 47 (yli 11 vuotta sitten)
Sarracenia, niinpä.. No onhan sillä toinenkin nimi, vaulo, mutta ei sekään nyt mitenkään liian viisaankuulonen oo.

Ahaa, mun pitäis kans hommata sellasia. Täytyypä katella jos jossain puutarhamyymälässä olis.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 21. helmikuuta 2003 - klo 22. 42 (yli 11 vuotta sitten)
juuri niitä mai-lee.......

ei kyllä kuulosta fiksummalta......

joo....sieltä nämäkin on........ihan käteviä:)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) lauantai, 22. helmikuuta 2003 - klo 13. 11 (yli 11 vuotta sitten)
Tai leikkaa karkkirasian kansista suikaleita saksilla, ei maksa mitään.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKrista (8281 kpl) lauantai, 22. helmikuuta 2003 - klo 17. 38 (yli 11 vuotta sitten)
Kävin kysymässä spatuloita Jokelan apteekista.

Ei ollut varastotavarana, mutta ystävällisesti lupasivat panna tilaukseen ja soittaa kun ne tulevat. Minusta idea on hyvä, puinen tikku ei niin hirmuisesti erotu perenna- tai pensasryhmistä.

Vaikka se maatuukin muutaman vuoden kuluttua, niin tuleepa pidettyä tiedot kunnossa, kun joutuu kirjoittelemaan tekstejä uusiin tikkuihin. Meikäläisellä kun ei ole mitään tuhansien lajien puutarhaa, ei työ ole ylivoimainen. Ja jos kasviluettelo on tietokoneella / jossain printattuna, ei haittaa vaikka jokin tikkuun piirrellyistä kirjaimista ehtisi kadota ennenkuin ehtii kirjailla uuden spatulan vanhan tilalle.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHannele (3818 kpl) lauantai, 22. helmikuuta 2003 - klo 18. 04 (yli 11 vuotta sitten)
Minä käytin askartelukaupasta saatavia lastoja, jotka ovat kuin isoja jäätelötikkuja. Tussi levisi talven mittaan niin, ettei saanut mitään selvää. Lyijykynä oli parempi, mutta kahden talven jälkeen kaikki oli entistä, niin nimilaput kuin tekstitkin.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 18. 49 (yli 11 vuotta sitten)
kummitäti Kuopiosta antoi minulle tämän lainaan...........sillä saa nimi laput kätevästi!

Poistettu nimimerkki (id: 410) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 19. 12 (yli 11 vuotta sitten)
Tulee vähän hintavia nimikylttejä. :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHuuhkaja (2192 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 19. 38 (yli 11 vuotta sitten)
Mikä ihmeen taanukkimerkistö tossa on ku puuttuu Ä ja Ö?? Tai onhan tossa toi tanski ö, onkos toi æ sitte niitten Ä?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 20. 38 (yli 11 vuotta sitten)
On Sarracenialla ajattelevainen kummitäti. Eikä tieteelliset nimet ääkkösiä tarvitse, vai mitä? Varo vain, ettet napsuttele kavereille nimiä niin, että rulla loppuu!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 20. 40 (yli 11 vuotta sitten)
Vai onko tuo edes se vekotin, jolla saa sitä muovista tarranauhaa tulostettua?
Poistettu nimimerkki (id: 427) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 20. 41 (yli 11 vuotta sitten)
Jos vielä olis metallisia sälekaihtimia jossain kirpparissa saatavilla niin tällaisella Dymolla (mieluiten sellaisella joka tuntee ääkköset) vois laittaa nimet ja liimata sitten sellaisiin sälekaihtimista leikattuihin tikkuihin, niin ainaskin kestää muutaman vuoden.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällekurjenpolvi (4166 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 20. 45 (yli 11 vuotta sitten)
Mä tein nimilaput leikkaamalla maitopurkista sopivat tikut ja kalvotussilla nimet. Ihan hyvin toimii ainakin sisällä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 21. 02 (yli 11 vuotta sitten)
shh, Panu:) sain toisen rullan nauhaakin.....

kyllä ne äät ja ööt saa säädettyä.....eikä juuri niitä tieteellisissä nimissä tarvitakkaan.
on se se vekotin sand.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 21. 11 (yli 11 vuotta sitten)
Tekisit nyt edes muutaman synttärilahjaksi huuhkajallekin! (vai oliko se huuhkaja, jolla on ensi viikolla synttärit?)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 21. 13 (yli 11 vuotta sitten)
Anteeksi Huuhkaja. Huuhkaja siis isolla Hoolla!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 21. 21 (yli 11 vuotta sitten)
on Huuhkajalla synttärit.......
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHuuhkaja (2192 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 21. 29 (yli 11 vuotta sitten)
Joo mutta meinasin vaan että jos tolla kirjottaa jotain muutakin.

Muah :]
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) torstai, 27. helmikuuta 2003 - klo 21. 30 (yli 11 vuotta sitten)
niin, tottakai, en ajatellut käyttää sitä vain purkkien kylkeen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSaara (1715 kpl) perjantai, 28. helmikuuta 2003 - klo 8. 52 (yli 11 vuotta sitten)
sarracenialla on muuten kätevä vekotin, tuollainen olisi hyvä olla näin keväällä kun purkkeja tulee ja tulee ja tulee kylväessä. Oon käyttänyt muovisia kertakäyttöveitsiä merkkitikkuina, niihin mahtuu kirjoittamaankin hyvin ja ne voi siirtää näppärästi pihalle kun taimet istuttaa jollei muuten muista mitä missäkin on.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 28. helmikuuta 2003 - klo 9. 05 (yli 11 vuotta sitten)
on se kyllä ihan kätevä........testasin sitä eilen kun kylvin uusia....
ei muuten hullumpi ajatus nuo veitsetkään.....
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleAnneliH (123 kpl) tiistai, 18. maaliskuuta 2003 - klo 9. 59 (yli 11 vuotta sitten)
Rhodoisti, millä olet kiinnittänyt nuo laminoidut laput puuhun? Joskus on laminointilaitteista tarjouksia, saattaisi olla käyttöä toimistossakin.

Haittaako metalli mitään, jos laittaa naulalla, nastalla tai niitillä?

Huuhkaja, Stockan puutarhaosastolla oli niitä muovisia kylttejä nipussa myytävänä, en tiedä onko enää. Minusta ne eivät olleet halpoja, mutta en nyt muista hintaa.

Tuo käyntikortti-idea on tosi hyvä sisällä, minulla on ainakin kolmen sentin pino vanhoja käyntikortteja, tulee käytetyksi hyödyksi. On se ainakin parempi konsti kuin aikaisemin käyttämäni, eli kirjoitin nimen voipaperinpalaan vedenkestävällä tussilla ja tökkäsin grillitikun pätkän voipaperista läpi parista kohtaa, katkoin grillitikut kahteen tai kolmeen osaan. Oli vähän epäsiistin näköinen ja keikahtivat helposti pois purkista, mutta säästin tikunpätkät vielä seuraavaan vuoteen!

Nuo spatulat on mahtava keksintö ulos kasvimaalle, pitää ostaakin heti. Nyt on tarkoitus kylvää aika paljon eri lajeja, joten ovat tarpeen. Tosin aikapula kaataa varmaan taas kaikki hyvät suunnitelmat...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerina (409 kpl) tiistai, 18. maaliskuuta 2003 - klo 10. 18 (yli 11 vuotta sitten)
Ne stockan muoviset puutarhatikut oli jotain 3.50 ja onko siinä jotain 20 kpl. Mielestäni ovat aika kalliita.
Itse olen käyttänyt siemenviljelyssä sellaista konstia, että olen kirjoittanut nimen ja päivämäärän maalarinteipille aika pienellä ja sit taitanut sen kahtia ja laittanut hammastikusta läpi. Se toimii, mutta yksi haitta puoli siinä on kosteassa hammastikut homehtuvat, mutta näyttää ne siemenet silti itävän. Sen hammastikun olen sitten tunkenut turvepriketin verkkoon (homehtuu) tai sitten sanomalehtiruukkuun (ei vielä tietoa homehtuuko).
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleAAPa (967 kpl) tiistai, 18. maaliskuuta 2003 - klo 14. 41 (yli 11 vuotta sitten)
Minä leikkelen nimitikkuja niistä muovirasioitten pohjista, joissa myydään valmiiksi pakattua lihaa tai broileria. Pesen aina ne rasiat ja jemmaan jotain myöhempää käyttöä varten.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRhodoisti (3953 kpl) tiistai, 18. maaliskuuta 2003 - klo 16. 00 (yli 11 vuotta sitten)
AnneliH, silikoniliima tarttuu hyvin sekä muoviin että puuhun. Silikoni kuivuu aika hitaasti, mutta sen säänkestävyys on hyvä.
Naula tai niitti ei ole hyvä idea. Laminointi rikkoutuu ja kosteutta pääsee reiästä paperikuvaa turmelemaan.
Poistettu nimimerkki (id: 4026) tiistai, 18. maaliskuuta 2003 - klo 16. 28 (yli 11 vuotta sitten)
Rina muovisia puutarhatikkuja saat helposti muovisista sälekaihtimista.Toimivat todella hyvin ja muotokin on kaareva joka sopii purkkiin hyvin.

Yhdestä kaihtimesta saa monta monta monta..... tikkua.
Ehkä niillä kaupassa saattaa olla joku rikkinäinenkin kaihdin mikä ei maksa hunajaa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 19. 04 (yli 11 vuotta sitten)
Vihdoinkin mies toi minulle vanhan kaiverruskoneen. Ei mennyt montaa kuukautta siitä kun sitä pyysin. Pitäisi vaan oppia pyytämään paria kuukautta ennen kun tarvii, niin oltaisiin samassa ajotuksen kanssa:) Minusta tulisi hyvä "blondi", oli se sen verran hankalaa, kun oli niin monta liikkuva osaa. Pari nimilappua perennoille on jo tehty, parisataa vielä puuttuu. Hidastahan se on kun kone on niin alkeellinen, että pitää latoa kaikki kirjaimet käsin ja vaan yhden rivin kerrallaan, mutta hiljaa hyvä tulee.
Onneksi sain muoviyritykseltä ilmaiseksi kaiverruskilpeä (joskin keltaista/musta teksti) niin ei tule kovinkaan kalliita. Teen niistä saman levyisiä kun postilaatikoissa, mutta pitemmiksi niin pysyisivät maassa talven yli.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälledallu (384 kpl) torstai, 3. huhtikuuta 2003 - klo 12. 56 (yli 11 vuotta sitten)
Oma niksi taimien kylvö- ja kasvatusvaiheessa on tehdä wordilla tarrat! printtaan vaan valmiiksi tarrat jotka kiinnitän oikeisiin purkkeihin! Pysyy hyvin muoviruukuissa, mutta kun en muistanut pestä saviruukut ensin ni niissä se ei oikein pysy..

Ihanat nuo Toinin kivet! Taidan käydä myös itse kivikeruulla kunhan tämän päivän lumet taas sulaavat. Ne mun tarrat eivät oikein toimi puutarhassa ja noin saisi ihanan luonnolliset kyltit!

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) torstai, 3. huhtikuuta 2003 - klo 13. 07 (yli 11 vuotta sitten)
dallu, kestääkö "sinun" musteesi kosteutta?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleneptunus (75 kpl) perjantai, 4. huhtikuuta 2003 - klo 10. 01 (yli 11 vuotta sitten)
Toinin kivikyltit on tosi hyvä ja kestävä, myöskin kaunis kyltti-idea.
Kasvimaalle olen itse laittanut kibuvitsin tavoin n.sormenpaksuisia tikkuja, joista on toinen pää teroitettu ja toiseen veistetty sileä osa tekstille. Lyijykynällä teksti pysyy, joskin käytän vain kesän ja kerään talveksi talteen.
Meillä lapset veistelee näitä tikkuja mielellään.
Poistettu nimimerkki (id: 4479) sunnuntai, 6. huhtikuuta 2003 - klo 19. 50 (yli 11 vuotta sitten)
Näin minä innostuin merkkailemaan kylvöksiäni. Maalailin vesiväreillä puisia pyykkipoikia ja niihin sitten kirjoittelin tussilla nimiä. Ja Naps, purkin reunaan.. Tomaatin taimet ja mansikat saivat punaiset, Valkosipuli valkoisen :)
Tuossa valkosipulin versoja kasvattelen leivän päälle rahkapurkissa, jonka olen "maisemoinut" hernekeittosäilykepurkilla..(opiskelijabudjetti). No, ovat mielestäni hauskoja nämä pyykkipojat..

Poistettu nimimerkki (id: 3990) sunnuntai, 6. huhtikuuta 2003 - klo 22. 35 (yli 11 vuotta sitten)
Minäkin tein jo uuden keksinnön taimien merkkaamiseen. Kirjakaupasta niitä kansioiden muovisia välilehtiä. Tulevat aika halvoiksi kun yhdestäkin lehdykästä leikkaa jo aika monta lippua.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLil (20 kpl) maanantai, 7. huhtikuuta 2003 - klo 8. 51 (yli 11 vuotta sitten)
Kaunis ja hauska tuo pyykkipoika. Minä kirjoitan tussilla maalarinteippiin ja laitan teipin purkin kylkeen... Ei kovin kaunista, mutta helppoa ja käytännöllistä. Tai sitten kirjoitan suoraan siihen jugurttipurkin kylkeen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälledallu (384 kpl) maanantai, 7. huhtikuuta 2003 - klo 9. 14 (yli 11 vuotta sitten)
Kurpitsa: En tiedä kuinka hyvin se teksti kestää kosteutta. Kyllä se tuntuu ainakin nyt olevan ihan ok, mutta en usko että ne kestäisi ulkona sadetta. Sisällä kyllä ihan toimiva ja helppo systeemi kun ei muuta kuin tarra ruukkuun!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleInki (7432 kpl) maanantai, 7. huhtikuuta 2003 - klo 12. 07 (yli 11 vuotta sitten)
Minä laminoin itse kirjamuovilla muutaman kyltin, mutta ne ovat tylsän steriilin näköisiä. Tuo pyykkipoikauttu on hauska. Itse kirjoitan taimikasvatusvaiheessa suoraan potin kylkeen. Monikäyttöpurkeissa on jo usean vuoden merkinnät, vanhemmat alkavat kulua ja viimeisimmän aina tunnistaa. Kaikki liimasysteemithän ovat tylsiä esim. poltettaessa. Maitopurkkipottini polttelemme sitten alkukesästä rantasaunalla.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällekoi (110 kpl) maanantai, 7. huhtikuuta 2003 - klo 14. 33 (yli 11 vuotta sitten)
Tuo pyykkipoika-systeemi on tosi kivannäköinen eikä varmasti maksakkaan paljoa. Täytyy ostaa ensi kerralla kaupasta noita puisia pyykkipoikia... Ovat samalla silmänruokaa =)
Poistettu nimimerkki (id: 4479) maanantai, 7. huhtikuuta 2003 - klo 15. 22 (yli 11 vuotta sitten)
Joo eivät maksa paljoa pyykkipojat. Ostin Talousmarkasta tarjouksesta 3 pkt eurolla. Yhdessä oli 24 kpl. Maksoivat normaalisti 66 centiä pussi.
Että jäi vähän ylimääräisiä, kun ei mulla noita kylvöksiä sentään ihan niin paljon ole. Enkä niitä tarvitse pyykin ripustamiseenkaan kun joudun kuivattamaan pyykit sisällä. No tulipahan hamstrattua ko halavalla sai...
Poistettu nimimerkki (id: 4515) lauantai, 19. huhtikuuta 2003 - klo 17. 00 (yli 11 vuotta sitten)
Kirjoittelen suoraan purkkeihin pakastustussilla. Se mun tussi ainakin kestää kosteutta ja tarttuu muovirasioihin ja maitopurkkeihin, joita eniten käytän taimikasvatuksessa. Ulos voisi tehdä tollaset puutikut, kun olen käyttänyt muoviveitsiä, mutta eihän ne kauniita ole.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleneptunus (75 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 8. 53 (yli 11 vuotta sitten)
Katsoiko kukaan sunnuntain TILA-ohjelmaa?
Siinä Hanna Sumari puuhasteli monenmoisia kauniita
nimikylttejä taimille rautalangasta (norsunlangaksi taisi muistaakseni lankaa kutsua?)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleöljylamppu (580 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 9. 41 (yli 11 vuotta sitten)
Katsoin, nehän olivat aivan ihania ja helppoja tehdä.
Poistettu nimimerkki (id: 4326) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 12. 35 (yli 11 vuotta sitten)
mutta eivät niin helppoja että laittaisin varsinaisesti taimille, siis monta kymmentä. Muutaman niitä voi hyvin tehdä, esmes mausteille.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKatariina (10040 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 12. 45 (yli 11 vuotta sitten)
Kauniitahan ne laput olivat, mutta miksi sellasia tarvitsisi tehdä. Koristeeksiko? Jollei erota basilikaa timjamista ilman lappua niin kuinka niitä sitten osaa käyttääkkään.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleAnneliH (123 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 13. 09 (yli 11 vuotta sitten)

Täällä on sellainen, joka ei varmaan erota basilikaa timjamista ilman nimilappua, mutta käyttäminenkin perustuu keittokirjaan, koska kokkaustaito on yhtä onnetonta.

Olisi tietysti kamalan kiva, jos osaisi käyttää kasveja tehokkaasti hyväkseen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHuuhkaja (2192 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 15. 56 (yli 11 vuotta sitten)
Hanna Sumari muuten asuu ihan meidän lähellä. Niille on tosi ärsyttävä viedä lehti ku se on ihan alueen reunalla, ja siellä on vaan se niitten laatikko mäen päällä ja sen takii pitää sinne aina vaivautua. :P
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 16. 30 (yli 11 vuotta sitten)
ne nimilaput oli tosi huonoja.
sitten kun se teki ne kaari helmet ja sanoi että kun kylvää niin voi laitaa siemenpussin tähän....onhan ne ihan kauniita jos kylvää yhtä tai kahta lajia mutta muuten se tuotta aivan liian paljon vaivaa..
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleInki (7432 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 19. 20 (yli 11 vuotta sitten)
Kukapa sellaisia jaksaisi jokaiseen kippoon ja kuppiin värkätä, mutta istutuspenkin päässä sellaiset olisivat kauniita. Mutta sitten kun Porkkana on jo iso niin olisi se vähän hassu, kaikkihan porkkanan tuntee. Ja kun keväällä on muutakin kiirettä... Mutta jos vaikka joka kevät yhden tai kaksi niin kymmenen vuoden päästä jo olisi kymmenen. Puutarhanhoito opettaa kärsivällisyyttä vai mitä:)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepujo (1870 kpl) tiistai, 29. huhtikuuta 2003 - klo 23. 59 (yli 11 vuotta sitten)
Toini, kiitos siitä kivi-ideasta! kivet ovat paljon selvempiä ja kauniimpia kuin mitkään muut väkerrykset. Eikä vie kissat eikä tuuli .
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleInki (7432 kpl) keskiviikko, 30. huhtikuuta 2003 - klo 10. 15 (yli 11 vuotta sitten)
Minäkin olen varastanut ideoitanne. Heti kirjoitin pariin kiveen kukkien nimiä kesää varten jotta sitten muistan mitä minnekin kylvän. Lisäksi tuo pyykkipoikajuttu sopi hyvin mustiin muoviruukkuihin joissa ei tussi näy. Ennen olen leikellyt maitotölkin palasia, nekin kyllä kestävät yhden taimikasvatuskauden, mutta ovat rumempia. Säilytän pojat ja saan esim. daalian juurakoille sitten talveakin varten nätit tunnistimet, ei tarvitse keväällä miettiä minkäväristä on missäkin.

Että kiitosta vaan kaikille ideanikkareille!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleneptunus (75 kpl) keskiviikko, 30. huhtikuuta 2003 - klo 15. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Sisäkäyttöön ne ilmeisesti oli tarkoitettu ne Sumarin nimikyltit. Ja lähinnä mielestäni muutamaan yrttipurkkiin pöydälle. Ei niinkään tiedoksi, vaan silmän iloksi. Minusta siinä oli pari ihan nättiä mallia, en niinkään pidä mistään helmihömpötyksistä. Ulkokäyttöön on tähän astisista ollut minusta paras idea nuo Toinin kivet.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) keskiviikko, 30. huhtikuuta 2003 - klo 18. 14 (yli 11 vuotta sitten)
Kiva jos kivi-idea kelpaa:-)Pari talvea on spriitussi hyvin kestänyt.Akryylimaali on tosi kestävä.
Joka päivä käyn tutkailemassa pukkaako kivien vierestä oikeaa sorttia.Ilo suuri kun sieltä jotakin kurkistaa.
"Ohoh , Pulsatilla vulgaris , näin varhain liikkeellä, etkö palele?"
"Hauska tavata, Gentiana septemfida lagodechiana!"
"Arvoisa Sum and substance, miksi viivytte aina niin kauan?"
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerastas (2307 kpl) maanantai, 26. tammikuuta 2004 - klo 11. 13 (yli 10 vuotta sitten)
Huomasitteko, että nyt saa puutarha netin kaupasta kaikenlaisia etikettejä ja hintakin on ihan kohdallaan!
Poistettu nimimerkki (id: 101) maanantai, 29. marraskuuta 2004 - klo 11. 26 (yli 9 vuotta sitten)
Vanhat ruskeet sälekaihtimet ystäväni leikkas:

Poistettu nimimerkki (id: 101) maanantai, 29. marraskuuta 2004 - klo 11. 26 (yli 9 vuotta sitten)

Sopivaa talvipuuhaa!
Kirjain-viivotin tukena ja mallina raaputukseen:

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 22. 36 (yli 9 vuotta sitten)
Taimilappuja tulin tänne taas lunttaamaan. Tein liian pitkät puutikkumerkit kylvökippooni. Puisia pyykkipoikia minulla on yksi käyttämätön letka keittiön kaapissa, mutta

mahtaako kirjanpäällystysmuovi kestää yhtään pihalla keväällä? Jos sillä muovittaisi paperille tulostetut nimilaput?
Poistettu nimimerkki (id: 410) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 23. 07 (yli 9 vuotta sitten)
Ei kestä, kosteus menee raunasta sisään ja lappu tuhoutuu alta aika yksilön. Leikkele leviterasioista sopivan kokoisia liuskoja. Rasioita kertyy muutenkin aivan riesaksi asti, joten uusiokäyttö on ihan suotavaa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTitamiini (3376 kpl) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 23. 21 (yli 9 vuotta sitten)
No voe helkkari - meillä syödään vain voita...
Vielä mä jostain kekkasen kestävät ja tyylikkäät nimilaput. Pitäisi laputtaa pihalla hirmuinen määrä kasveja. Kestävästi ja kauniisti.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 23. 25 (yli 9 vuotta sitten)
Katsoin hitaasti jotain laminaattikonemainosta jossain lehdessä, mutta ajattelin sen olevan jo liioittelua :)
Poistettu nimimerkki (id: 410) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 23. 33 (yli 9 vuotta sitten)
Näytetäänpä vielä kuvakin.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTitamiini (3376 kpl) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 23. 38 (yli 9 vuotta sitten)
Rhodoistilla taisi olla semmottinen laminaattikone - ei se olisi kyllä yhtään liioittelua...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) tiistai, 8. maaliskuuta 2005 - klo 23. 38 (yli 9 vuotta sitten)
Ginivuokko, pitäisikö meidän maalata puutikkuja? Niihin sitten kirjoittelisi nimiä...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTitamiini (3376 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 0. 02 (yli 9 vuotta sitten)
Kokeiltu on Sand - se ei toimi yhtä kesää pitemmälle. Puu imee jatkuvasti kosteutta itseensä ja maali kupruaa liian pian pois. Kerran suunnittelin maalaavani liuskekiville tiedot, mutta se jäi toteuttamatta. Sitä paitsi näppärät ipanat kyllä äkkiä järjestävät kivet ns. parempiin paikkoihin...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleVenla1 (3743 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 0. 37 (yli 9 vuotta sitten)
Laminointilaitteella ei kuitenkaan kukaan jaksa tehdä niinkuin malliesimerkin mukaan pitäisi! (Ks. rhodoistin kuva 15.2-03)

Pitäisi nimittäin valmistaa aivan lopullisen kokoinen nimilappu, joka sitten laminoidaan ympäriinsä umpeen!

Laiskat printtaa isolle arkille monta lappua ja leikkaa ne vasta laminoinnin jälkeen. Sillä tavalla ei tule kestäviä lappuja, kuten täällä on jo todettukin.

Mä olen siirtynyt tohon Panun systeemiin. Ainoastaan leikkaan muoviliuskat tollaisista asiakirjakansioiden muovikansista. Mustalla spriitussilla tulee pysyvin jälki. Punaista tussia ei kannata käyttää! (huono pigmentti, ei kestä valoa)

Huoltoasemilla myytävien kemikaalien kanistereista ja muovipulloista voi leikata varsin kestäviä lärpäkkeitä.
Sellaisilla lipukkeilla merkitsen myös autojen renkaat varastoon vietäessä: OE, VE, OT, VT jne.
Nahkapaskalla tai rei'ittäjällä reikä siihen ja sähköjohdonpatkällä solmitaan kiinni vanteeseen. Nimim: "Rengasliitu aina kateissa" :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällekibuvitsi (8785 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 0. 40 (yli 9 vuotta sitten)
(sain pojalta joululahjaksi vaaleasta vanttinarusta pätkittyjä nimilappuja :)
Poistettu nimimerkki (id: 101) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 0. 48 (yli 9 vuotta sitten)
Raaputetut sälekaihtimet kestää sadetta.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 8. 13 (yli 9 vuotta sitten)
Vanttinaru? Mitäs se on? (Nuo HR:n nimilaput ovat sitä huippua)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleow (4908 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 16. 50 (yli 9 vuotta sitten)
Mistä tuollaisia sälekaihtimia saa? En ole itse koskaan nähnyt tuollaisia. Voisivat jopa toimiakin, useita vuosia.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällelagurus (366 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 17. 51 (yli 9 vuotta sitten)
margariinirasia säleissä on vain se huono puoli, että ovat sen verran liukasta kamaa, että monikaan kynä ei niihin tartu, ja ... no tussi tarttuu kyllä, vaan ei kestä aurinkoa. Jos pitää ruukkuja merkata, valkoinen maalitussi on hyvä mustan ruukun kylkeen..
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleNuppu (1077 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 18. 03 (yli 9 vuotta sitten)
Pehmeä lyijäri tarttuu margisrasiaankin! Ja kaikista muistakin valkoisista muovipakkauksista -mehukatti- ja pyykinhuuhteluainekanisterit, lasten shampoopullot yms.- saa hirmu pinot hyviä liuskoja.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesailasi (7926 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 18. 20 (yli 9 vuotta sitten)
Ginivuokko, oletkos keksinyt nimilappua, jota lapset eivät saisi siirrettyä? Minä en keksi, en sitten millään.
Poistettu nimimerkki (id: 410) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 19. 25 (yli 9 vuotta sitten)
Huopakynissä on eroja. Hyvän kynän jälki kestää monta vuotta lukukelpoisena.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) keskiviikko, 9. maaliskuuta 2005 - klo 23. 56 (yli 9 vuotta sitten)
Sailasi, muutaman vuoden päästä lapset eivät siirtele nimilappuja :D
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTitamiini (3376 kpl) torstai, 10. maaliskuuta 2005 - klo 0. 03 (yli 9 vuotta sitten)
Ennen sitä muutamaa vuotta minä ja sailasi arvailemme palapeliä "mikä-lappu-on-mistä-kasvista"

Ja pian kullannuppuni "hoitavat" hengiltä jälleen yrttipurkkien taimia. Viime vuonna näppärät pikku kätöset "tukivat" taimia jätskitikuilla. Siinä meni juuretkin. Kumma kyllä taimet eivät heränneet enää henkiin. Noh - taas olemme vuotta viisaampia. Minä ja tytöt.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTigger (375 kpl) torstai, 10. maaliskuuta 2005 - klo 11. 50 (yli 9 vuotta sitten)
Minä olen laiska leikkaamaan ja liimaamaan. Joten teen nimilaput näin: Ostan kaupasta kertakäyttöisiä kahvilusikoita ja kirjoitan niihin vedenkestävällä tussilla (kalvotussilla) kasvin nimen. 'Lapun' yläpää on tarpeeksi suuri kirjoitukselle ja alapää sopivan kapea työnnettäväksi multaan. Itse tosin en ideaa keksinyt. 'Lainasin' sen eräältä Kuopion torimyyjältä jolla oli terhakoita yrttien taimia myynnissä viime kesänä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleAllison (886 kpl) torstai, 10. maaliskuuta 2005 - klo 12. 07 (yli 9 vuotta sitten)
Biltemassa on myynnissä suhtkoht edullisesti valkoisia muovitikkuja, joissa pysyy teksti ku teksti, tai ainakin melkein. Eivät mätäne eikä tuulikaan ihan heti vie mennessään
Poistettu nimimerkki (id: 8273) torstai, 10. maaliskuuta 2005 - klo 12. 14 (yli 9 vuotta sitten)
Allison,mikä se suhtkoht edullinen on? määrä? kannattaako tästä lähteä ajelemaan..
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleEuffis (3973 kpl) torstai, 10. maaliskuuta 2005 - klo 12. 19 (yli 9 vuotta sitten)
Bilteman luettelosta löytyy "Merkkitikut" 10 cm pitkiä, 25 kpl pakkaus 1,10 euroa.
Poistettu nimimerkki (id: 8273) torstai, 10. maaliskuuta 2005 - klo 12. 32 (yli 9 vuotta sitten)
kiitos :)
eipä ole kalliita
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesailasi (7926 kpl) torstai, 24. maaliskuuta 2005 - klo 20. 59 (yli 9 vuotta sitten)
*Kopkop*
Tänä keväänä ei ole vielä yksikään nimilappu kadonnut...*kopkop*
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleesikko (749 kpl) torstai, 24. maaliskuuta 2005 - klo 21. 28 (yli 9 vuotta sitten)
Otin Tuomen oksan paloja ja veistin niihin 'kirjoituspohjan', siihen sitten teksti lyikkärillä, siis näin viime vuonna. Mitä lie lumen alta paljastuu. Päättelin, että tuomenkappale karkoittaa tuhoelukoita kuten suloisia pupuja.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePeukaloinen (1491 kpl) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 6. 50 (yli 9 vuotta sitten)
Minä olen tilannut Siemen Vesalta muovisia pistosäleitä, jotka ovat kooltaan 12 x 1,8 cm. Niiden hinta on 5,4e/100kpl ja 19,50e/500kpl. 500 kpl on riittänyt aika pitkään. Niihin on hyvä kirjoittaa lyijykynällä tai mustalla tussilla, jonka nimeä en nyt muista, mutta teksti kestää ulkona useita vuosia. Suotta noita alkaa itse mistään mielestäni väkertämään, ainakin silloin, jos niitä tarvitsee enemmän.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePeukaloinen (1491 kpl) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 7. 14 (yli 9 vuotta sitten)
Puutarhanetin kaupasta löytyy myös samoja nimisäleitä.
muoviset etiketit
Poistettu nimimerkki (id: 4550) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 7. 20 (yli 9 vuotta sitten)
Thomson & Morganilta kun tilas suoraan siemeniä niin minulle tuli kaupanpäälisenä noita tikkuja.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesaraheinä (77 kpl) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 7. 36 (yli 9 vuotta sitten)
Aloittelijana koen eniten tarvitsevani kirjaa, johon olen liittänyt tietoja eri kasvien hoidosta jne. Miten voi muuten muistaa kalkinkarttajat ja suosijat jne.Vähitellen varmaan jotain opiikin, toivotaan.

Kiveen kirjoitettu teksti oli kuitenkin niin kaunis, että pakko ottaa käyttöön pihalla.(Sitten kun lapset niitä sopivasti siirtelee niin on taas oppimiskyky ja muistaminen koetuksella...)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleJuhi (475 kpl) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 10. 01 (yli 9 vuotta sitten)
Peukaloinen, Puutarhanet ja Siemen Vesa on samaa firmaa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällekibuvitsi (8785 kpl) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 10. 03 (yli 9 vuotta sitten)
aina oppii :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePeukaloinen (1491 kpl) perjantai, 25. maaliskuuta 2005 - klo 13. 40 (yli 9 vuotta sitten)
Niin ovat, olen tiennyt sen. En ollut katsonut ennen kirjoittamistani, että onko samat tuotteet netti kaupassa kuin Siemen Vesan luettelossa. Aiemmin (vuosi tai pari sitten) ei nimitikkuja ollut pnetin kaupassa, mutta luettelosta ne ovat löytyneet jo monta vuotta sitten.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 16. 50 (yli 9 vuotta sitten)
Tänään tein elämäni tyylikkäimmät nimilaput siemenkylvöksiini!

Aamulla käylähdin kirjakaupassa ja ostin sellaisen tussin, joka on tarkoitettu cd-levyjen merkintään. Sillä sitten kuulkaas kirjoittelin pakastusrasiasta ja yhdestä muovirasian kannesta leikattuihin suikaleisiin nimet tarkasti :D Taimilaatikot näyttävät nyt ammattilaisen tekemiltä.

Tussi on sinänsä vedenpitävää, mutta märkänä ja puolituoreena se ei kestä hankausta karhunkielellä, jolla testasin tekstin pysyvyyden. Suikaleet leikkasin kalasaksilla.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePeukaloinen (1491 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 17. 32 (yli 9 vuotta sitten)
Minäkin etsin äsken sen tussin, joka on kestänyt muovisissa nimisäleissä ulkona jo useamman vuoden ajan tekstin pysyessä tikuissa. Tussi näyttää olevan Penol 777, Fine line, permanent. Toinen, josta ei vielä vuosien kokemusta ole, on Textmark 500. Ainakin viime kesän tuolla jälkimmäisellä tussilla merkityt tekstit eivät haalistuneet ulkona vielä ollenkaan.
Poistettu nimimerkki (id: 4315) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 17. 33 (yli 9 vuotta sitten)
Voikohan niitä suikaleita leikata fiskarsseilla?

; )
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 19. 43 (yli 9 vuotta sitten)
Kokeile TMK. Enkä minä tiedä ovatko meidän oranssit fiskarssimaiset aaltoilevateräiset sakset kalasakset oikeasti, siksi niitä kuitenkin nimitän :] Ne tuntuvat vahvemmilta, kuin tavallisemmat sakset ja leikkaan niillä kaikkea kummallista, kuten rautalankaa ja köysiä ja paksuja muovinyörejä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRuutana (1084 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 21. 22 (yli 9 vuotta sitten)
Keittiösakset?
Poistettu nimimerkki (id: 410) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 21. 56 (yli 9 vuotta sitten)
Kannattaa hankkia puutarhatöihin tällaiset pikkusakset, joilla voi turvallisesti leikellä nimilappuja, rautalankoja, naruja, puukeppejä ja pikkuoksia. Ne mahtuvat taskuun, joten niitä on helppo kuljetella mukana. Taisivat 2 euroa maksaa kaupassa ja ovat olleet erittäin hyvät.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerastas (2307 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 21. 58 (yli 9 vuotta sitten)
Mistä ostit, minkä merkkiset? Eipä ole tuollaiset tulleet missään vastaan.
Poistettu nimimerkki (id: 410) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 22. 20 (yli 9 vuotta sitten)
Teksti on kulunut kovassa käytössä, mutta ilmeisesti siinä lukee "Paget Trading". Joka tapauksessa ovat Lidlistä ostetut.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerastas (2307 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 22. 57 (yli 9 vuotta sitten)
Kiitos! Eipä ole tullut mieleen niin tarkasti kaivella niitä Lidlin koreja.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 2. huhtikuuta 2005 - klo 23. 57 (yli 9 vuotta sitten)
Heh. Että kun Pentissä leikataan taimilappuja, otetaan vanhoja pakastusrasioita, hyvä tussi ja kala/keittiö- tai puutarhasakset pöydälle ja ryhdytään kieli toisessa suupielessä leikkaamaan suikaleita :]
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTiarel (778 kpl) sunnuntai, 3. huhtikuuta 2005 - klo 15. 51 (yli 9 vuotta sitten)
Nyt sai käytöstä poistettu sälekaihdin uuden elämän. Mikähän tussi siinä pysyy parhaiten? Onko kokemusta?
Myös tekniseen piirtämiseen tarkoitetut tussit (huopakynät) omaavat arkistointikelpoisuuden... mitenkähän se pakkasessa toimii? Täytyypä kokeilla. Ne myös mahtuvat kirjasinmallineihin, mitä kaiverruksessa oli käytetty.
Kaikki uusio käyttö on järkevää =D
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) sunnuntai, 3. huhtikuuta 2005 - klo 16. 30 (yli 9 vuotta sitten)
Tärkeintä lienee vedenkestävyys tusseilla. (Tuumasin jo, että on se hyvä, ettei meillä ole sälekaihtimia, niihin saattaisi tulla kavennuksia keväisin...)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleriresa (875 kpl) sunnuntai, 3. huhtikuuta 2005 - klo 16. 34 (yli 9 vuotta sitten)
Minullakin on kasa mattapintaisia sälekahtimen säleitä tallessa. Pitäisiköhän ottaa käyttöön...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTiarel (778 kpl) sunnuntai, 3. huhtikuuta 2005 - klo 17. 42 (yli 9 vuotta sitten)
Käyttöön vaan vanhat sälekaihtimet =D
Ajatus oli tehdä multaan työnnettäviä liuskia, mutta mikä estää käyttämästä kylttinä kepin tms. nokassa! Kehttämisen arvoinen ajatus ?
Poistettu nimimerkki (id: 11461) sunnuntai, 3. huhtikuuta 2005 - klo 21. 16 (yli 9 vuotta sitten)
Mä oon säästänyt noita jäätelötikkuja ja kirjoitan sit niihin mikä ja minä päivänä laitettu siemen tai koulitaimi. Niihin voi kirjoittaa ihan lyijykynällä.
Hyviä noi teijän muitten ideat kans. Mut eikö keittiösakset mee pilalle jos niillä muovipurkkeja leikkaa???
Poistettu nimimerkki (id: 153) sunnuntai, 3. huhtikuuta 2005 - klo 21. 42 (yli 9 vuotta sitten)
Irtokarkkilaatikoiden muovi- sekä jäätelörasioiden kannet hyödynnän aina leikkaamalla eripituisia ja levyisiä tikkuja ja niitähän voi uusia keväisin,kun maa kasvaa iloisenaan vain valkeita /sekavärisiä pikkutikkuja.Viimekeväänäkin naureskelin perennapenkkiä siivotessa ,melkoinen näky sellaiselle ,joka ei ymmärrä miten tärkeä jonkin kasvin nimi voi "jollekulle"olla.
Jätskikojuilta voisi saada hyviä valkoisia muovi kansia /astioita....Sälekaihdinjuttua en ole vielä testannut,mutta aion ilman muuta kokeilla.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTiarel (778 kpl) maanantai, 4. huhtikuuta 2005 - klo 18. 05 (yli 9 vuotta sitten)
Ei tarvinnut tuhota käytöstä poistettua sälekaihdinta! Se sai uuden kodin =D.
Mutta ainakin yhdestä kaihdinliikkeestä sain kasan hukkapätkiä ja niitä saa lisää, jos tarvii.
Löysin jemmastani myös tussin, jossa on oikein kuvakin taimien kylttien merkintään. Tussi on Big Permantent Marker. Nähtäväksi jää, miten se "selviää" ensi talven yli. =D
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHöps (654 kpl) maanantai, 16. toukokuuta 2005 - klo 11. 42 (yli 9 vuotta sitten)
Kovin oletta keksineet, mutta vielä mahtuu yksi:
Jokin pakkausmuovi (esim. lelu, meillä mp3-soitin), joka kestää työnnön maahan, leikellään sopiviksi, leikataan suikaleiksi ja viistotaan toinen pää sopivasti. Maalarinteipistä pätkä leveään päähän ja tavallisella kuulakärkikynällä teksti (mahtuu tarvittaessa reilumminkin, kun ottaa isomman teippipalan). Kestää ulkona ainakin yhden kesän.
Tuota maalarinteippiä muuten käytän myös pakastimeen menesvissä purkeissa, kun lähtee pois käytön jälkeen, eikä jää jälkiä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTONTU (111 kpl) tiistai, 17. toukokuuta 2005 - klo 0. 30 (yli 9 vuotta sitten)
Minulla on huonot kokemukset K-raudan puutarhaosastolta ostetuista valkoisista, muovisista ja siistin näköisistä T-kirjaimen muotoisista kylteistä. T-kirjaimen sakaraosa oli suuren puoleinen, joten siihen mahtui tekstit hyvin. Jo kahden talven jälkeen Dymolla tehdyt tarralaput irtoilivat ja muovi ei kestänyt liioin kahta talvea, vaan niiden varret murtuivat varovaisessakin siirrossa kitkemisen yhteydessä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleklematis (4621 kpl) tiistai, 17. toukokuuta 2005 - klo 16. 52 (yli 9 vuotta sitten)
Kertakäyttöiset, puiset ruokailuvälineet. Kevyenkevyttä puuta. Kerään niitä aina tietyistä paikoista, missä tiedän niitä käytettävän. :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleuustorppari (75 kpl) keskiviikko, 21. syyskuuta 2005 - klo 14. 11 (yli 8 vuotta sitten)
Laminointikoneita saa kahta eri kokoa myös Biltemasta, pienin laminointitasku on käyntikortin luokkaa, hinta sadalle taskulle noin kolme euroa. Käyntikorttikokoiseen voi leikellä tai tulostaa juuri sen levyistä tekstiä. Itse olen käyttänyt näitä, niihin saa myös kuvan mukaan, jos käyttää vaikka valokuvan kokoista taskua. Tai tietty voi täyttää a4-kokoisen taskun siten, että jättää suikaleiden väliin tilaa ja pujottaa sen varoen koneeseen, jotta suikaleet pysyvät jotenkuten suorina. Olen sitten rei'ittänyt nämä laminoidun kappaleet kohdasta, jossa ei ole paperia, vain muovia, ja sitonut ne muovitetulla sidontalangalla kasviin. On aika nopeata ja edullista touhua. Laminointikoneen koko A6, max leveys 110 mm, hinta on 19,90 ja A4:n,max leveys 238 mm, 39,90. Värikuvat ovat säilyneet hyvin.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällehömppis (902 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 9. 20 (yli 8 vuotta sitten)
Laminointiin ja taimien nimikointiin liittyen, ei tarvita enää mitään laminointikoneita. On olemassa ainakin vähän A4 isompia kylmälaminointikalvoja, eli kaksi muovia ovat toisesta päästään kiinni, toisen sisäpuolella on liima/tarra ja siinä suojapaperi.

Oikeasti kun laittaa siihen A4 laminoitavan paperin ja poistaa suojapaperin, muovit liimaantuvat toisiinsa. Otin eilen töistä yhden kokeiluun (esimiehen luvalla) ja kun suojapaperin poistaa ja laittaa pieneksi leikattuja paperinpaloja n 1 cm raoilla, niin liimauksen jälkeen leikkaa puolesta välistä rakoa ja kirjoittaa spriitussilla nimen, niin *tadaa* säätä kestävä lappu on valmis! Illalla vielä keksin, että jos tulostaa kauniilla fontilla ja laatikkoreunat valmiina paperille nimen, tieteellisen nimen ym ja leikkaa ne pieniksi, niin saa valmiiksi kirjoitetut, siistimmät versiot noista. Sitten kun toiseen päähän on jätetty vähän pidempi läpinäkyvä muoviosa, niin siihen rei'ittäjällä reikä ja kuminauhalla tms taimeen kiinni kuten puutarhoillakin. Siistiä on ja nimi pysyy tallessa. Testaan tänään jos ehdin, laitan kuvan kun olen siinä vaiheessa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 11. 53 (yli 8 vuotta sitten)
Muutaman vuoden kokemuksesta viisastuneena olen todennut, että kaikkein paras kasvin merkintäkeino ulkona perennapenkissä on puinen listanpätkä, johon nimi on kirjoitettu lyijykynällä - sillä rakennusmiesten käyttämällä paksuhkolla vieläpä. Omat omasta mielestä hienot ja täydelliset muoviläpyskät, joissa teksti oli vedenkestävällä tussilla kirjoitettu ovat liikaa lintujen mieleen, koska ne kiiltävät auringonpaisteessa ja osa kirjaimista on kadonnut talven aikana.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 21. 46 (yli 8 vuotta sitten)
Sandin tavoin ylistän puuta ja lyijykynää.
Kannattaa syödä paljon jätskiä ja säästää tikut :-)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemai-lee (5945 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 22. 01 (yli 8 vuotta sitten)
kerro vielä, miten ne kiinnittää ja mihin, ettei uteliaat harakanpojat nostele niitä pois paikoiltaan. ihan hukkaan meni viime syksyinen kylmäkäsittelyyn kylvettyjen merkkaus. (taimia on paljon jo, mutta ei aavistustakaan mitä ovat.) - purnukallinen jäätelötikkuja on edelleen kaapissa ja timpurinkynäkin isän perintönä, mutta eri-keeperilläkö ne pitäisi liimata lavakaulukseen.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällenegus (1523 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 22. 03 (yli 8 vuotta sitten)
Nimilapuiksi keksin ottaa piirustuskalvoa, sitä paksuinta lajia, joka on muovimaista mutta mattapintaista ja siihen on helppo kirjoittaa lyijykynällä. A3 kokosesta arkista tulee jo aika läjä nimilappuja ja kun sitä voi leikata saksilla niin mikä estää muotoilemasta eri mallisia.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällenegus (1523 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 22. 07 (yli 8 vuotta sitten)
Unohdin että hieman lötköähän se kalvo on, eli ei pysy pystyssä suorana vaan taipuu luokille, hutta kalvon palan voi nitoa kiinni listan pätkään.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleeltsu (1259 kpl) keskiviikko, 10. toukokuuta 2006 - klo 22. 10 (yli 8 vuotta sitten)
Minä käytin ensimmäisiin kylvöihin jäätelötikkuja, mutta nepä eivät tykänneet pesuhuoneen lattialämmön+istutusalustan peittävän muovin yhteisvaikutuksesta...
Sitten leikkasin paksun mehupillin kahtia ja toisen pään halki, siihen leikattuun päähän paperi kaksinkerroin, Teksti on ihan kuulaärkikynällä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) torstai, 11. toukokuuta 2006 - klo 9. 30 (yli 8 vuotta sitten)
Lintuja ei ole meillä kiinnostanut harmaantuneen puiset puunpalaset. Jäätelötikuista ei minulla ole kokemusta, niitä ilmestyy meille tosi harvoin :}
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) torstai, 11. toukokuuta 2006 - klo 9. 56 (yli 8 vuotta sitten)
Vanhanajan kosmoskynä on mainio. Erottuu harmaantuneestakin puusta. Kynä riittää ikuisesti eikä kuivu kuten tussi. Mutta en löydä tietoa onko niitä missään myytävänä? Omani ovat viime vuosisadan alusta.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSannakaisa (1767 kpl) torstai, 11. toukokuuta 2006 - klo 9. 59 (yli 8 vuotta sitten)
Hyvä,Toini! Kyllä löytyy multakin vanha kosmoskynä. Mahtaako niitä enää saada mistään?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepilvitarha (1234 kpl) torstai, 11. toukokuuta 2006 - klo 13. 17 (yli 8 vuotta sitten)
Mikä on kosmoskynä??? :O
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) torstai, 11. toukokuuta 2006 - klo 15. 43 (yli 8 vuotta sitten)
Kosmos- eli kopiokynä sisältää aniliiniväriä. Näyttää lyijykynältä, mutta kostuttaessa jälki muuttuu vahvaksi lilaksi. Virastokäytössä ennenmuinoin, koska jälkeä ei voi poistaa.
Lapsena niillä piirreltiin, kieli sinisenä :-)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleToini (1319 kpl) torstai, 11. toukokuuta 2006 - klo 15. 52 (yli 8 vuotta sitten)
Tuli väärä smiley tuohon lapsuusmuistoon.... >:-(
Myrkyistä ei ymmärretty.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällewera (706 kpl) perjantai, 12. toukokuuta 2006 - klo 2. 54 (yli 8 vuotta sitten)
Kyllä niitä vieläkin myydään rautakaupoissa, luullakseni. Pari vuotta sitten raksa-aikaan meilläkin pyöri sellaisia joka paikassa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) maanantai, 8. tammikuuta 2007 - klo 19. 15 (yli 7 vuotta sitten)
Kävin Lidlistä taas hamstraamassa laminointikalvoja nimilappuja varten. 50kpl/A4 4,99€. Tähänastisista kokeiluista kestävimmät.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleOulunseudulta (1385 kpl) maanantai, 8. tammikuuta 2007 - klo 23. 13 (yli 7 vuotta sitten)
Muovisia, valkeita merkkitikkuja löytyy ainakin Biltemasta. Permanent-tussilla kun kirjoittaa niin hyvin pysyy, samat tikut olleet käytössä jo monta vuotta.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLiisukka (2677 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 11. 56 (yli 7 vuotta sitten)
Kestääkö Bilteman tikut myös talven yli ulkosalla?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesatuk-a (522 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 12. 41 (yli 7 vuotta sitten)
Minä olen käyttänyt enoni konstia taimipurkkien merkintään. Permanettitussilla nimi muovisen kertakäyttöveitsen lapaan ja veitsen varsi työnnetään syvälle purkkiin tai maahan.
Ainoa ongelma meillä on vain ollut pari vuotias poika"harakka" joka tahtoo auttaa äitiä kasvien nimeämisessä :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSuometar (214 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 12. 48 (yli 7 vuotta sitten)
Hih,meillä on Satuk-a aivan samanmoinen pikku"harakka", tyttö tosin, mutta hän saa varmasti seuraa näihin pihityspuuhiin ensi kesänä, kun kuopuksemme oppii kävelemään. Viime kesänä tikut oli ihan sikinsokin ja minulla olikin pohtimista, että mikäköhän kasvi tämä ja tämäkin mahtaa olla....Bilteman tikut täällä käytössä:)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleOulunseudulta (1385 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 21. 10 (yli 7 vuotta sitten)
Liisukka, muutaman vuoden kokemuksella voin sanoa että näyttää kestävän.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällelumi (67 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 21. 30 (yli 7 vuotta sitten)
Helpoin , halvin ja yleensä aina saatavilla joskaan ei kaunein mutta erittäin hyvin ainakin taimille toimiva on maito tai muusta purkista leikattu 'suikale' ja siihen nimi vedenkestävällä tussilla.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälletrekooli (2818 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 21. 33 (yli 7 vuotta sitten)
Mulla ei jogurttipurkista leikatuissa pysynyt teksti, vaikka kirjoitin vedenkestävällä. Onneksi oli sentään liuskat muuten paikoillaan.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällelumi (67 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 21. 35 (yli 7 vuotta sitten)
Minä jopa kirjoitan maitopurkkeihin mustekynällä jos tussi on niikun yleensä jossain piilossa mistä sitä ei löydä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällevuokkis (1034 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 21. 55 (yli 7 vuotta sitten)
Minulla on kk- lusikat hoitanut homman. Nyt olen vain huomannut, että sininen väri haihtuu pois, vaikka olisi kuinka veden kestävää.. musta tussi on kyllä pysynyt.. :-) pikku "harakoista" sen verran, jos haluaa että joku homma on hanskassa, se on tehtävä salaa pikku-apulaisilta! Ne matkii kaikkea, mitä aikuinen tekee.. Minäkin kuulema pienenä kitkin kasvimaan puhtaaksi, ei tullut enää porkkanoitakaan..
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKassikäpp (3053 kpl) tiistai, 9. tammikuuta 2007 - klo 22. 41 (yli 7 vuotta sitten)
Muoviset margariinipurkit ja kannet...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleMiola (234 kpl) keskiviikko, 10. tammikuuta 2007 - klo 10. 28 (yli 7 vuotta sitten)
Tämä on hyvä, kun minulla ei ole koskaan margariinirasioita, maitopurkkeja tai jugurttipurkkeja. En syö/juo mitään niistä. Niin, itse kirjoitan taimipurkkiin permanenttitussilla ja se on siinä. Liuska olisi toki siitä kiva, että siihen tarvitsisi kirjoittaa vain kerran ja sen voisi siirtää sitten aina uuteen ruukkuun mukana. Nyt aion hankkia jotain taimen ympäri kiepautettavia, jotka voi jättää tomaatteihin vaikka koko kesäksi.

Itse joskus harakkana olin merkinnyt koko kalenterin täyteen pykäliä. Äiti kun on yötöissä ja oli merkinnyt työyöt kalenteriin väkäsenä päivien väliviivassa. No, onneksi olin sen verran pieni, että minun tekemät väkäset olivat paljon vinkuraisempia kuin äidin. :D
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemouku (1097 kpl) keskiviikko, 10. tammikuuta 2007 - klo 10. 32 (yli 7 vuotta sitten)
MInä vaan luotan Hyötykasviyhdistykseltä ostamaani(noh on niitä jo useampi kun aina kadotan yhden ja ostan uuden ja sitten löytyykin se vanhakin kynä) Merkintätussiin, on kestänyt jo pari talvea/kesää tekstit jogurttipurkeista leikatuissa lapukoissa.

On minulla niitä täälläkin puutarha.netin myymälässä(siemenvesan) myytäviä merkintälappuja, niissä pysyy lyijykynänjälkikin, en tosin ole testannut pysyykö se miten kauan, mutta Särkän perennataimistolla neuvoivat raapustamaan lyikkärillä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleMaire´ (701 kpl) keskiviikko, 10. tammikuuta 2007 - klo 13. 51 (yli 7 vuotta sitten)
Jäätelöpuikon tikkuja olen kerännyt kasan ensikesää varten. Ovat kyllä yksivuotisia.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleRamonda (209 kpl) torstai, 11. tammikuuta 2007 - klo 9. 50 (yli 7 vuotta sitten)
Biltemasta olen ostanut erikokoisia muovisia merkintätikkuja. Eivät maksa paljon, ja niihin on hyvä kirjoittaa myös lyijykynällä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleIhaanpihalla (702 kpl) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 16. 45 (yli 7 vuotta sitten)
Minä olen hipelöinyt pussejani koko viikon ja nyt on ryhdyttävä toimeen...(Hih, sain ainakin teidät kaksimieliset hereille:D)

Kävin ostamassa Liiteristä laminointikoneen ja kalvoja ja nyt tulostelen nimilappuja taimille (kiitos vinkistä Kurpitsa). Huomenna ronttaan kottikäryllisen purkkeja ja purnukoita sisään ja kylvän kaikki vaihto- ketjukirje- ja lahjoituspussukkani ja ronttaan ulos nauttimaan kylmäkäsittelystä. Saa nähdä moniko itää jo ensikuussa, jos kelit tällaisina jatkuu.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 16. 54 (yli 7 vuotta sitten)
Heti ajattelin, että helppohan siun on hipelöidä:)
Poistettu nimimerkki (id: 4655) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 17. 01 (yli 7 vuotta sitten)
Onnea kylvötöihin. Toivottavasti ei tule huteja ;)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePienipolku (899 kpl) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 18. 31 (yli 7 vuotta sitten)
Minä kävin paikallisessa marketissa hipelöimässä siemenpusseja. Kaksi ostinkin ihan vaan tasapainon vuoksi ; D
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKassikäpp (3053 kpl) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 21. 51 (yli 7 vuotta sitten)
Kahta pussia nyt on niin helppo näpelöidä.:) Siinä vaiheessa, kun pusseja on muutama kymmen, tulee kiire!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePlastun (328 kpl) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 22. 35 (yli 7 vuotta sitten)
Tässä olis teille yksi pieni esikasvatusketju.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePlastun (328 kpl) lauantai, 13. tammikuuta 2007 - klo 22. 36 (yli 7 vuotta sitten)
Ääähh, linkkini katosi!
Joka tapauksessa tarkotan sitä puutarhapalstan "esikasvatus on alkanut"-ketjua.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleIhaanpihalla (702 kpl) tiistai, 16. tammikuuta 2007 - klo 12. 54 (yli 7 vuotta sitten)
Ha haa! Nyt vasta pääsin kylvämään. Kun noita pussukoita oli siunaantunut, niin päätin tuotteistaa homman; Porasin rikkinäisten muovilaatikoiden pohjat täyteen reikiä ja tyrkin idätyspurkit niihin.

Nyt on helppo siirrellä tarpeen mukaan ja kun laitan kannet päälle kevääseen saakka, niin ei pääse tipuset verottamaan tai naapurin koirat kaivamaan. Jos sitten haluaa tehdä esikasvatusta sisällä, niin laatikot on helppo hilata porstuaan, saa nähdä kuin käy kun näin hehkutan.

Soittelen niille vielä varmuudeksi Janis Joplinia, jos se ei saa siemenöisiä heräämään, niin ei sitten mikään :D

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleIhaanpihalla (702 kpl) tiistai, 16. tammikuuta 2007 - klo 13. 07 (yli 7 vuotta sitten)
Öö...Tyhmien kysymysten palsta olis varmaan tälle oikeampi osoite. Mutta kannattaakos tuota multaa kostuttaa ennen kuin hilaan nuo ulos? Ensikertalainen nääs tällaisissa kylvöpuuhissa asialla. Mutu-sanoi että suihkupullolla kostuttelisin, mutta mikäs on "oikea" tapa? Help me!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleInki (7432 kpl) tiistai, 16. tammikuuta 2007 - klo 13. 12 (yli 7 vuotta sitten)
Oikeasta en tiedä, kun en ulos ole vienyt, mutta kyllä minä aina mullan kostutan, eivät siemenöiset idä kuivassa...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleIhaanpihalla (702 kpl) tiistai, 16. tammikuuta 2007 - klo 13. 29 (yli 7 vuotta sitten)
Aivan, mutta eihän niiden ole tarkoitus vielä itää, osa kun tarvitsee kylmäkäsittelyn ensin, siksi niitä pihalle olen raahaamassa....voi taivan vallat että yksinkertainenkin asia voi olla aloittelijalle monimutkainen :O
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTorvikukka (2960 kpl) tiistai, 16. tammikuuta 2007 - klo 13. 32 (yli 7 vuotta sitten)
Kylmäkäsittelyssä mullan pitää olla kostea.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleIhaanpihalla (702 kpl) tiistai, 16. tammikuuta 2007 - klo 13. 34 (yli 7 vuotta sitten)
Kiitos Torvikukka! Minäpäs suihkuttelen :)

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.