Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatHuonekasvipalstaHuonekasvit lajeittain H - I : Impatien balsamina ( 25 kpl)

Sivut:
[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 19. 28 (yli 11 vuotta sitten)
onko kukaan kasvattanut näitä?
taimi on aikankin kivan näköinen...

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 19. 28 (yli 11 vuotta sitten)
oho...siis Impatiens balsamina
Poistettu nimimerkki (id: 890) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 20. 04 (yli 11 vuotta sitten)
Sarracenia, sain viime äitienpäivänä pojaltani hänen esikoulussa kasvattamansa palsamin. Keräsin siitä syksyllä siemeniä ja nyt on ikkunalla kolme kaunista palsamin tainta! Ei vielä niin isoja kuin sulla, mutta perässä tullaan!
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 20. 25 (yli 11 vuotta sitten)
hyvä kuulla että muillakin on Palsamien alkuja....meinaatko viedä ne kesäksi ulos?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleviherpeukalo (2409 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 21. 07 (yli 11 vuotta sitten)
Mulla on siemeniä pussissa. Kylvän myöhemmin, kun ruuhka ikkunalla hellittää. Nehän ehtii sitten kukkia sisällä kesällä. Uloskin olen vienyt joskus, ja ainakin parvekkeella olivat tosi reheviä .
Poistettu nimimerkki (id: 177) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 21. 52 (yli 11 vuotta sitten)
Minulla on jo kukassa. Kerroin siitä viime kesänä ja otin pistokkaan elokuussa sisälle talveksi. Kasvista on kuva kotisivullani

Sisäkasvit
Poistettu nimimerkki (id: 890) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 22. 20 (yli 11 vuotta sitten)
Viime kesänä palsami oli mulla parvekkeella, kauhee juoppo oli (tosin parvekekin on paahteinen) kivasti se kukki, valkoiset kukat.
Poistettu nimimerkki (id: 890) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 22. 28 (yli 11 vuotta sitten)
Se mun palsami ei oo tuo kuin Majblomman kuvassa. Mun kasvissa on pidemmät lehdet ja kukat lähtee suoraan varresta ja on nekin erilaiset.
Poistettu nimimerkki (id: 4315) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 22. 28 (yli 11 vuotta sitten)
Puutarhapalsta / Jättipalsami? Noli me tangere!
- palstalla on kovasti juttua palsamista...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleviherpeukalo (2409 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 22. 28 (yli 11 vuotta sitten)
Ei tuo ole sama kuin mun siemenpussin. Mikähän se mun on tiet.nimeltään, se on sitä vanhan ajan palsamia, jota kasvatettiin mökkien ikkunoilla. kukat tulee siihen lehtihankaan. Tuo Majblomman musituttaa ahkeraliisaa, jotka kasvatan myös siemenestä, ovat vaan vielä kovasti pikkuisia.
Poistettu nimimerkki (id: 3279) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 22. 46 (yli 11 vuotta sitten)
Mulla oli viime syksynä, mutta kaikki taimet kuolivat... Kaikki siemenet menivät sen siliän tien...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHannele (3818 kpl) tiistai, 1. huhtikuuta 2003 - klo 22. 55 (yli 11 vuotta sitten)
Minusta tässä on aika hyvä kuva vanhanajan palsamista (Impatiens balsamina), sitä on myös yksinkertaisena, mutta mielestäni sekään ei näytä samalta kuin tuo Majblomman kasvi (joka kuitenkin varmasti on joku Impatiens).

Poistettu nimimerkki (id: 177) keskiviikko, 2. huhtikuuta 2003 - klo 0. 08 (yli 11 vuotta sitten)
Tuo on Hannelen on 'keskikokoinen palsami', oli mökilä erivärisiä viime vuonna siemenestä kasvatettu ja paleltui ennenkuin sain siitä siemeniä. Ei siis leviä meidän oloissa, I-vyöhykellä.
Poistettu nimimerkki (id: 890) keskiviikko, 2. huhtikuuta 2003 - klo 20. 33 (yli 11 vuotta sitten)
Tuollainen se mununkin palsami on kuin Hannelen laittamassa kuvassa. Ei tosin ole kerrotut kukat mulla.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 11. huhtikuuta 2003 - klo 20. 15 (yli 11 vuotta sitten)
se on kasvanut ihan kivasti..

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 11. huhtikuuta 2003 - klo 20. 16 (yli 11 vuotta sitten)
-

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLimo (1617 kpl) perjantai, 11. huhtikuuta 2003 - klo 21. 02 (yli 11 vuotta sitten)
Ihastuin tuohon palsamiin, saako siemeniä ihan normaaleista marketeista vai pitääkö tilata internetistä? ...ainakin puutarha.net myy, mutta kun juuri sain tilattua taas ja ei viitsi yhden pussin vuoksi taas tilailla. Kiinnostuksena olisi kaikki sisällä huonekasveiksi kasvatettavat.
Poistettu nimimerkki (id: 890) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 21. 46 (yli 11 vuotta sitten)
Kuopiossa ainakin Prismassa ja Anttilassa oon palsamin siemeniä nähnyt myynnissä.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällesarracenia (3586 kpl) perjantai, 23. toukokuuta 2003 - klo 7. 25 (yli 11 vuotta sitten)
Balsami alkaa kukkia.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälletiia (778 kpl) perjantai, 23. toukokuuta 2003 - klo 11. 36 (yli 11 vuotta sitten)
aivan upeita nuo sarracenian taimet.Muuten samannäköinen kuin minunkin,mutta minulla on hontelompi varsi tuolla palsamilla.
Poistettu nimimerkki (id: 212) perjantai, 23. toukokuuta 2003 - klo 18. 12 (yli 11 vuotta sitten)
Minulla on tuota palsamia, joka kukkii latvastansa ja myös sellaista, jossa kukat lähtevät varresta. Ovat vanhakantaisia, en niitä pysty nimeämään. Varsipalsamiksi toista kutsun. Kummatkin laitoin viime kesänä kukkapenkkeihin ja kovasti olostansa tykkäsivät. Kylmänarkoja ovat, joten kannattaa hyvissä ajoin napsata latvus tai enemmänkin juurtumaan.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällekeijunkello (1500 kpl) keskiviikko, 17. elokuuta 2005 - klo 19. 19 (yli 9 vuotta sitten)
Onkohan nämä palsamit ihan viisaita? Miksi niillä on noin kamalan paksu varsi, tiivis puska latvuksessa ja vähän kukkia? Nämä ovat kasvaneet koko kesän ulkona vanhassa sinkkiämpärissä.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSelja Selina (27 kpl) torstai, 18. elokuuta 2005 - klo 15. 04 (yli 9 vuotta sitten)
Minun palsamini aloittavat juuri kukintaansa, ja ensimmäinen kukka jo puhkesi. Mutta kukassa on vaaleita läiskiä. Osaako joku sanoa onko tälläinen vaarallista, vai onko se jokin kukan oma mutaatio? Mitään otuksia ei kasvilla näy kiipeilemässä, vaikka kuinka suurennuslasia käyttäisin. :)

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSelja Selina (27 kpl) perjantai, 19. elokuuta 2005 - klo 15. 01 (yli 9 vuotta sitten)
Taisi olla jotain kasvin omaa identiteetin etsintää toi värin vaihtaminen. Loput kukat ovat olleet ihan oikean värisiä. :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällePiivi (1756 kpl) perjantai, 19. elokuuta 2005 - klo 20. 33 (yli 9 vuotta sitten)
Kyllä Kuivannon palsamit ovat ihan ok! Juuri sellaisia petäjän näköisiä! Mulla on monissa palsameissa noita vaaleita länttejä, joissakin kaikissa kukissa. Ei taida haitata mitenkään.

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.