Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatHuonekasvipalstaValinta- ja hoito-ohjeet - aiheet J - L : Jaakontaika ( 29 kpl)

Sivut:
[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleöljylamppu (580 kpl) maanantai, 29. huhtikuuta 2002 - klo 14. 51 (yli 11 vuotta sitten)
Olen käyttänyt jaakontaikaa noin kolme vuotta,
kyllä se ihmeesti kukkia piristää,olen huomannut myös kasvihuoneessa kesäkukan taimille ym. kasvateille olevan tästä apua. Minun tapanani on aina lauantaina sumuttaa kasvit tällä piristeellä,
nyt kun ne ovat siihen tottuneet, niin ne ovat lauantai aamuisin vähän masentuneen näköisiä, mutta heti ne piristyvät kun sumutan niitä jaakontaialla.Onhan puutarhuri itsekin ansainnut lauantaisin yhden sauna oluen,niin miks ei sitten
parhaat ystävät...............

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleöljylamppu (580 kpl) maanantai, 29. huhtikuuta 2002 - klo 15. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Näin pirteiltä kasvit näyttää, kun saavat jaakontaikaa.
\image{palmuvehka}c:

Poistettu nimimerkki (id: 874) maanantai, 29. huhtikuuta 2002 - klo 16. 38 (yli 11 vuotta sitten)
Ihmeellistä ainetta se tosiaan on. Kokeiltu on ja kummasti ne siitä innostuvat. Kunhan muistaisi sen aina antaa. Hyvä juttu tuo saunailta. Suihku kasveillekin, kun ite menee saunaan...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälletiia (778 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 12. 46 (yli 11 vuotta sitten)
Onko mahdollista antaa tuota Jaakontaikaa kaikille kasveille?Ostin messuilta sitä ja kiireessä en muistanut kaikkea kysyä?
Onko muilla kokemusta tuosta "ihmeaineesta".
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLimo (1617 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 12. 58 (yli 11 vuotta sitten)
Kertokaa lisää, siis mikä jaakontaika? Onko siis samantapainen, kuin merileväuute, jota suihkuttelen välillä huonekasveihin. Kuulostaa hyvältä aineelta.

Onko vain messuilla myynnissä?

Poistettu nimimerkki (id: 4515) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 13. 07 (yli 11 vuotta sitten)
Olen nähnyt ainakin Jyväskylässä Viherlandiassa myynnissä. Taisi olla tiivisteenä ja valmiiksi lantattuna sumutepullossa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleMyra (1512 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 13. 18 (yli 11 vuotta sitten)
Nyt alan etsiä jaakontaikaa.Mitä kaikkea se sitten sisältää? Kun en ole moista nähnyt kuin Kauppilan kuvastossa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemimmalinda (129 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 17. 11 (yli 11 vuotta sitten)
Jaakontaikaa on ollut parivuotta myynnissä. Se sisältää käsittääkseni mm. ureaa (sisältää paljon typpeä) ja alkoholia. Suihkeessa on selvästi puhtaan alkoholin haju mukana. Keksintö ei ole uusi, olen törmännyt vastaaviin "sumutettaviin pikalannoitteisiin" vanhoja kasvikirjoja lueskellessani, mm Mitä missä milloin sarjan Huonekasvikirja vuodelta 1968 kertoo vastaavanlaisesta seoksesta.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleMyra (1512 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 17. 24 (yli 11 vuotta sitten)
Ja tuo taikako saa kasvit kukoistamaan? Hmm...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 17. 38 (yli 11 vuotta sitten)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleMyra (1512 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 18. 06 (yli 11 vuotta sitten)
Kiitokset Sand
Sitä on nyt sitten ihan pakko hommata.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 18. 14 (yli 11 vuotta sitten)
Minä se olen sellainen skeptikko, että luotan enemmän mullan monipuolisuuteen. Kasvien lehdet jos saa pidettyä puhtaana liiasta pölystä ja hiekantomusta, niin eivätkö ne yhteytä ilman tällaista suihkutinta? Jokin typpipitoinen kasveista tai lannasta itse tehty uute ajanee saman asian...tuolla suihkutteella voi näköjään ohut- tai ryppylehtisiin kasveihin tulla vahinkoa, joten kannattanee laimentaa se suihke varalta jo valmiiksi.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleInki (7432 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 18. 55 (yli 11 vuotta sitten)
Jaa, että kukalle ryyppy samalla kuin itselle? Kyllä se minuakin piristää, mutta mikä on kohtuus, omani tiedän mutta jos kukistani tuleekin alkoholiriippuvaisia? Olisi se sitten kamalaa, jos ne käyvät kärttyisiksi ilman jokaviikkoista annostaan. Hehehheh. Mutta kovin luontaiselta tuo ei kyllä vaikuttanut. "Estää valohengitystä, joten kestää kuivuutta paremmin", ei kait me aleta vettä säästämään?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleTyräkki (961 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 20. 54 (yli 11 vuotta sitten)
Kahden kesän kokemuksella väitän, että esim. tomaatin ja chilipaprikan sato puolitoista-kaksinkertaistuu. Ja ihan vakavissani moista väitän. Nyt aion kokeilla myös kurpitsoihin, josko vaikka se voitto suuressa kurpitsakisassa...

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleHannele (3818 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 21. 10 (yli 11 vuotta sitten)
Viherlandia käyttää Jaakontaikaa uudessa hienossa Nuppulassa, missä viljellään leikkoruusuja. Näin kertoi Tahvonen itse.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleöljylamppu (580 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 21. 46 (yli 11 vuotta sitten)
Minä edelleen vakaasti uskon jaakontaikaan, esim. kasvihuoneessa taimikasvatus aikana, aivan huomattava kasvien hyvinvointi ja kukinnan runsaus, myös viherkasvit tykkäävät tästä aineesta, minulla on neljän vuoden kokemus ja aina vaikka olis viimoset pennoset menossa niin ensin kukille ostan jaakontaikan ja sitten vasta itselle esim. saunaoluet.
Olen lukenut tästä aineest myös jostain sellaista, että se tehoais jonkusortin tuholaisiinkin. Kallistahan tämä aine on,
ei sitä puutarhoilta kannata ostaakkaan valmiiksi lantrattuna, tulee kymmenkertainen hinta.Minä tilaan aineen 5 litran astioissa ja maksaa noin 40 euroa, nyt tällä hetkellä lähetys on vielä matkahuollossa, mutta noin muistelen suurinpiirtein hinnan.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemai-lee (5945 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 22. 36 (yli 11 vuotta sitten)
tiedän olevani tässä(kin) asiassa vanhanaikainen ja jääräpäinen. minulle jaakontaika tuli tutuksi vasta täällä p-netissä viime keväänä. kauhea oli pettymykseni, kun luottopuutarhakauppiaani sitten kesän lopulla tunnusti, ettei hän "pärjäisi" ilman sitä. totta on, että kaikki myytävä on upeata ja komiata. kokeilimme kuitenkin hänen taialla reheväksi saatua timjamiaan, eikä kourallinenkaan riittänyt kyllä aromiltaan samaan kuin yksi minun kituisena kasvanut timjaminoksani. - entäpä sitten, kun muutenkin talvenarat keski-euroopantuonnit pöhötetään lehtevään kasvuun niin kuin hänen ruusunsa ja japaninvaahteransa esimerkiksi; kestä siinä sitten edes suomalainen normaali talvi puhumattakaan viime talven kaltaisesta. kesä-, sisä- ja leikkokukille siitä ei liene haittaa, kun niiden kasvatuksessa maulla tai talvenkestävyydellä ei ole merkitystä.

kaipa se kilpailu pakottaa. kauppiaani väittää, että vähänkin kituliaan näköinen jää auttamatta kauppaan ja on myytävä syksyllä alennuksella. itse olen kuitenkin kovasti vältellyt niitä puita ja puskia, joissa on tolkuttomat typellä venytetyt vuosikasvut ja ottanut sen matalimman...

sandin kanssa samaa mieltä, että maasta sen kasvuvoiman on lähdettävä eikä pullosta ja inkiväärin kanssa samaa mieltä siinä, että kohtuudella käyttäen pullon anti on puuturhurieukolle hyväksi
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleesteri (1346 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 22. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Hei Öljylamppu! mistä tilaat tätä ihmeainetta?
On kait pakko kokeilla jos ei ihan omaisuuksia maksais.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleraakile (787 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 22. 48 (yli 11 vuotta sitten)
Kyllä totuus minunkin mielestäni yrttien kohdalla on se, että niukalla lannoituksella "kituuttamalla" kasvaneet ovat kaikkein maukkaimpia. Yrteille en Jaakontaikaa antaisi. Muuten kyllä uskon sen tehoon.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällemai-lee (5945 kpl) lauantai, 12. huhtikuuta 2003 - klo 22. 55 (yli 11 vuotta sitten)
sandin antamassa linkissä on myös tilaukset-kohta.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLimo (1617 kpl) sunnuntai, 13. huhtikuuta 2003 - klo 16. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Nyt selvisi tämäkin asia, mielenkiintoinen aine. Ehkä kuitenkin pitäydyn perusravinteissa nyt sekä ahkerassa sumuttelussa/lehtien pyyhkimisessä.

Tilauskin maksaa hieman liikaa :(.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) sunnuntai, 13. huhtikuuta 2003 - klo 18. 11 (yli 11 vuotta sitten)
Valmistaja:
Carbon Kick Oy
Tampereentie 1122
61710 Pentinmäki
p.06-4571692
Kyllä ne varmaan kertoo lähimmän myyntipisteen.
Poistettu nimimerkki (id: 3733) sunnuntai, 13. huhtikuuta 2003 - klo 19. 27 (yli 11 vuotta sitten)
Turussa,Kauppilan puutarhassa on myytävänä Jaakontaikaa.Meinasin ostaa..mutta en sit kuitenkaan,kun ei ollut tietoa enempää tästä aineesta.Pitäsköhän kokeilla?Vähän tuo lehtien vaurioitumisen vaara huolettaa..
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepennyw (562 kpl) sunnuntai, 13. huhtikuuta 2003 - klo 19. 37 (yli 11 vuotta sitten)
ei ole omia kasveja vaurioittanut, varovasti suihkuttaa

pullon kyljessä lukee näin:

"Hyvin hennot tai ohut lehtiset kasvit saattavat vioittua ensimmäisessä käsittelyssä. Tee tarvittaessa koekäsittely laimennetullla seoksella (1 osa Jaakontaikaa, 1 osa vettä)".

Jaakontaika sisältää seuraavia aineita:
etanolia, butanolia, ureaa, ureafosfaattia, rautakelaattia, aminohappoja, pintajännitystä alentavaa ainetta, vettä

jos joku haluaa niin voin napsasta kuvan tuosta pullosta
tämä oma putelini on valmista liuosta
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKatariina (10040 kpl) sunnuntai, 13. huhtikuuta 2003 - klo 19. 40 (yli 11 vuotta sitten)
Minä katselin sitä putelia jo viime keväänä, mutta oli aika kallista. En raatsinut ostaa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKurpitsa (10688 kpl) sunnuntai, 13. huhtikuuta 2003 - klo 19. 46 (yli 11 vuotta sitten)
Eikö kukaan ole kokeillut omaa sekoitusta. Pirtua ja ureaa olisi. Pitäisiköhön kokeilla ja siihen voisi laittaaa vielä merileväuutettakin.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleöljylamppu (580 kpl) maanantai, 14. huhtikuuta 2003 - klo 11. 11 (yli 11 vuotta sitten)
Tilasin tällaisesta osoitteesta kuin Tampereentie 1122 61710 Pentinmäki puh. 06/4571692.
Tampereella Hantula niminen liike.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällerina (409 kpl) torstai, 1. toukokuuta 2003 - klo 17. 26 (yli 10 vuotta sitten)
Itse ostin oman jaakontaikani Tapiolan stockalta, ei se kovin kallista ollut 6 - 8 euron välillä oli se valmis ja tiivistekin oli vain hiukan kalliimpaa...
Olen käyttänyt noin kuukauden, ja kaipa siitä hyötyä on ollut.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleLimo (1617 kpl) torstai, 1. toukokuuta 2003 - klo 22. 28 (yli 10 vuotta sitten)
Minäkin näin jaakontaikaa muuten Stockalla, oli ihan loppu kylläkin :)...koko p.netin väki ravannut hyllyt tyhjiksi...woe woe ;D. Aika pöllö hinta on muuten sillä valmiiksi laimennetulla litkulla...kannattaa ehdottomasti ostaa se tiivistepullo, sen verran oli litrahinnoissa eroa.

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.