Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatKuvagalleria3. Kuva-aiheet L - N : Lawsonin sypressi ( 5 kpl)

Sivut:
[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKatariina (10040 kpl) keskiviikko, 21. elokuuta 2002 - klo 9. 06 (yli 11 vuotta sitten)
Hienon väriset vuosikasvut tällä valesypressillä. Olen aivan ihastunut, varsinkin, kun mulla ei paljon havukasveja ole. Kumpa jollain ihmeen konstilla saisi tämän talven yli!

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleow (4908 kpl) keskiviikko, 21. elokuuta 2002 - klo 11. 44 (yli 11 vuotta sitten)
Tuo näyttäisi jonkun verran lajikkeelta 'Ellwoodii'. Kirjaliton Suuri Puutarhakirja sanoo siitä tällaista:
"Sinertävä C. lawsoniana 'Ellwoodii' on ääriviivoiltaan munan muotoinen. Se kasvaa 4 metrin korkuiseksi ja 2 metrin levyiseksi. Meillä lajike menestyy vain I vyöhykkeellä ja kasvaa vain pensasmaiseksi."
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleKatariina (10040 kpl) perjantai, 30. elokuuta 2002 - klo 15. 46 (yli 11 vuotta sitten)
Ow, tuo munanmuotoisuus pitää just paikkansa. Pensas on alhaalta leveä ja keskeltä kaikkein levein ja kapenee latvaan päin. Toinen yksilö on vielä enemmän sen munan muotoinen. Lienee siis juuri tuon merkkinen.

Kuunliljat ovat ilmeisesti varjostaneet liikaa alaosaa ja siellä on ruskeaa versoissa.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleow (4908 kpl) perjantai, 30. elokuuta 2002 - klo 18. 26 (yli 11 vuotta sitten)
Nää sypressit on todella suosittuja aitakasveja keski-euroopassa. Ja koska niistä löytyy tosi laaja värivalikoima, aidatkin saattavat olla sinisiä, harmaita, vihreitä ja keltaisia.
Mä olen harkinnut pystyttäväni suomen ensimmäisen nutkansypressiaidan...
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälle-lilja- (42 kpl) perjantai, 8. heinäkuuta 2005 - klo 20. 18 (yli 9 vuotta sitten)
Minä ostin myös sypressin isona 120cm paakkutaimena, 15e maksoi plantagenilla. Hieman oli kellastunut keskeltä jo silloin kun ostin, mitä mahtaa tarkoittaa?
Väri on aivan loistavan kaunis!

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.