Keskustelu sisäänkirjaudu | esittelyt | aiheet | hakemisto | haku | uudet viestit

Puutarha.net keskustelupalstatSienet, sammalet ja jäkälätSammaleet : Sammal pois nurmikolta? ( 24 kpl)

Sivut:
[Kaikki viestit yhdellä sivulla] [Ilman kehyksiä] [Kaikki ilman kehyksiä] [Lisää suosikkeihin] [Päivitä näkymä]

Poistettu nimimerkki (id: 8751) sunnuntai, 25. huhtikuuta 2004 - klo 16. 21 (yli 10 vuotta sitten)
Meilla on rinne tontti ja nurmikko aivan sammaloitunut. muutimme viime kesana tahan ja sillon ei ollut viela pihaa aikaa laittaa. Eli haluaisin sammaleen pois ja kestavan nurmikon tilalle.. miten toimin? Minulla on sammal pois ainetta eli levitanko sen maahan ensin? koska laitan kalkin? pistelenko nurmeen reikia ja haravoin hiekkaa sekaan? Olen aivan sekasin ja en oikeen osaa paattaa miten pitaa tehda!?? Auttakaa avutonta!!! :)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSand (20360 kpl) sunnuntai, 25. huhtikuuta 2004 - klo 17. 28 (yli 10 vuotta sitten)
Voi voi. Minä tänään haravoidessani kovasti varjelin kaikkia hienosti sammaloituneita kohtia. Mieti nyt tarkasti, miksi haluaisit sammalen pois?? Kulutustakin sammalpinta kestää yllättävän hyvin ja on keväällä heti todella nättiä, kun nurmikot ovat muualla vielä aivan kuolleina.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepee (563 kpl) sunnuntai, 25. huhtikuuta 2004 - klo 18. 57 (yli 10 vuotta sitten)
onkohan jossain keskustelu, kuinka saa ruohot pois sammaleesta??? Tietoja kaivataan:)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällejanne (807 kpl) sunnuntai, 25. huhtikuuta 2004 - klo 20. 05 (yli 10 vuotta sitten)
Ruohot saa pois sammaleesta Roundupilla. Sammaleen saa pois nurmikosta perustamalla nurmikon uudestaan hiekkamultaan, ei liian varjoiseen paikkaan, sopivalla siemenseoksella, säännöllisellä lannoituksella ja kalkituksella.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepee (563 kpl) maanantai, 26. huhtikuuta 2004 - klo 19. 59 (yli 10 vuotta sitten)
eihän Roundup tapa sammalta?? eihän vaan??? koska se on sun syy, jos...
Ei vaan sitä mäkin olen aatellu, mut en ole uskaltanut kokeilla!
Poistettu nimimerkki (id: 101) maanantai, 26. huhtikuuta 2004 - klo 23. 06 (yli 10 vuotta sitten)
Miks pois? Varjoisas paikas tulee sammalta kuitenkin,
sinne vois varjokukkapenkin laittaa.
Kalkituksella ja roundupilla ei muuta kuin tuhlaa rahaansa...
Poistettu nimimerkki (id: 101) maanantai, 26. huhtikuuta 2004 - klo 23. 09 (yli 10 vuotta sitten)
sumoem, huhtikuussa on usein surkeen näköistä,
ole nyt niitten aineitten kans kärsivällinen juhannukseen.
Leikkaa säännöllisesti ja älä haravoi pois sitä
ruohosilppua, sen typpi riittää lannoittamaan.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSaara (1715 kpl) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 6. 47 (yli 10 vuotta sitten)
Voisitteko kerrata minulle vielä sen konstin millä istutan sammalta kivikkooni ? Se oli jotenkin että sammalta sekoitetaan piimään ja tätä sivellään kiviin...?
Hanneleruattis taisi joskus puhua tästä vai muistanko väärin ?
Kylläkai Roundup sammaleen tappaa ?
Poistettu nimimerkki (id: 7370) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 11. 31 (yli 10 vuotta sitten)
Kts. esim.:
http://www.nicehouse.fi/puutarha/phoito/sammal.htm

kohta "Sammalta kivimuurille"
Poistettu nimimerkki (id: 101) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 12. 14 (yli 10 vuotta sitten)
Sammalta: ½ litraa piimää + 1 valkuainen penslataan päälle.
Poistettu nimimerkki (id: 101) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 12. 15 (yli 10 vuotta sitten)
Niin, menee nopeemmin, jos ripottelet sammalta tuon päälle, Saara.
Poistettu nimimerkki (id: 101) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 12. 15 (yli 10 vuotta sitten)
Niin, menee nopeemmin, jos ripottelet sammalta tuon päälle, Saara.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällejuissi (579 kpl) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 16. 59 (yli 10 vuotta sitten)
RoundUpilla kannattaa tappaa ne loputkin heinät ja vaalia sammalta! Kunnon nurmikon teko vaatii asiantuntemusta ja työtä. Miksi vaivautua moiseen?
Poistettu nimimerkki (id: 101) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 17. 21 (yli 10 vuotta sitten)
Glyfosaattia ei kannata levittää minnekään...

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällearporaattori (2279 kpl) tiistai, 27. huhtikuuta 2004 - klo 17. 48 (yli 10 vuotta sitten)
Roundup ym glyfosaatit eivät tapa itiökasveja, löytyisikin torjunta-aine joka tehoaisi niihin, kortteisiin ja sananjalkoihin esimerkiksi.
Sammal nurtsilla on oire happamuudesta, maan tiiviydestä ja varjosta, siinä pitää poistaa oireen syy, ei siinä auta sammaleenpoistoaineet kuin hetken.

Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällearporaattori (2279 kpl) keskiviikko, 28. huhtikuuta 2004 - klo 10. 10 (yli 10 vuotta sitten)
Tuo kuva ei kuulu aiheeseen. Eilen ohjelmat konstailivat ja jäi pari viestiä päällekkäin ja tämä lipsahti siten väärään paikkaan.
Sen piti mennä papulan varttamisjuttuun. Kuvassa on viimekeväinen punaluumu, johon onnistuneesti vartoin keltaluumua.
Maalarinteippi ja mattoveitsi, sillä onnistuu.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepee (563 kpl) keskiviikko, 28. huhtikuuta 2004 - klo 10. 11 (yli 10 vuotta sitten)
niin mä haluankin tappaa ne heinät ja ruohot sieltä sammalen seasta ja säästää sen sammalen. Siinä kohtaa joutuisi tekee niin kamalan myllerryksen, et saisi ruohon kasvamaan, ettei ole sen väärti, vaan mä vaihan sen nurtsin sammaleen ja kiviin. Ja sammal olisi jo valmiina, kun sen vaan saisi siistittyä.
Jos siinä on ruohoa, mun mies ajaa ruohonleikkurilla yli ja sit se sammalkin on kamalannäkönen, siksi se ruoho pitää saada pois. Oliko selvästi sanottu?
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleSaara (1715 kpl) keskiviikko, 28. huhtikuuta 2004 - klo 10. 26 (yli 10 vuotta sitten)
Kiitos, kiitos neuvoistanne sammaleen kasvatukeen :-)
Poistettu nimimerkki (id: 101) keskiviikko, 28. huhtikuuta 2004 - klo 16. 08 (yli 10 vuotta sitten)
pee: "Jos siinä on ruohoa, mun mies ajaa ruohonleikkurilla yli
ja sit se sammalkin on kamalannäkönen"

pee, mun mies ymmärtää, kun sille puhuu... ;-)
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepee (563 kpl) keskiviikko, 28. huhtikuuta 2004 - klo 20. 39 (yli 10 vuotta sitten)
HR, MUN MIES EI MUISTA, MITÄ MÄ OLEN SILLE PUHUNUT
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjälleterhi.k. (1371 kpl) keskiviikko, 28. huhtikuuta 2004 - klo 22. 44 (yli 10 vuotta sitten)
pee, tuttu ongelma. Viesti kyllä ymmärretään- ja unohdetaan viidessä minuutissa.
Poistettu nimimerkki (id: 101) torstai, 29. huhtikuuta 2004 - klo 0. 08 (yli 10 vuotta sitten)
No unohtakaa tekin hänen asiat...?
Poistettu nimimerkki (id: 4655) torstai, 29. huhtikuuta 2004 - klo 0. 22 (yli 10 vuotta sitten)
Kannattaisi katsoa, kumpi viihtyy paremmin; nurmi vai sammal. Muutaman nurmikasvuston voi sammaleesta nyppiä poiskin. Meillä ainakaan ei ruohonleikkuri ole vaurioittanut sammalkasvustoa.
Pitäisi vain osata (yhdessä?) päättää, kumpi säästetään. Tai sitten antaa sen paremman puoliskon rauhassa katsoa lätkää.
Lähetä yksityisviesti tälle käyttäjällepee (563 kpl) torstai, 29. huhtikuuta 2004 - klo 19. 53 (yli 10 vuotta sitten)
ei ku, mä teen siihen esteen, ettei sinne enää pääse ruohonleikkurilla, niin sit hän muistaa, ettei sinne saa mennä. Näin on ollut pakko tehdä erinäisten pensaidenkin kanssa. Syyshortensiakin on aika mitätön tapaus, kun ruohonleikkuri jyllää:)

Vain nimimerkin(profiilin) valinneet, rekisteröityneet käyttäjät voivat kirjoittaa keskustelualueelle

Valitse nimimerkki ->>

Sisäänkirjaudu- >>

Jos sinulla ei vielä ole omaa käyttäjätunnusta niin rekisteröidy tästä.