Kuvan lisäys

Kirjoittaja
Viesti
nanikka
nanikka
Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 0
Ei ole paljon, vaan päinvastoin aika vähän. Molemmat. Ja olen samaa mieltä, minustakin tuo pentin pienentämä on vähän tarkempi. Toki molemmat ovat hyviä kuvia.
merkurius
merkurius
Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 431
Oikeastaan näyttäis että pentin tsydeemin pienentämä kuva on tarkempi kuin HPn.
merkurius
merkurius
Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)Viherpeukalo (205 reputation)
Kokeilun tulos: Tsydeemi osasi pienentää pienempään tilaan (64 kt) kuin HPn kuvankäsittelyohjelma (n. 90 kt). Kuvan ulkonäössä ei ole isoa eroa.

Onko 64 kt tai 90 kt paljon?
merkurius
merkurius

Vertailun vuoksi vielä pienentämätön.

merkurius
merkurius

Kokeillaanpas itse pienennettyä kuvaa.

merkurius
merkurius
Kiitos, Nuu, tuossa yllä on itse asiassa juuri sitä asiaa, mitä kysyinkin. Täytyypä kokeilla tuota kuvan pienentämistä omalla koneella 500*400 pikseliin ennen siirtoa penttiin ja sitten raksi kohtaan 'säilytä kuvani alkuperäisessä koossa', vaikkei mulla kotikoneella olekaan hyvää kuvankäsittelyohjelmaa.
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 66,0K

Merkurius, olikohan se kaipaamasi ketju tämä? Tänne siirsin viestisi, muuta en itsekään nyt ainakaan heti löytänyt Smile (tämäkin oli niksinarikassa, mutta täällähän sen oikea paikka on jotta löytyy kaivatessa).

Muoks: myös täällä Koeviestit, testailut on ollut kuvien kokoa koskevaa keskustelua tänä keväänä.

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

merkurius
merkurius

Kun avasin ketjua, johon olin eilen lisännyt useampia kuvia, kuvien ilmaantuminen ja siten ketjun avautuminen kesti kovin kauan. Jäin miettimään, aiheutinko minä useamman kuvan lisäämisellä, että kaikilla kestää kauan saada ketju auki luettavaksi? Aiemmin en tähän ongelmaan ole törmännyt. Olen aina lisännyt kuvat siten, että en laita ruksia kohtaan ''säilytä kuva alkuperäisessä muodossa''. Kuvittelen näet että systeemi tällöin muokkaa kuvat sopivaan kokoon, olenko väärässä? Onko jotain muuta, mitä pitäisi huomioida? Onko joku suositeltava kuvan koko ja resoluutio? Olen aika tumpelo digikameran kanssa ja kamerakin on vanha. Räpsin kuvia, lataan ne HPn ohjelmalla koneelle, leikkaan vähän reunoista ja tuon ne sitten Pentin kuvanlisäystyökalulla uuteen viestiini.

P.S. Kuvien lisäämisestä oli joskus ketju jossain, yritin etsiä sitä mutten löytänyt.

Shakira
Shakira
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 176, Käynnit: 0

Harjoittelen kuvan lisäystä...

Morsinko
Morsinko
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 10
En paljon ymmärrä näistä kuvajutuista, mutta tuota oon minäkin ihmetellyt, että miks tiedostokoko muuttuu. Minäkin yleensä pienennän valmiiksi.

Noista Raakin kuvista eka näyttää minun koneella terävimmältä.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku