Minä pienennän kuvani aina valmiiksi koneella ja siirrän ne vasta sitten Photobuckettiin!
Tuo Inkin soihtuköynnöskuva on juuri se ihmeellisyys tuossa p-netin siirtosysteemissä, jota minäkään en ymmärrä - eli se jostain syystä kasvattaa tiedostokokoa valmiiksi pienennetyissä kuvissa, jos ne eivät ole tarkalleen 500x400 ja alle 100kt ja lisäksi siirretty sen ruksin kanssa!
Muoks:löysinkin sen itse - se olikin se muokkausjuttu joka toimii vaan explorerilla.
308 kt 231 kt
111 ktNyt laitoin nuo kaikki kuvat samaan viestiin, että on helpompi niitä vertailla.
Ylimmäinen siis on Davidin laittama automaatin pienentämä kuva ja sen koko on 308 kt.
Keskimmäisen pienensin itse alkuperäisestä kuvasta noin sadan kilon kokoiseksi, mutta kun sen siirtää tuo automaatin kautta, niin sen koko nousee 231 kt:n.
Alimmaisen sitten olen pienentänyt alkuperäisestä 3,46Mt:n kuvasta 111 kt:n ja linkittänyt sen omasta kuvakansiostani kuvapankissa.
Nyt en taas huomannut että oli koirakuva tullut ja nuo pasuunakuvatkin taas menivät eri sivulle.
Sen koirakuvan tiedostokoko ilmeisestikin on ollut yli 100 kiloa ja siksi ei ole sitä hyväksynyt ruksin kanssa.
Ja sen kukkakuvan taas on automaatti pienentänyt ja minäkään en nyt pysty kuvan kokoa näkemään. Tuo kuvan koon näyttäminenkin näyttää toimivan vähän miten ja milloin sattuu.
Tuossa on muuten juuri se asian ydin, jonka vuoksi tästä aloin kirjoittelemaan!
Jo heti silloin uudistuksen jälkeen testasin nuo kuvanpienennyssysteemit ja totesin kuvien menevän huonommiksi sen kautta lisättynä. Ja mitä isompi kuva tuohon automaattiin ajetaan, niin sitä huonompi siitä tulee ja kuitenkin tiedostokoko voi olla nelinkertainen itse pienennettyyn ja parempaan kuvaan nähden!
Ekassa kuvassa resoluutio on 150, kahdessa viimeisessä 72.......