LawrenceLimburger
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,4K,
Käynnit: 4,5K
|
+x+x+xIstutin varhaisperunaa palstalle tänään 1.5. 10 kpl Timoa ja 10 kpl Annabellea. Muokkasin koko varhaisperuna-alan kuitenkin. Istutin mansikkamuovin reikiin. Maan lämpötila oli 10cm syvyydellä joko 5,7 astetta tai 6,7 astetta. Huono muisti. Perunat oli olleet viileässä varastossa itämässä n. 10 päivää. Timossa ei mitään itämisen merkkejä. Annabellessä itujen aihiot näkyvissä. Viikon päästä ajattelin laittaa lisää samoja laatuja. Mietin vaan että pitäisikö ottaa viikoksi lämpimään huonelämpöön itämään. Maan lämpötilakin jo enemmän viikon päästä, otaksun. Tuota peittelemistä mietin, mutta kun kylmä maa, niin eihän se lämpiä jos sen eristää. Niin on sitten vaan muovi (mansikkamuovin lisäksi) lämmittämässä maata. Tuo on aika lailla hiekkamaata. Käänsin jo syksyllä tarvittavilta osin. Kuitenkin tein saman talikolla nyt uudestaan perunavakojen kohdalta. Voi olla että syysmuokkauksella oli kuitenkin positiivinen vaikutus, että maa oli kuohkeampaa. Timo varhaisperunalle ei sopinut ollenkaan tuo parin viikon viileässa idätys, joten ensi vuonna joku toinen tyyli. Annabellelle eri juttu. On huomattavasti Timoa edellä. Vartta pukkaa, vaan on ongelmia ollut kylmän sään takia + kun en ole ollut paikalla hoitamassa peittelyjä. Kun sade taukoaa niin menen poistamaan "hallapeitteet", jotka olosuhteiden pakosta olivat muutaman päivän päällä. Ei oo mulla mitään peitteitä päällä, kun ei oo hallaöitä täällä ollut. Ei täälläkään ollut, vaan oli sen uhka ja kun olin poissa niin siksi peite. Ollut muutenkin kaikkea hässäkkää pari kuukautta, että mennään kaikkien kasvien osalta ihan siinä hilkulla, ettei koko korttitalo romahda. Mutta kyllä tämä tästä nyt alkaa kuitenkin sujua.
Vyöhyke IV Miksi et tekisi itse
|
|
|
kitikat
|
|
Viestiä: 3,4K,
Käynnit: 15,0K
|
+x+xIstutin varhaisperunaa palstalle tänään 1.5. 10 kpl Timoa ja 10 kpl Annabellea. Muokkasin koko varhaisperuna-alan kuitenkin. Istutin mansikkamuovin reikiin. Maan lämpötila oli 10cm syvyydellä joko 5,7 astetta tai 6,7 astetta. Huono muisti. Perunat oli olleet viileässä varastossa itämässä n. 10 päivää. Timossa ei mitään itämisen merkkejä. Annabellessä itujen aihiot näkyvissä. Viikon päästä ajattelin laittaa lisää samoja laatuja. Mietin vaan että pitäisikö ottaa viikoksi lämpimään huonelämpöön itämään. Maan lämpötilakin jo enemmän viikon päästä, otaksun. Tuota peittelemistä mietin, mutta kun kylmä maa, niin eihän se lämpiä jos sen eristää. Niin on sitten vaan muovi (mansikkamuovin lisäksi) lämmittämässä maata. Tuo on aika lailla hiekkamaata. Käänsin jo syksyllä tarvittavilta osin. Kuitenkin tein saman talikolla nyt uudestaan perunavakojen kohdalta. Voi olla että syysmuokkauksella oli kuitenkin positiivinen vaikutus, että maa oli kuohkeampaa. Timo varhaisperunalle ei sopinut ollenkaan tuo parin viikon viileässa idätys, joten ensi vuonna joku toinen tyyli. Annabellelle eri juttu. On huomattavasti Timoa edellä. Vartta pukkaa, vaan on ongelmia ollut kylmän sään takia + kun en ole ollut paikalla hoitamassa peittelyjä. Kun sade taukoaa niin menen poistamaan "hallapeitteet", jotka olosuhteiden pakosta olivat muutaman päivän päällä. Ei oo mulla mitään peitteitä päällä, kun ei oo hallaöitä täällä ollut.
Keski-Pohjanmaa IV-V vyöhyke
|
|
|
LawrenceLimburger
|
|
Viestiä: 1,4K,
Käynnit: 4,5K
|
+xIstutin varhaisperunaa palstalle tänään 1.5. 10 kpl Timoa ja 10 kpl Annabellea. Muokkasin koko varhaisperuna-alan kuitenkin. Istutin mansikkamuovin reikiin. Maan lämpötila oli 10cm syvyydellä joko 5,7 astetta tai 6,7 astetta. Huono muisti. Perunat oli olleet viileässä varastossa itämässä n. 10 päivää. Timossa ei mitään itämisen merkkejä. Annabellessä itujen aihiot näkyvissä. Viikon päästä ajattelin laittaa lisää samoja laatuja. Mietin vaan että pitäisikö ottaa viikoksi lämpimään huonelämpöön itämään. Maan lämpötilakin jo enemmän viikon päästä, otaksun. Tuota peittelemistä mietin, mutta kun kylmä maa, niin eihän se lämpiä jos sen eristää. Niin on sitten vaan muovi (mansikkamuovin lisäksi) lämmittämässä maata. Tuo on aika lailla hiekkamaata. Käänsin jo syksyllä tarvittavilta osin. Kuitenkin tein saman talikolla nyt uudestaan perunavakojen kohdalta. Voi olla että syysmuokkauksella oli kuitenkin positiivinen vaikutus, että maa oli kuohkeampaa. Timo varhaisperunalle ei sopinut ollenkaan tuo parin viikon viileässa idätys, joten ensi vuonna joku toinen tyyli. Annabellelle eri juttu. On huomattavasti Timoa edellä. Vartta pukkaa, vaan on ongelmia ollut kylmän sään takia + kun en ole ollut paikalla hoitamassa peittelyjä. Kun sade taukoaa niin menen poistamaan "hallapeitteet", jotka olosuhteiden pakosta olivat muutaman päivän päällä.
Vyöhyke IV Miksi et tekisi itse
|
|
|
Kurppa.
|
|
Viestiä: 27,0K,
Käynnit: 105,0K
|
En kuitenkaan raaskinut kun kaksi takinmaista, että sain kurkuntaimet istutettua.
Kotka, Karhula. Vyöhyke II Otetaan mitä on.
|
|
|
kitikat
|
|
Viestiä: 3,4K,
Käynnit: 15,0K
|
Ensimmäiset kasvaneet hyvin. Olen istuttanut erissä, etteivät viimeiset kasva liian isoksi. Vielä on istutettava.
Keski-Pohjanmaa IV-V vyöhyke
|
|
|
Karvari
|
|
Viestiä: 7,8K,
Käynnit: 48,0K
|
Kohta kukat auki 😇
Kemijärvi-Vyöhyke VII
|
|
|
Nuu
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K,
Käynnit: 66,0K
|
Mulla ei näy lehden lehteä. Just tänään etsiskelin, ei näy vielä.
Iitti / III Asioilla on taipumus järjestyä
|
|
|
sohvakukka
|
|
Viestiä: 3,7K,
Käynnit: 40,0K
|
Mulla perunassa vasta pienet lehdet maan pinnalla.
vyöhyke 2 - 3
|
|
|
Kurppa.
|
|
Viestiä: 27,0K,
Käynnit: 105,0K
|
Alkaa olla "juhannusperunat" jo liian suuria. Taidan joku päivä kaivaa ylös kasvarin nurkasta ja istuttaa kurkut tilalle.
Kotka, Karhula. Vyöhyke II Otetaan mitä on.
|
|
|
Karvari
|
|
Viestiä: 7,8K,
Käynnit: 48,0K
|
En usko että täältä saa kaupoista
Kemijärvi-Vyöhyke VII