Johan on Nauhuskalla kaunis perunamaa
Niin kukkii täälläkin perunamaa, tosin kehäkukkia. Viime vuotiset kehäkukan siemenet levisivät kevätmuokkauksessa. Eihän tästä maasta voi perunia nostaa ennenkuin kukat on kukkineet Tosin perunat ei kuki vielä, eli ei ole kiirettäkään..
Peruna kukkii.
Tässä minun ämpäriperunat. Kasvavat sahanpurussa, mutta kun se loppui, olen lisännyt multaa kasvuston päälle. Ensimmäistä kertaa laitoin ämpäreihin puutarhaohjelman vinkin mukaan, paitsi ne silakat jätin kyllä pois. Täytyisikö jollain lannoittaa? No, kiva kokeilu tämä kumminkin on.
Joopajoo, varhaiskerrosperuna on huhtikuussa laitettu sankon pohjalle multaan ja jo monesti mullattu. Nyt on sanko täynnä ja on hiinäjahiinä, ettei jo kuki. Mallorcalainen uusi peruna maksoi 90 cent ja rosamunda 1,25 mutta omaa pottuani en myisi mistään hinnasta! Työtunteja en laske ja maku on varmasti autuas.
Jokos on varhaisperunat laitettu? Naapuri näkyi tänään laittavan, itse ajattelin josko viikon päästä nakkaisi Timot maahan.
Tämän linkin olen tänne joskus aikaisemminkin laittanut, mutta nyt taitaa olla hyvä hetki ottaa uusinta.
http://www.bonsaipotato.com/
Tuollaisesta en ole kuullut! Mutta joidenkin perunoissa on jo nuput! Tai, no, perunassa...
Lämpötilan suhteen näyttää siltä, että ainakin viikko kannattaa vielä odottaa. Kylmä maa hidastaa kasvuunlähtöä. Usein vähän myöhemmin istutettuja perunoita pääsee syömään aikaisemmin.