Kurppa.
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 28,0K,
Käynnit: 109,0K
|
Ostin Frida taimia kun halvalla sain. 10kpl/ 1.50. Laitan valeistutukseen kevättä varten.
Kotka, Karhula. Vyöhyke II Otetaan mitä on.
|
|
|
Rillari
|
|
Viestiä: 633,
Käynnit: 7,0K
|
Meidän mansikkapenkit ovat loistaneet tyhjyyttään koko kesän, vaikka ensimmäistä kertaa muistin lannoittaa. Viime kesänä tehty valkoisten mansikoiden penkki on kasvanut upeasti, muttei kuki eikä tuota satoa. Onneksi Pikkuapulaista ilahduttaa seurata penkin hyvää kasvua. Kiitos sinulle Kurppa vielä ihanasta mansikantaimi-lahjastasi Pikkuapulaiselle 😍
Pirkanmaa III
|
|
|
Kurppa.
|
|
|
Osa mansikoista harson slla osa ei. Vesiletkusta tehtyjä käärmeen näköisiä joka penkissä. Tänä kesänä taitaa orava olla ainut mansikkavaras. Nyt pakastimessa jo lähes tslven mansikat. Lisää tulee vielä hyvin.
|
|
|
Filopator
|
|
Viestiä: 2,7K,
Käynnit: 50,0K
|
On mulla kauhea äitee, kun edelleen käyttää lapsityövoimaa. Minä poimin, pian kuuskymppinen velipoika siivos ja äitee laittoi pakastuskuntoon.  Montaa homeista ei ollu nyt. Naakat on pitäneet huolen, ettei rastaita enää ole nimeksikään ja haulikko opetti naakat viimesyksynä. Uus koulutusjakso alkaa elokuun eka päivä. Jälkiruoaks harvensin porkkanat, niitä ei ollu isoa alaa.
Elämä on elämaa varten annettu.
Vyöhyke V
|
|
|
tönönvahti
|
|
Viestiä: 4,0K,
Käynnit: 56,0K
|
On vähän oikukas mansikkakesä. Verkotettu on mutta rastaat vain kaivaa tiensä, aina uusi reikä ilmestyy verkkoon. Kylmän tai kuivuuden takia kukkia ruskistu. Sateiden takia homeisia mansikoita kun ei edes nyt tuulekkaan niin kasvusto kokoajan märkää. Joka päivä pitää kerätä hyvät ja homeiset mansikat pois. Missä ei ole verkkoa vaan harso niin myyrät käy siellä osingoilla. Työtä teettää mutta ei niissä myrkkyjä ole.
Pohjois-Savo vyöhyke V
|
|
|
raya
|
|
Viestiä: 5,4K,
Käynnit: 37,0K
|
Meillä vasta toissapäivänä huomasin ensimmäiset hiukan punertavat posket.
-jos mieles tyhjenöö, elä unneuta katkasta iäntä- Siikajoki (V)
|
|
|
Henni
|
|
Viestiä: 1,2K,
Käynnit: 25,0K
|
Jotain sentään tulossa vielä.
Porvoo / II- vyöhyke
|
|
|
Henni
|
|
Viestiä: 1,2K,
Käynnit: 25,0K
|
Me saatiin koko muutaman neliön mansikkamaasta ehkä 10 mansikkaa. Naakat ehti raakileiden kimppuun, kun en tajunnut verkottaa ajoissa. Harmittaa vietävästi. Miehen tytär laittoi omansa kasvihuoneeseen ja se onnistui hyvin, koko ajan on tullut mansikkaa hänellä. Mietin, pitäisikö itse kokeilla samaa ensi vuonna. Onko muilla kokemusta mansikoiden kasvatuksesta kasvihuoneessa?
Porvoo / II- vyöhyke
|
|
|
Filopator
|
|
Viestiä: 2,7K,
Käynnit: 50,0K
|
+x+xTuon kun oppisi tuolta etsimään, pitäisi olla. Meillä muutti rastas pihaan, eli mansikoita hakattu melkoisesti, siis niitä vähiä, mitkä on kypsyneet. Mun mansikkamaa muutui pottupelloksi ja mansikat on evakossa pitkin kukkapenkin laitoja. Hankalia suojata. Tässä ei oo ennen rastaat silmille pomppineet, vaan minkäs teet, kun papinlinnut valtas niitten pesimäpaikan. Uusi kohta mansikoille jo hahmottumassa. Täytyy sitten kokeilla toimisiko tuossa vastaava c-kasetinnauhasta väsätty pirunviulu kui mikä äiteellä on. Hänellä kyllä tuulisempi kohta. Vanhasta ruttukasteluletkusta olen tehnyt käärmeen oloisia juttuja. Oravaa ne ei pelota, mutta lintuja ehkä. Asta karkotti oravan, mutta rastas on kovapäisempi. Pesi tuijassa, noin 6 metrin päässä ulko-ovesta
Elämä on elämaa varten annettu.
Vyöhyke V
|
|
|
Kurppa.
|
|
|
+xTuon kun oppisi tuolta etsimään, pitäisi olla. Meillä muutti rastas pihaan, eli mansikoita hakattu melkoisesti, siis niitä vähiä, mitkä on kypsyneet. Mun mansikkamaa muutui pottupelloksi ja mansikat on evakossa pitkin kukkapenkin laitoja. Hankalia suojata. Tässä ei oo ennen rastaat silmille pomppineet, vaan minkäs teet, kun papinlinnut valtas niitten pesimäpaikan. Uusi kohta mansikoille jo hahmottumassa. Täytyy sitten kokeilla toimisiko tuossa vastaava c-kasetinnauhasta väsätty pirunviulu kui mikä äiteellä on. Hänellä kyllä tuulisempi kohta. Vanhasta ruttukasteluletkusta olen tehnyt käärmeen oloisia juttuja. Oravaa ne ei pelota, mutta lintuja ehkä.
|
|
|