Postimyyntiperennat

Kirjoittaja
Viesti
-risa-
-risa-
Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)Puutarha-guru (4,9K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 382, Käynnit: 3,8K
Kauppilasta tilasin keväällä ja syksyllä perennoja ja marjapensaita, tulivat nopeasti ja olivat todella hyväkuntoisia.

V-vyöhyke

Höpötys
Höpötys
Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)Puutarhuri (953 reputation)
Viestiä: 403, Käynnit: 5,5K
Onkos kukaan tilaillut tänä vuonna? Millaiset kokemukset? Itse tilasin kauppilasta villitulppaaneja, ainakin ne tuli nopeasti, hyvän näköiset sipulit oli. 

Paljon on parjattu kodin kukkia, kauppilaa ja viherpeukaloja. Joten mitkä nettikaupat on hyviä? 

Pohjanmaa, III
blaablaa
blaablaa
Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)Aloittelija (50 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 72, Käynnit: 155
Kovin vähis on mun tilailut..Kodin kukilta sekä taimimoisiolta tilasin olikohan vuosi vai 2 sitten mesimarjaa molemmista. Em.taimiston taimet oli tod.pikkuriikkisiä ja juuret kasvaneet sellasen reikäisen miniruukun läpi etten saanut repimällä irti, jouduin istuttaan ruukkuineen toivoen muovihärpäkkeen jotenki haurastuvan. Jälkimmäisen taimet taasen oli pakattu sanomalehteen rytäten jonka päälle tiukasti kieppastu rikkirevittyä pahvilootaa ja kilon verran pakkausteippiä päälle. Kitukasvuisilta näyttivät istutettuina eikä marjojakaa tullu, kuuesta taimesta yksi teki yhen kukan, levinneet eivät ollenkaan eikä muutenkaan mitään kasvua oo havaittu. Äsken pihakierroksellani kattelin et kadonneet ovat (häipyykö mesimarjasta koko maanpäällinen osa kuin raparperista?) kuin maan nieleminä. Viherpeukaloilta oon ostanu vain puuvartisia, niistä ei pahaa sanottavaa.
Asarina
Asarina
Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)Puutarhatohtori  (1,7K reputation)
Viestiä: 677, Käynnit: 51,0K
Minäkin mietin kannataako tilata kärhöja elokuussa,sillä silloin Westphalilla on saatavana kärhöjä jotka keväällä oli loppuunmyyty.

Lapinjärvi  / III
CandySwirls
CandySwirls
Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)
Viestiä: 118, Käynnit: 728
Kiitos vinkeistä, katsastan nuo kaupat. Vähän syksymmällä ajattelin istutella jos vain taimia löytyy.
Vilhelmi
Vilhelmi
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 780, Käynnit: 186
Clematis Westphal, sitä täällä suositeltiin, ja hyviä taimia tuli sovittulla viikolla, vaikka vähän hirvitti, kun maksoin etukäteen monta viikkoa ennen tilausta.

Tilattiin ja saatiin taimet keväällä, eli en tiedä kannattaako tähän vuodenaikaan ja näillä helteillä tilata..
sunshine75
sunshine75
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 1,8K, Käynnit: 4

CandySwirls Westphal  ( tosin valikoimaa ei taida tällä hetkellä olla ruhtinaallisesti ) ja Esveld ovat paikkoja, joissa on suhteellisen hyvin valikoimaa. Esveldiltä en tosin ole tilannut.

CandySwirls
CandySwirls
Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)
Viestiä: 118, Käynnit: 728

Oletteko tilanneet kärhöjä mistään postimyynnistä (myös ulkomaat käy)?

Iski kauhea kärhökuume

Kotimaisissa kaupoissa on aika vähän valikoimaa. Erityisesti etsin viinikärhöjä.

Maariankello
Maariankello
Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)
Viestiä: 2,3K, Käynnit: 5,2K
Mulla on hyvät kokemukset Paratiisin taimitarhasta. Olen sieltä tilannut perennoja, puskia ja rusokirsikankin. Hyviä taimia ja palvelu oli hyvää. Soittivatkin minulle, kun joku tuota oli loppunut ja kyselivät haluanko jaotian tilalle ja hyvittivätkin jollakin perennalla sekaannustaan. Samoin Taimimoisiolta ja Harjunpään taimistolta olen tilnannut, eikä moitittavaa.

Vyöhyke 1b
Jalomarja
Jalomarja
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 2,0K, Käynnit: 29
Minun kokemuksieni mukaa Särkältä saa parhaaat taimet ja edullisesti. Päärynäpuukin oli niin iso, että hyvä kun sain sen farmari volvoon sovitettua.

Lisäksi siltä saa tosi hyvää palvelua. Mulla oli kaksi vuotta varauksessa yksi kasvi ja sieltä ilmoitettiin kun ko kasvi oli lähetyskuntoinen.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku