Kuvasin nyt vanhinta Emma Typeä ulkona ja laitan siitä kuvia. Tämä teki nyt vaan yhden kukkavarren ja on ihan samanlainen, kuin talvella kiertoon laittamanikin.
Sama vika täälläkin - nyt on taas pari uuttakin aloittanut kukinnan. Opastusta olen minäkin saanut ja otin noiden hoidon vielä itselleni ja nyt keväällä on kukkia alkanut kummasti niihin ilmestyä.
Täytyykin joku päivä kuskata nuo kukintansa aloittaneet ulos kuvattavaksi.
Värikkäitä nuo dendrot. Miulla ne on aikaisemmin olleet lähinnä viherkasveja mutta nyt olen vähän ryhdistäytynyt niiden kanssa. Täällä on ollut niin hyvät ohjeet että jo kahdessa on kukinnan oireita näkyvissä.
Nyt tuo ylimmän kuvan Dendro on aukaissut kukkansa kokonaan ja oikenihan nuo rutut vielä jonkin verran. Aika erikoinen tämä kuitenkin on, kun kukat eivätaukea samansuuntaisesti, vaan ihan miten sattuu. Viereinen on tähänkukkaan nähden ylösalaisin.
Mulla olis dendrobium nobilen keiki jos joku tahtoopi. Tosin oisi mukava vaihtaa se johonkin, en tiedä mihin. Ehdotelkaa Juuret ovat jo aika pitkät, ja kukka luultavasti valkoinen punaisella nielulla. Laittakaa yksäriä jos kiinnostaa.
Tässä kuva dedrobuim nobilestani joka tekaisi vanhaan puikkoon keikin ja nyt sitten tämä keiki näyttäisi tekevän myös yhden kukan Ja sitten kuva samasta puikosta toiselta puolen , jossa on kolme kukkaa ja niillä juuret kuten tuossa keikissäkin. Näin aloittelevana harrastelijana kysynkin tapahtuuko näin useinkin?Toisessa puikossa on viisitoista kukkaa mutta ei juuria.
Täytyi salaman kanssa ottaa lähikuva kukasta. Olenkohan sittenkin liian hätäinen, eli mahtaako tuo punainen ruttukasa tuosta vielä myöhemmin suoristua?
Tässä on aika omituiset kukat, aivan kuin ne olisivat jotenkin väärin päin.
Juu ja aika nopeasti nuo kukkavarret tosiaanin ilmestyvät. Nyt on minullakin neljään Dendroon kukkia tulossa. Tänään kuvailin tällaista aika erikoista kukkaa, joka nyt ensimmäistä kertaa minulla kukkii, kun olen sen ohikukkineena ja tuntemattomana ostanut.
Ja sen juurella kasvaa viime kesän ulkoilutuksen muistona koivu.
Silloinpa arvelen saavani nähdä yhtä kauniit kukat... Ovelia ovat, muutamankin päivän kun on vilkaisematta ja sitten menee ottamaan kasteluun, niin jo on kukkavanat ojossa...pieniä ihania yllätyksiä.