Kiitos vain Ensimmäinen kerta kun minun pitää tehdä jotain tällästä Mikähän olis kirjaimellisesti se oma pikkuruukku... ? Käykö normi kokonen läpinäkyvä muoviruukku? Olis yks sellanen... en sitten tiedä mihkä toisen laittaisin, tosin voisin sen myös jollekin antaa, jos joku vaan olis kiinnostunu?? Pitäisi siis mennä keräämään ulkoota kaarnaa, ja jotain sammalta vai? Äh. Kertokaas nyt alusta loppuun kaikki tollanen, niin tulee sitten kerralla selväksi
Kyllä siinä on keiki, onnea vaan perheenlisäyksestä . Pitkät juuretkin on jo, mie kyllä varovasti irroittaisin ja laittaisin omaan pikku ruukkuun kasvamaan.
Ostin siis nobilen orkidea:lta ja näyttää hyvältä, on ihmeen rehevä Kysyisin vaan että eikös tuossa kuvassa näytä olevan keiki? Itseasiassa niitä on kaksikin mutta yhtä kuvasin. Mitä pitää nyt tehdä?? Vai pitääkö vielä mitään...? Onko noissa nobileissa muuten joku ominaistuoksu? Jotenkin tuoksuu jännälle, hyvällä tavalla.
Haluaisko joku dendron keikin, tässä onnellinen äiti onnettoman kuvaajan hämyisessä otoksessa. Laita hölöä jos kiinnostaa.
Tack så mycket, veronica. Niin meinasinkin että ruukku saa tulla ihan täyteen.
Uusi varsi siitä tulee. Ei pidä jakaa , kyllä tuohon ruukkuun mahtuu vielä paljon .
Kysyisin tästä että mitäs nuo kaksi pikkuista tuossa ovat? tekeekö vaan uutta vartta vai miten... ja pitäskö dendroa yleensäkin jotenkin jakaa,jos tuollaisia pieniä tulee...
Minulla hupsulla oli aikoinaan kaunis valkoinen dendro-hybridi, mutta kun en saanut sitä uudelleen kukkimaan (kasvoi kyllä ja teki keikejä) ja se 4-5 vuotta vaan oli, kunnes villakilpikirvataistelussa menetti juurensa. Sen jälkeen en ole halunnut enää dendroja - ehkä vähän hupsua yhden perusteella todeta, että ovat muka vaikeita, siis mulle. Dendrohybridit kuulostaa nimittäin yleensä ottaen ihan ok kasveilta.
Minun dendro hybridini on ollut todella helppo. Se on kukkinut hyvin ja kasvanut melkoisesti.Mutta näissä on eroja.
Ah, Plantagenissa oli niin suloisen kauniita dendroja että sydäntä särki jättää ostamatta. Päätin nimittäin ensin palata kotiin Orkideaoppaan äärelle ja lukea mitä kyseinen opus kertoo dendrojen vaatimuksista. Oppaassa sanottiin ettei todellakaan ole mikään aloittelijan kasvi, hyvin vaikea kukitettava jne. Minkälaisia kokemuksia dendrojen "vaikeudesta" on? Tarviiko todella sen etelä-ikkunan ja talvella lisävaloa viihtyäkseen etc. Riittäisiko luoteis-suunnan ikkuna? Olisi niin ihanaista saada oma dendro kokoelmaan