Dendrobium, puikkokämmekkä

Kirjoittaja
Viesti
Rea
Rea
Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,8K, Käynnit: 7,0K
aLycaste, Kiitos. Kuuklestakin etsin tietoa kuinka tuota hoitaisin. Vein sen tuosta olohuoneen kukkapöydältä viileään makkariin jossa muitakin talvetettavia on. Kuinka sitten käynee.
aLycaste
aLycaste
Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)
Viestiä: 563, Käynnit: 429
Keiki on yleinen nimitys noille. Keiki sana tulee Havaijilta/Polynesiasta ja tarkoittaa lasta. Kyllä niistä puikkoja kasvaa ja niihin joskus kukkiakin, mutta saada niistä tuollaisia kukkapötkylöitä mitä yleisesti kaupassa myydään on haaste sinänsä. Yleensä kannattaa keikien kasvaa emokasvissa kiinni pari kasvukautta ja antaa niiden kehittää kunnon juuret. Sitten kevyesti kiertämällä napsauttaa keiki irti emostaan ja istuttaa omaan alustaan. Onnea yritykselle.
Rea
Rea
Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)Puutarhatohtori  (3,8K reputation)

Yritin saaha kuvaa noista uusista kasvavista "piikeitä". Niitä on neljä alkua. Ovatko ne uusia "puikkoja"?

kuva

Rea
Rea
Minun puikkokämmekässä on kolme pientä uutta alkua. Onko mahollista että niistä kasvaisi tuollainen pitkä kukkapötkö?
Minerva
Minerva
Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 29, Käynnit: 0
Minun Berry Oda ei minun mielestäni tuoksunut juuri ollenkaan. Ostin sen nimellisenä Kannelmäen prismasta n. puolitoista vuotta takaperin, tiiviisti istutettu ja runsasversoinen puska. Ei ole hoidossani kukkinut uudelleen, vaan on tehnyt 4 isoa keikiä samperi...
Ruukkutarhuri
Ruukkutarhuri
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 1,2K, Käynnit: 3
Noo määkin olin sitä mieltä et vielä ollaan heidän kasvukautensa raameissa, jos nyt ehtivät saada noi myöhäispuikkonsa vuodenvaihteeseen mennessä valmiiksi. Olivat vaan jo niin pitkään näyttäneet hommansa päättäneiltä, et sen puoleen hämmensi tämä "uusi aloitus".

Niin ja sit siirrytään täältäkin yhdistyksen omalle voorumille, on käyttöliittymältäänkin lähempänä tätä vuosituhatta. ;oD
veronica
veronica
Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)Uusi jäsen (49 reputation)
Viestiä: 1,7K, Käynnit: 255
Meidän cucullatumit aloittivat kasvun aiemmin syksyllä nyt uudet versot on 30-40 senttisiä. Jos kastelisi vielä pari kertaa ja joululta aloittaisi kuivan kauden niinkuin Filippiineillä.

Ruukkutarhuri
Ruukkutarhuri
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 1,2K, Käynnit: 3

Onko pierardii/aphyllum/cucullatum-kasvattajia kuulolla? Vieläkö teillä kasvukausi jatkuu? Ihmettelen tässä vaan, että onko asiaankuuluvaa, että mun rehuni alkoivat työntää uutta kasvua juuri, kun olin jo laittanut ne lepoon, vai mokasinko jatkamalla kastelua liian pitkään niin, että rehut aloittivat jo uuden "sesongin"? Olen nimittäin jo huomannut, että kyseinen laji on yliherkkä kosteudelle!

Karvari
Karvari
Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)
Viestiä: 8,1K, Käynnit: 52,0K

kuvaSain tämmösen ku oon ollu kiltti tyttö Smile

Kemijärvi-Vyöhyke VII

aLycaste
aLycaste
Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)
Viestiä: 563, Käynnit: 429
Älä leikkaa, vasta sitten kun verso on ihan kuiva ja kuihtunut. Jos kasvaa niin kannattaa jatkaa kastelua ja lisävalolla yrittää saada tekemään kunnollinen verso, muuten antaisin talvehtia kuivempana viileässä.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku