Käsityöt, osa 1, Suljettu

Kirjoittaja
Viesti
Inki
Inki
Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 0
Kankaiden hinnat ovat tosiaan nousseet. Joskus Anttilassa katselin pussilakanoita, joista huomasin, että on samaa kangasta myös metritavarana. Aivan sama kangas laadultaan, mutta ihme ja kumma, valmiiksi ommellut olivat halvemmat kuin jos olisin ostanut kankaan.

Ennen sai halvan vaatteen hinnalla laadukkaasta kankaasta ommeltua lapsille vaatteita vaan ei enää, lirukankaatkin maksavat paljon ja laadukkaat oikein tosi paljon.

Niin maksavat kyllä muuten langatkin Suomessa, ei itse tehden kyllä halpaa saa, mutta käsityötähän se oma on ja vertaankin oman neuleen hintaa kotimaisen käsityön hintaanSmile
memuli
memuli
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 3,5K, Käynnit: 0

Juu, ennen kannatti vielä itse tehdä kaikki vaatteet. Kankaiden metrihinnat ovat muuttuneet markoista euroiksi. Ei kannata enää ommella. Minäkin teen enää pientä näpräilyä. On muuten langatkin kallistuneet. Olisinko ennen yhdestä kerästä maksanut n. 36 mk? En todellakaan. Nyt 5,95 euroa ei oikein "tunnu" niin kalliilta, mutta jos ajattelee markoissa...
Kesällä olin ystävättäreni kanssa yyterin hiekkarannoilla. Ostettiin rantakioskilta sen kunniaksi molemmat yhdet oluset. Mummonmarkoissa maksoivat yhteensä 50 mk! En ikuna ennen olisi tuota summaa maksanut...... (tämä kuuluu ryhmään käsityöt)
Vaan silti on kiva ommella ja tehdä käsitöitä, vaikka se ei oikein kannattaisikaan, sillä se on ihanaa mielenterveystyötä.

heedu
heedu
Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)Uusi jäsen (31 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 31, Käynnit: 0
Ite en nykyään kerkeä pikku-ukon takia käsitöitä tehä. =( Neulottava tuubitoppi on ollut keskeneräisenä jo sen 6kk varmaan. Tykkään neuloa, virkata ja ommella, vaikken kauheen taitava ompelija ookkaa. Tulee ihan piettyä itse tehtyjä vaatteita. Wink Noh, kunhan se tuosta kasvaa niin ettei sitä tartte viihyttää ja vahata aamusta iltaan niin alkaa taas puikot heilumaan.
Ermeli
Ermeli
Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)
Viestiä: 926, Käynnit: 0
Minäkin ompelin ennen lapsille kaikki vaatteet itse. Nykyään kankaat on mielestäni aika kalliita, usein saa valmiin vaatteen jo halvemmalla. Välillä tekee mieli ommella jotain, niin silloin tulee ommeltua enimmäkseen sisustus juttuja.
Morsinko
Morsinko
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 10
Ihan sama kuin riresalla, ompelin kaikki lastenvaatteet itse ja omatkin. Nyt on muisto vain se asia, mitään en jaksa ommella ja taito ruostunut. Hädin tuskin verhonpäät ompelen tai rikki menneen vetoketjun vaihdan jos vaate on vielä käyttökelpoinen.
Emo
Emo
Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)Puutarhuri (725 reputation)
Viestiä: 8,6K, Käynnit: 7,8K
http://www.avoinmuseo.fi/kassaatko/oppilaiden_muistot.php

Ylläolevalla sivulla koulukässätuntimuistoja.
risaa
risaa
Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)Viherpeukalo (328 reputation)
Viestiä: 328, Käynnit: 0
Ihania villapaitoja, ovat käsin tosi suuritöisiä tehdä. Myskimalva, oletpa taitava, minä en varmaan osaisi enää mitään ommella. Kun muksut olivat pieniä, ompelin lähes kaikki vaatteet itse. Mutta niin sekin taito on ruostunut....
Jadetsu
Jadetsu
Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)
Viestiä: 13,0K, Käynnit: 36,0K
Kyllä te ootte taitavia, ihan kateeksi käy....itse ilmoittauduin veljeni vaimon kanssa kahdelle kurssille kansalaisopistoon mutta eihän ne sit alkanutkaan vähäisen osallistuja määrän takia, kyllä otti koteloon....

Rovaniemi- vyöhyke VI

tähtiputki
tähtiputki
Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)Mestaripuutarhuri (1,2K reputation)
Viestiä: 475, Käynnit: 6,2K

Kauniita käsitöitä taasen. Upeat ovat korpikellon paidat

Myskimalva
Myskimalva
Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)Multasormi (105 reputation)
Viestiä: 5,5K, Käynnit: 0

Tuilu, varmaan tulee lisäiltyä jotain kimallusta kunhan kohdalle osuu.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku