Ruukkutarhuri katsopas pirruuttas seuraavalta sivustolta, http://www.biotus.fi/DowebEasyCMS/?Page=Kehraajapunkit, siellä on vähän juttua vihannespunkista, kiusankappalees voisivat olla niitä.Tauteihin en puutu, kun en niistä tiedä.
Tää korutont' on kertomaa:
EY:nkomissio on päättänyt olla sisällyttämättä malationi-tehoainettapositiivilistalle.Tämän johdosta Evira on 28.11.2007 päättänyt, ettämalationia sisältävät valmisteet Malan-ruiskute, Malasiini-ruiskute jaEi ötököitä puutarhassa poistetaan kasvinsuojeluainerekisteristä1.10.2008. Rekisteristä poistamisen jälkeen valmisteiden myynti jakäyttö on kielletty.
Lähde
Siis tarkoitatko Olivia, että vanha kunnon malasiini kiellettäisiin? Eihän se voi olla tottakaan. Itse käytän myrkkyjä todella säästellen, mutta hädän hetkellä pitää olla "kättä pidempää" saatavilla. Mielestäni malasiini on juuri sellaisiin äärimmäisiin tilanteisiin. Se on jopa hyväksytty luomuviljelyssäkin, koska häviää ympäristöstä.
Olen laittanut tonne kauhugallerian puolelle näitä otoksia kukoistavimmista kauheuksistani:
Noi on nyt tuomittu bakteeri- tai sienitaudiksi, ja kasvit pitäisi hävittää?! Eikö ole mitään "rokotetta", jota voi tujauttaa rehuille?
Nämä kadehdittavat dendrot on nyt diagnosoitu syöpäläisten uhreiksi:
Ja itse teossa tavatut, mikroskooppiset viholaiset:
Ja tällaista jälkeä saavat aikaiseksi:
Menivät taas jälleen kerran myrkytykseen – kolmas kerta peräjälkeen...
Yhdynpä samaan kuoroon: kilpikirvoja. Niistä lempinimeltään kahvipapu. Jos kilpikirvoja pitää saada, niin nämä ovat sieltä helpoimmasta päästä. Eroon pääsee kun penslaa pöytäviinaan kastetulla siveltimellä, jolloin kilvet irtoavat ja niiden alla suojassa olevat munat ja pienet poikaset paljastuvat. (Aikuiset naaraat jymähtävät paikoilleen ja niiden jalat surkastuvat. Mutta niiden helmoissa pyörivät sitten jälkeläiset.) Tämä pitää toistaa muutamaan kertaan, kunnes niitä ei enää ole. Kasvin voi myös välillä pestä reilusti lämpöisellä vedellä.