Tomaatti, osa 1, Suljettu

Kirjoittaja
Viesti
Fellow
Fellow
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,4K, Käynnit: 1
Eilen syötiin kasvarista kypsiä tomaatteja mahat täyteen neljän ihmisen voimin ja tänään sitten saksin kaikki raakileet talteen ja vein varret kompostiin. Raakoja ja osittain kypsiä on kaksi korillista ja yksi ämpärillinen, katsotaan kuin hyvin kypsyvät sisällä. Ihan tuli haikea olo tyhjässä kasvarissa...
keijunkello
keijunkello
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 212, Käynnit: 0
Tomaattikirjeelle on nyt avattu oma keskustelu, joten halukkaat sinne ilmoitautumaan...
Pirkkis
Pirkkis
Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)Multasormi (175 reputation)
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 8

Kiinnostaa, joten laita vaan! Hep, sanon minä!!

keijunkello
keijunkello
Viestiä: 212, Käynnit: 0
Edellisen tomaattikirjeen jämät on täällä mulla... Nyt täytyy vaan tunnustaa, että sattuneesta syystä mun tomaattikesä meni pieleen, enkä ole kerännyt yhtään ainutta siementä. Viime vuotisessa kirjeessä on kuitenkin muistaakseni 60-70 lajiketta. Ajattelin, että jos minä laitan tomaattikirjeen matkaan, laitan siihen mukaan ihan kaikki ostosiemenetkin, mitä minulla on, joten matkaan lähtisi kuitenkin aika laaja valikoima siemeniä. Jos tällainen kirje kiinnostaa, aloitan sille oman palstan.
Milli
Milli
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 530, Käynnit: 0
Mitäpä jos vaikka sinä aloittaisit kirjeen, jos sinulla on paljon siemeniä?
Alisha
Alisha
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 884, Käynnit: 0
En ainakaan minä ole huomannut mitään siemenkirjettä tomaattien osalta.

Siemeniä olisi kyllä jakoon asti...
Milli
Milli
Viestiä: 530, Käynnit: 0
Minä olen ollut poissa pelistä pidempään leikkauksen takia (omani siis, ei kasvien), ja on jäänyt tomaatit muiden kasvien tapaan täysin oman onnensa nojaan. Eilen kävin sitten leikkaamassa pihalta vielä käyttökelpoiset tomaatinraakileet sisällle kypsymään. Niitä oli yllätttävän paljon. Osan jouduin heittämään suoraan kompostiin, kun olivat muuttuneet ihan mustiksi tai sitten haljenneet. Mutta siltikin jäi ihan riittävästi syötäväksikin.

Onko siemenkirje-rintamalla mikä tilanne? Olenko missannut sen?
Weikko
Weikko
Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)Uusi jäsen (3 reputation)
Viestiä: 4,1K, Käynnit: 71

Ulkotomaatit on kovasti vaihtamassa väriä. Kylmässä kasvarissa hitaampaa.

Balcony yellow''t kypsyy rivakasti kylmällä terassilla. kieli ulkoa

Alisha
Alisha
Viestiä: 884, Käynnit: 0

Tässä odottaa tomaatintaimet ensi kevättä

Kokeilen säilyttää ja ottaa kevättalvella pistokkaita... Hulluutta on monenlaista kieli ulkoa

Minulla vielä kasvihuoneessa noin 7-10 kg Roma tomaatteja ja huomenna pitää kerätä pois, koska lomalle lähdetään ja lämmityksiä ei uskalla jättää yksin kotiin.

Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)
Viestiä: 28,0K, Käynnit: 111,0K

Kylmässä kasvarissa kypsyy vieläkin tomaatteja.

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku