Emadigan
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,3K,
Käynnit: 6,0K
|
+xMulla on kolmisen vuotta vanha rungollinen Moskovan kaunotar-syreeni, joka kukki pienestä koostaan huolimatta hienosti viime vuonna. Kukkien lakastuttua leikkasin kukat pois, mutta en lyhentänyt oksien päitä. Nyt tänä vuonna siihen ei ole tulossa yhtään kukkaa. Olisiko mun pitänyt jättää lakastuneet kukat paikoilleen, eikä leikata niitä pois? Mä en ole koskaan leikannut kukkineita (eli niitä kuivia siemenkotahässäköitä) pois, ja mulla kukkii syreenit hyvin.
III Pirkanmaa
|
|
|
wahlssa
|
|
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 112,
Käynnit: 14,0K
|
Mulla on kolmisen vuotta vanha rungollinen Moskovan kaunotar-syreeni, joka kukki pienestä koostaan huolimatta hienosti viime vuonna. Kukkien lakastuttua leikkasin kukat pois, mutta en lyhentänyt oksien päitä. Nyt tänä vuonna siihen ei ole tulossa yhtään kukkaa. Olisiko mun pitänyt jättää lakastuneet kukat paikoilleen, eikä leikata niitä pois?
|
|
|
Kurppa.
|
|
Viestiä: 27,0K,
Käynnit: 105,0K
|
Moskovan kaunotar kitui pari vuotta ja nyt eloton. Bussin vaihdossa oli sen verran aikaa, että ehdin Prismassa poiketa. Taisi olla tämän vuoden taimihankinnat tässä.
Kotka, Karhula. Vyöhyke II Otetaan mitä on.
|
|
|
miraemmi
|
|
Viestiä: 7,0K,
Käynnit: 13,0K
|
Nuorimmaisetkin kuvassa...
|
|
|
miraemmi
|
|
|
+xOlen toki sumuttanut monta kertaa (ei ole auttanut toistaiseksi tai enää), mutta kysyinkin, että mikähän moisen voisi aiheuttaa ? Ja pitäisikö oksat leikata kokonaan tai osittan alas ? Leikkasin unkarinsyreenin lilan version kahdesti alas ..kun teki kalvakoita lehtiä ja rusehti sitten ja käpristi...ja olin kanssa suihkuttanut ja tolua ja kaikkee kuten kevät sumutettakin ja sitten parin kerran vaan pessyt kylmällä suihkulla. Mutta nyt se kukkii ja on kaunis, en tiiä mikä riivasi mut kahdesti vedin penkkiin eli noin 40 cm korkuiseksi..ennen kuin tokeni.
|
|
|
MLH
|
|
Viestiä: 15,
Käynnit: 169
|
Olen toki sumuttanut monta kertaa (ei ole auttanut toistaiseksi tai enää), mutta kysyinkin, että mikähän moisen voisi aiheuttaa ? Ja pitäisikö oksat leikata kokonaan tai osittan alas ?
|
|
|
MLH
|
|
Viestiä: 15,
Käynnit: 169
|
+x+xMikähän tuli violetille syreenille, joka on siirretty naapurista 3 vuotta sitten (luvallisesti) meille. Viime vuonna kukki kauniisti (pieni pensas vielä, n. 1,5 m korkea eikä vielä kovin tuuhea) muutamalla kukalla vaan tänä vuonna nuout kuivuivat ja lehdet käpristyivät jo pieninä ja oksiin tuli jotain hämähäkinverkon tapaista...mikäs se tälläistä aiheuttaisi, onko kokemuksia/tietoa ? Tee sumupulloon vedestä ja mäntysuovasta litkua ja sumuta koko puska muutaman päivän välein. Varmaan kolme kertaa vähintään.
|
|
|
Emadigan
|
|
Viestiä: 1,3K,
Käynnit: 6,0K
|
+xMikähän tuli violetille syreenille, joka on siirretty naapurista 3 vuotta sitten (luvallisesti) meille. Viime vuonna kukki kauniisti (pieni pensas vielä, n. 1,5 m korkea eikä vielä kovin tuuhea) muutamalla kukalla vaan tänä vuonna nuout kuivuivat ja lehdet käpristyivät jo pieninä ja oksiin tuli jotain hämähäkinverkon tapaista...mikäs se tälläistä aiheuttaisi, onko kokemuksia/tietoa ? Tee sumupulloon vedestä ja mäntysuovasta litkua ja sumuta koko puska muutaman päivän välein. Varmaan kolme kertaa vähintään.
III Pirkanmaa
|
|
|
miraemmi
|
|
|
Mulla kukkii neljän syreenin ryhmästä kaikki ja viides eli likusterikin jo kehittelee nuppujaan ..komeaa kukintaa. Lila ja valkoinen unkarin syreeni ja nuokkusyreeni ja maatiainen ...tuoksuu kauas.
|
|
|
Rea
|
|
Viestiä: 2,8K,
Käynnit: 7,0K
|
Vanha piha sireeni on ihan kuin vaadossa kukkien paljoudessa. On tosi ihana tykkään. 
|
|
|