Miekkalilja (tarhamiekkalilja), Gladiolus

Kirjoittaja
Viesti
plumeria
plumeria
Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 351, Käynnit: 4

En ole liotellut ikinä, aina ovat kasvaneet.

Ananda
Ananda
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 43, Käynnit: 0

Minullekin tarttui mukuloita kaupasta, vaikka vaan ruokaa piti ostaa.. Tuota, mitens laitatte, suoraan multiin vaan? Pari vuotta sitten taisin liottaa vähän aikaa vedessä ennen ruukkuun laittoa (esikasvatan siis sisällä, en malta odottaa..). Jostain kai kuulin tällaisen ohjeen, onko kellekään tuttu juttu?

plumeria
plumeria
Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)
Viestiä: 351, Käynnit: 4

MInä iskin eilen valkoiset ja pinkit (oikeasti lohenpunaiset - miksi niihin pakkauksiin ei voi laittaa oikeaa väriä??) gladiolukseni ruukkuun. Kasvakoot siellä ja kelin lämmettyä siirrän ne partsille. Vähän heikkoa oli kukinta viime kesänä, joten heitin ne mukulat menemään. Saa nähdä, tuleeko näistä mitään. Onko kellään hyviä lannoitusvinkkejä? Olen laitellut niitä kesäkukille tarkoitettuja rakeita aiemmin. Tulisko jollain toisella lannoitteella tehokkaammin kukkia?

vesipeto
vesipeto
Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)
Viestiä: 67, Käynnit: 0

Gladiolukset on hallanarkoja. Olen laittanut ne esikasvatukseen yksi sipuli (jos isoja)/ruukku toukokuun alussa. Päälle kaksinkertainen harso. Meillä maa on tuohon aikaan vielä niin märkää, ettei suora istutus kasvupaikalle onnistu.

Annabella
Annabella
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 425, Käynnit: 0

Miten saatte gladiolukset pysymään pystyssä? Minä alan jo kyllästyä kaatuileviin ja sinne tänne vinksottaviin kukkavarsiin. Olen kasvattanut niitä tähän asti kukkapenkissä. Olisikohan joku asia parempi?

tarleena
tarleena
Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)Uusi jäsen (44 reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 0

Minulla on keltaisia, oransseja ja yllätys-yllätys kaksivärisiä eli keltaoransseja.

törnrosa
törnrosa
Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)
Viestiä: 2,4K, Käynnit: 0

Kyllä gladiolus on sellainen must: Komeat ja värikkäät kukat. Jopa huonosilmäisetkin ne erottavat naurua. Meillä oli kirkkaan punaisia (mieheni lempiväri), violettejä ja sitten valkoisia gladioluksia istutettuina daalioiden taakse. Oli oikein näyttävä yhdistelmä. Jouduin hieman tukemaan pitkänhuiskeita  gladioluksia, jotka alkoivat kaatuilla kukkien painosta.

Kiitos vaan teille, jotka hieman toppuuttelivat istuttamista. Kävin katsomassa autotallissa kuinka ovat menestyneet talven yli. Hyviltä ja pulleilta sipulit vaikuttivat.

Viime kesänä laitoin suoraan ulos kesäkuun alussa ja ehtivät hyvin kukkia ja vähän ylikin täällä Lahdessa.

nanikka
nanikka
Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 0

taitaa minun tapauksessa enempi vaikuttaa sijoituspaikka tontilla ja vähäinen kastelu kuin tuo maakunta silmän isku. Kyllä niiden pitäisi keritä kukkimaan sekä siellä Eurajoella missä joskus kokeilin, että Tampereella kuin myös mökillä Urjalassa, mutta eivät vaan viime vuonnakaan ehtineet, syksyn yöpakkaset vei nuput. surullinen

Pikkuruusu
Pikkuruusu
Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)
Viestiä: 197, Käynnit: 14

Niinpä,riippuu varmaan missäpäin asustelee,minä asustelen Pirkanmaalla niin ovat ehtineet hyvinkin kukkimaan,eli elokuulla aloitelleet.Elokuun lolulla on naapurin synttärit ja hänelle aina vien yhden,toissa vuonna alkoivat aukeaan siksi ja viime vuonna kun esikasvatin niin lopettelivat,joten synttärikukat olen saanut.

nanikka
nanikka
Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 0

Ovelan loukun oli tehnyt myös Euromarket: pussissa lukee, että sininen gladiolus ja pussin kuva on hehkuvan pinkistä/fuksian värisestä. Siitähän se sitten käteen jäi, että mitä niistä tulee. Ja kaveriksi valkoisia. Nyt on TAAS 70 gladiolusta, vaikka juuri päätin, että yhtään sipulia en enää ostano-jaa

Laitoin multaan muovisoikkoon: useana kesänä on käynyt niin, että kylmät kelit tulee ennenkuin kerkiävät kukkimaan.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku