Ootteko ottaneet siemenet sellaisista syöntikypsistä kiiveistä vai vähän pehmenneistä ylikypsistä kiiveistä? Mulla olis pari kiiviä tuossa odottamassa mutten tiedä voinko ne jo tuhota vai olisiko parempi odottaa että tulevat ylikypsiksi.
Viimekesäiset kiivinalut tiputtivat syksyllä kaikki lehtensä, mutta nyt ikkunanlaudalla vihertää jo kovasti uutta kasvua. Mietin näiden kolmen taimen erottamista tai toisaalta jättämistä sikseen, josko ne kiertyisivät kasvuun toisiaan tukien. Nyt nuo ovat vielä sen verran pieniä, ettei tuelle ole varsinaista tarvetta. Isompi ruukku tosin saattaisi olla jo pop.
Eikös tämä kiivi ole, onhan?
Mun tyttö koitti kiivisiivua syksyllä kasvatella huonekasviksi laihoin tuloksi. Nakkasin jonkun ajan kuluttua purkin parvekkeelle. Kevätsiivous tehdessä löysin purkin ja siinä oli 2 pientä karvaista alkua. Nyt sisällä kasvaneet samassa purkissa reilun kuukauden ja näyttävät tälle:
Minun köynnökseni on vähän aikaa sitten aloittanut kasvun tänä vuonna ja nyt ulos kasvihuoneeseen jospa sitten saisi kunnon spurtin.