sohvakukka
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,5K,
Käynnit: 40,0K
|
Meilläkin on Aino. Alvar ja North Blue. Parhaana vuonna noin kaksi litraa mustikoita.
vyöhyke 2 - 3
|
|
|
Kesäq
|
|
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 38,
Käynnit: 407
|
Kyllä Asarina oletkin saanut todella paljon pensasmustikkaa. Katsoin tuolta aikaisemmista viesteistä niin sinun pensaat silloin olivat Aino, Alvar ja North Blue. Onko vielä samat. Meillä on aidat pensaiden ympärillä kaiken aikaa, kun kesälläkin puput käy pihassa.
|
|
|
Asarina
|
|
Viestiä: 721,
Käynnit: 69,0K
|
+xMiten mustikat ovat tuottaneet satoa. Meillä nuo kolmevuotiaat tuottivat n. litran (7 pensasta). Tänä keväänä istutetuista saatiin joistakin vähän maistiaisia. Eilen siirsin hakkeen pois juuristoalueelta. Annoin vähän syyslannosta, minkä olin veteen lihottanut. Lisäsin pari lapiollista rodo multaa, per puska ja siirsin hakkeen kateeksi. Saas nähdä mitä tykkäävät. Selviää varmaan ensi kesänä. Hyvin on tullut pensasmustikkaa. Otin tänään verkot pois ja poimin loput marjat. Kolmesta pensaasta tullut 18 litraa. Miekin laitan syksyllä juuristoalueelle rodomultaa, luulen että on hyödyksi. Keväällä istutin kaksi uutta lajiketta kovasti ovat kasvaneet ja muutaman maistiaisen antaneet. Kun vielä syksyllä muistaa laittaa verkot ettei puput tee tuhoja
Lapinjärvi / III
|
|
|
Kesäq
|
|
|
Miten mustikat ovat tuottaneet satoa. Meillä nuo kolmevuotiaat tuottivat n. litran (7 pensasta). Tänä keväänä istutetuista saatiin joistakin vähän maistiaisia. Eilen siirsin hakkeen pois juuristoalueelta. Annoin vähän syyslannosta, minkä olin veteen lihottanut. Lisäsin pari lapiollista rodo multaa, per puska ja siirsin hakkeen kateeksi. Saas nähdä mitä tykkäävät. Selviää varmaan ensi kesänä.
|
|
|
LawrenceLimburger
|
|
Viestiä: 1,4K,
Käynnit: 4,3K
|
Toivo Sukari syö joka päivä aamupuuron kanssa vajaan 0,5 litraa tuoreita pensasmustikoita.
Vyöhyke IV Miksi et tekisi itse
|
|
|
Chali
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 4,6K,
Käynnit: 65,0K
|
Nyt kun mietin aikaa taaksepäin, niin joillakin pensailla on silloin tällöin ns.välivuosi. Ei kuki mutta kasvavat. Tänä vuonna vaan neljä kukkii ja näyttää siltä että tulisi marjoja. Se suurimarjasin ei tänä vuonna ole kukkinut lainkaan. Ne muut on muuten hyvännäköiset ja tuuheat, vaan kukat puuttuu. Ehkä sitten ensi vuonna. Pensasmustikka on ihan lemppari pensas, ei vaadi paljoakaan, ei kelpaa millekkään öttiäisille, on terve ja pitkäikäinen. Voisi olla vähän nopeakasvuisempi mutta kaikkeahan ei voi saada 😁 Marjat on ihan huippuhyvät 👍
Kirkkonummi 1B - Elämä on pelkkää kokeilua
|
|
|
Kesäq
|
|
|
Meillä on myös tosi montaa lajia. Viime vuonna saatiin vasta vähän maistiaisia. Kaikissa ei ollut nytkään yhtään kukkaa, joissakin oli jonkin verran.
|
|
|
Suokukka
|
|
Viestiä: 5,0K,
Käynnit: 50,0K
|
Vanhimmat on 5 vuotiaat. Minullakin on välillä ollut talvella verkko ja välillä ei. Ennen ei ole puput syöneet, vaikka ei olisi ollut verkkoakaan. Nyt taisi ruoka olla vähissä kun oli enemmän lunta. Minulla on myös 14 taimea. Tosi montaa lajia.
Varsinais-suomi 1B , Nousiainen
|
|
|
Kesäq
|
|
|
Suokukka, minkä ikäisiä sinun pensaat on. Meillä vanhimmat on muistaakseni n. 3 vuotiaita. Tänä keväänä istutettiin muutama lisää. Nyt pensaita kaikkiaan 14. Olen antanut noille vanhemmille vain n. ruokalusikallisen havu ja rodolantaa keväällä maan suljettua. Kasteltu ollaan kuivana aikana ihan reilusti. Kuivia oksia ei oikeastaan ole vielä ollut. Aidat on ympärillä, ettei puput pääse järsimään.
|
|
|
Suokukka
|
|
Viestiä: 5,0K,
Käynnit: 50,0K
|
+xTuossa aiemmassa kuvassa olevassa on jokunen kukkakin tulossa. Viime kesänä sen mahan junttasin. Sen silloisessa kaverissa, joka oli varmaankin Alvar, ei oo nupun nuppua. Joku outo hyypiö oli tilaanu niitä Savonlinnan taimistolta lisää. Aikaiin keväällä maahan laitoin, kaikki hengissä. Millään ei oo lannoitttu, eikä maata paranneltu. Metsämustikat kasvaa just samassa maassa muutaman metrin päässä. Minulla kasvaa samassa aitauksessa pensasmustikoiden aluskasvina täynnä metsämustikkaa. Hyvin viihtyvät kimpassa siellä.
Varsinais-suomi 1B , Nousiainen
|
|
|