miraemmi
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 6,7K,
Käynnit: 12,0K
|
+x+xKaksin aina kaunihimpi ...mulla on 3 puskaa ja aattelin vielä yhden ostaa..kaikki eri merkkiä. Muistatko nimiä ja kuinka marjovat? Jos ny oman nimeni muistan niin hyvä .. mustikka norht blue ja toiset on alvari ja aino..ellen väärin muista...hunajamarjojen nimiä en muista...Mietin juuri et jos kaivankin toisen ns.poika pensaan pois .. Niin mustikat saa tilaa eikä tartte siirtää..siin meinaan on kaikki liian tiheässä.
|
|
|
miraemmi
|
|
Viestiä: 6,7K,
Käynnit: 12,0K
|
Se pinkki mustikka mitä aikanaan uutuutena myytiin niin se kellahti mulla ainakin jo ekana talvena...onneksi ostin vain yhden kokeeksi.
|
|
|
Suokukka
|
|
Viestiä: 5,0K,
Käynnit: 50,0K
|
Bonus lajikkeelle luvataan pakkasen kestoa -34. Minulla ei ole siinä ollut mitään talvivaurioita ja täällä on karun tuuliset kylmät, lumettomat olot.
Osa pensasmustikoista on arempia tosiaan, mutta tuo ainakin vaikuttaa kestävältä. Tuo Bluegold oli minulle ihan uusi lajike ja se ei oikein ainakaan meidän oloista tykkää.
Varsinais-suomi 1B , Nousiainen
|
|
|
sohvakukka
|
|
Viestiä: 3,5K,
Käynnit: 39,0K
|
2-3 vyöhykkeellä talvehtivat hyvin nuo mitä meillä on.
vyöhyke 2 - 3
|
|
|
Suokukka
|
|
|
Piti kaivella muistiinpanoja, kun yksi nimi oli kadoksissa. Se oli tuo Bluegold. Se meinasi kuolla viime syksynä, taisi kärsiä kuivuudesta, kun kasvavat tuolla metsässä, siellä on vähän turhan höttöinen karu turvemaa.
Patriot on satoisa, mielestäni vähän happamampi kuin Putte tai Bonus, vahvakasvuinen kestävän oloinen pensas.
Tuon Bluegoldin marjat on todella isot ja maukkaat, voi olla vähän arempi, koska on iso ja voimakaskasvuinen. Oksien kärkiä on kuivattanut. talvisin.
Ainon , Alvarin ja Jorman marjat on maukkaita myös, minulla ainakin silti nuo ulkomaan jalosteet on tuottaneet enemmän satoa. North blue on aika satoisa, kestävän oloinen pensas myöskin.
Chandlerin makua en muista.
Mutta onhan nuo lähes kaikki metsämustikkaan verrattuna makeita. Meidän molempien suosikiksi on kyllä noussut eniten tuo Bonus, mahtava maku ja isot marjat. Putte jää kakkoseksi vain pienien marjojen takia, maku on vieläkin parempi.
|
|
|
Bobbie
|
|
Viestiä: 3,4K,
Käynnit: 9,2K
|
Siinä se sitten onkin.. Suokukka elelet 1b:llä ja minä täällä ihan eri olosuhteissa. En ole näiden vyöhykesuosituksiin lainkaan vielä perehtynyt, mutta senverran tiiän, että parilla tutulla on niitä, eikä kummatkaan ole muistaakseni kertoneet niiden menehtyneen-kään, tosin en ole sitä varsinaisesti vielä kysellyt..
V/VI
|
|
|
Bobbie
|
|
|
+xItse olen tykännyt maultaan eniten Putte nimisestä marjasta. Se on pieni ja matala pensas. tekee paljon pieniä makeita marjoja. Toinen mistä tykkään on Bonus, siinä on makeat tosi isot marjat. Täällä kasvaa myös noiden lisäksi Patriot, Chandler, Aino, Alvar, North blue ja Jorma. Kaikki ovat tehneet marjoja, mutta putte on ollut ahkerin.  Mahtavaa tietoa! Mites nuo muut? olisiko sinulla ehkä vielä jotain kerrottavaa kokemuksistasi nuista muista? Ovatko talvehtineet hyvin, onko eroja, jos muistat?
V/VI
|
|
|
Suokukka
|
|
|
Putte on ruotsalainen jaloste. Marjat on metsämustikan kokoiset, mutta niitä on paljon.
|
|
|
Bobbie
|
|
|
Uskallatteko sanoa kuinkahan paljon marjoja lähtee yhdestä pensaasta hyvänä vuonna? ja miten suuri on vaihtelu lajikkeiden välillä? Toki minä tiiän, että jotkin pehkot eivät tee mitään, täällä on monet kertoneet sellaisista jurnottajista, että se riski on kai vaan otettava. Pensasmustikat ovat täällä aika tyyriitä ja pikku rasiassa ei montaa marjaa ole..
V/VI
|
|
|
sohvakukka
|
|
Viestiä: 3,5K,
Käynnit: 39,0K
|
Aina tulee uusia lajeja, entisiä parempia tioetenkin. Putte on mulle ihan outo.
vyöhyke 2 - 3
|
|
|