Kurkku: Avomaankurkku, Cucumis sativus

Kirjoittaja
Viesti
Oulunseudulta
Oulunseudulta
Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 122

-Emäntä-, saako tiedustella mitä lajiketta tuo avomaan kurkkusi on?

huisa
huisa
Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)
Viestiä: 454, Käynnit: 0

Vahvan mullan ystävä, hyvä! Ostin tänään puutarhamultaa, enkä muistanut taimimultaa laisinkaan. Taidan laittaa esikasvatukseen tänään, mun vähän mullattaa.

-Emäntä-
-Emäntä-
Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)Uusi jäsen (18 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 18, Käynnit: 0

Minun avomaan kurkkuni on innostunut kasvamaan ja kukkimaan hieman liikaakin. Kovasti se kurkottaa katsettaan avomaan suuntaan, mutta aina vaan tuossa ruokapöydän akkunalla saa aikaansa viettää. Ihastuin tähän lajikkeeseen viime kesänä. Pitkiä ja maukkaita kurkkuja, ihania salaattiin. Kylvän sitten varmaan taas suoraan avomaallekin, mutta pakkohan sitä on aina jotain esikasvattaa  ja kylvää liian varhain. kieli ulkoa

Edelliselle kysyjälle voin sen verran kertoa kokemuksesta, että voimakkaassa maassa kurkut viihtyvät ja kuivina kesinä toki tarvitsevat kastelua, jos satoa mielii. Yksi taimi tuotti minulla varmaankin noin 10-15 kurkkua!

Garp
Garp
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 2, Käynnit: 0

Heipulis hei.
Törkkäsin muutaman avomaakurkun siemenen jo 27.3 ja äkkiä mokomat
lähtivät kasvamaan. Nyt ovat kasvaneet jo 5-10cm mittaisiksi ja alanpa
miettimään mitä noille pitäisi tehdä. Saan ne istutettua vasta 3vko
päästä. Ovat semmoisissa kertakäyttömuovimukeissa, taimimullassa ja
kastelen ihan vedellä vaan aina kun kuivahtaa.
Ja lisää kysymyksiä. Olen nimittäin vuokraamassa kesäksi
viljelypalstan ja vähän hukassa olen. Millaisesta mullasta pitävät?
Minkä verran kastelua? Pitääkö lannoitella? Minkä verran yksi
tuommoinen tuottaa niitä itse kurkkuja? Kiitos jo etukäteen!

hömppis
hömppis
Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)
Viestiä: 602, Käynnit: 0

Kasvupaikkana on puoliviileä (+15°C) varasto, jossa ei ole ikkunoita. Ainoa valo on ympäri vuorokauden (laiskuuden takia) päällä oleva loisteputkilamppu, joka on viritetty oikeassa reunassa pilkottavan astian päälle. Siirsin nyt sinne tomaatit huonelämpötilastakin (josko reipastuisivat). Ne reppanat kurottivat valoon niin toispuoleisesti että melkein kaatuivat. Tässä kuva koko virityksestä

tomato
tomato
Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)Uusi jäsen (23 reputation)
Viestiä: 23, Käynnit: 3

Kurkut  näyttävät virkeiltä. Missä ( valossa ) olet kasvattanut taimia? 

Hallaöistä olen oppinut sen verran, että ajattelin laittaa siemenet multaan vasta kahden viikon kuluttua.

hömppis
hömppis
Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)
Viestiä: 602, Käynnit: 0

Liian aikaisin (6.3.) kylvetyt avomaankurkut ovat vielä hengissä  tosin nuppuja täytyy nipsiä pois tarvittaessa.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku