Leivonnaisia

Kirjoittaja
Viesti
Karvari
Karvari
Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 8,2K, Käynnit: 53,0K
Nyt urakka suoritettu, aamiaissämpylät, pasteijat, joulupukin kuiskaukset, persikkakookoskakku, 2 tiikerikakkua ja lanttulaatikot tehty. Lanttulaatikot nyt uunissa.Ennen joulua vielä pieniä paistoksia mitä porukat toivoo.

Muoks/Nuu:  lisäsin pilkkujen jälkeen välilyönnit koska muuten teknisesti kaikki sanat oli  ikäänkuin yhtä ja samaa, ja se hurrrjan pitkä sana sit levitti koko tän ketjun yli reunojen.

Kemijärvi-Vyöhyke VII

Muokattu 5 päivää sitten @ 8:49 : Nuu
Henni
Henni
Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)Puutarha-guru (6,4K reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 26,0K

Kokeilin tuota kreemijauhetta, kun tein prinsessakakun. Hyvää oli.

Porvoo / II- vyöhyke
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 70,0K
tönönvahti - 23.11.2023
Nuu - 22.11.2023
Ostin tänään pussin vaniljakreemijauhetta. Se sekoitetaan maitoon ja siitä saa sit sellasta kreemitäytettä leivonnaisiin. Ihan uusi juttu mulle, sattumalta huomasin kaupan hyllyssä.
Nyt sit pitäis keksiä että mihin leipomukseen sitä laittais täytteeksi....

Torttutaikinasta tehtyjen neliöiden keskelle ekaks tuota kreemiä ja päälle jotain paiston kestävää marmelaadia. Tulee ihan kauniita ns. viinereitä. Pikainen vierasvara. 
Pullien päälle voisilmän paikalle. 
Voi laittaa sitä jauhetta myös vaikka kermavaahdon sekaan jos ei vatkaannu  tarpeeksi kovaksi muuten.
Elikkä varovasti lisättynä jauhetta voi käyttää vaikka missä mutta tulee äkkiä liian paksua jos ripottelee reilulla kädellä.
Näin minä olen tuota käyttäny lähes 50 vuotta.
Tönönvahti, mietinkin et voisko se toimia torttutaikinan kanssa. Hyvä tietää et toimii 👍. Kaupan pakasteen lehtitaikinalevyt ja toi kreemi plus jotain hyvänmakusta väripilkkua päälle, kuulostaa helpolta ja maistuvalta.

Mulla on kaapissa Vihreä Kuula - paistonkestävää hilloa, ja kirsikoita sokeriliemessä purkissa löytyy myös. Noistahan saa jo ihan jouluvärit torttuihin 😍

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

tönönvahti
tönönvahti
Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)
Viestiä: 4,1K, Käynnit: 57,0K
Nuu - 22.11.2023
Ostin tänään pussin vaniljakreemijauhetta. Se sekoitetaan maitoon ja siitä saa sit sellasta kreemitäytettä leivonnaisiin. Ihan uusi juttu mulle, sattumalta huomasin kaupan hyllyssä.

Torttutaikinasta tehtyjen neliöiden keskelle ekaks tuota kreemiä ja päälle jotain paiston kestävää marmelaadia. Tulee ihan kauniita ns. viinereitä. Pikainen vierasvara. 
Pullien päälle voisilmän paikalle. 
Voi laittaa sitä jauhetta myös vaikka kermavaahdon sekaan jos ei vatkaannu  tarpeeksi kovaksi muuten.
Elikkä varovasti lisättynä jauhetta voi käyttää vaikka missä mutta tulee äkkiä liian paksua jos ripottelee reilulla kädellä.
Näin minä olen tuota käyttäny lähes 50 vuotta.

Pohjois-Savo  vyöhyke V
miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Viestiä: 7,5K, Käynnit: 14,0K
Jotkut laittaa kreemiä kääretorttuun ...me käytetään mielummin tuorejuustoa ja tuoremarjoja kuten vadelmaa tai appelsiini marmelaadia jos suklaakääretortun kääräisee..koska minä en syö kreemiä missään muodossa.
Karvari
Karvari
Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)Ylipuutarhuri (41,0K reputation)
Viestiä: 8,2K, Käynnit: 53,0K
Nuu,minä laitan tuota viinereihin

Kemijärvi-Vyöhyke VII

sohvakukka
sohvakukka
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Viestiä: 4,2K, Käynnit: 43,0K
Kolme pakettia ostin taatelia. Nyt niistä on puolet kadonnut, joku rohmukuoriainen on syönyt...Sad

vyöhyke 2 - 3

Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 70,0K

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

miraemmi
miraemmi
Viestiä: 7,5K, Käynnit: 14,0K
Kurppa. - 13.11.2023
Syksyn ensimmäinen taatelikakku. Kolme palaa meni heti.

Ensimmäinen luumuhillolla ja piparkakku mausteella duunattu piimäkakku ...puolet pakastimeen. Seuraavaksi hedelmäkakut maustumaan ..
Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)
Viestiä: 5,7K, Käynnit: 58,0K
Tein vaihteeksi peltilihapiirakan.
Piti tehdä rahkavoitaikinaa, mutta unohdin ostaa rahkaa.
Laitoin sitten 12% arki creme fraichea tilalle.
Siitä tuli vähintään yhtä hyvää.
Täytteenä jauhelihaa, sipulia ,  riisiä, kananmunaa ja juuston loppuja, sekä creme fraiche ja mausteet

Varsinais-suomi  1B , Nousiainen
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku