+x Nuu - 13.10.2022+x tönönvahti - 13.10.2022+x Nuu - 12.10.2022+x tönönvahti - 12.10.2022Sitä sun tätä suolaiset muffinit.Vielä täytyy ohjettani säätää ja paistaa miedommassa lämmössä.Maku ihan hyvä mutta näkö ei. Millainen se ohjeesi on ? Paljonko lämpöä yleensä kestää tollanen muffinivuoka, tiedätkö ? Opettelen tässä leipomuksiakin tekemään siinä mun varaavassa takassa jota takka-leivinuuniksi kutsun. Se on keraamisen ja vuolukivitakan yhdistelmä jossa on paikat ritilälle, ei siis leivinuuni silleen miten se käsitetään. Tänäänkin takka lämpiää muttei oo hyötykäytössä siinä mielessä että sinne olis menossa jotain paistumaan. Se aina vähän pistää harmittamaan. Suolaiset muffinit400g ruskist. jauhelihaa2 1/2 dl kurpitsasosettan 1 1/2 dl kuivat. tomaattia (pakast.) n. 1 1/2 dl vihr. paprikasuikaleita( +säilykepaprikaa) 1/2 rasia tomaatti-chili tuorejuustoa1prk kermaviiliä (6%)2 munaa2 dl kauraryyniä3 dl vehnäjauhoja1 1/2 tl leivinjauhetta1 1/2 tl soodaa(2tl) suolaamustapippuriapaahd.sipulirouhettapersiljaa1/4 dl ruokaöljyä1-2 dl juustoraastetta (kevyt)Minä keräsin noihin tämmöiset aineet koska yritän käyttää kurpitsa sosetta, tomaatteja, vihr. paprikoita ja tuokin tuorejuuston jämä piti lykätä tuohon pois pyörimästä pakkasesta. Ihan oman pään mukaan rakensin ohjeen.Sotkin vain kaikki aineet sekasin puuhaarukalla. Mausteet on makuasia mitä laittaa. Ovat ns. kylmänä syötäväks tarkoitettu.Paistoin vaan liian kuumassa uunissa kun oli kiire ulos. Laitoin 240 asteeseen ja tiesin kyllä että joku 210 olis ollu lähempänä oikeaa. Ainakin sen nuo muffini pellit kestää mutta en kyllä tiedä oikeesti. Yleensähän muffinit kait paist. n. 200 - 210 asteessa. Mulla vaan tuo leivinuunin mittari ei ain pidä kutiaan, sen kans täytyy vähän arvailla. Riippuu miten usein peräkkäin on lämmitetty. Sähköuunissa se lämpö pysyy samana paistoi vaikka koko päivän mutta tuossa pinta lämpö hiipuu. Tönis, onko puoli tuntia sellanen hyvä aika vai pitäskö olla vähemmän ?
+x tönönvahti - 13.10.2022+x Nuu - 12.10.2022+x tönönvahti - 12.10.2022Sitä sun tätä suolaiset muffinit.Vielä täytyy ohjettani säätää ja paistaa miedommassa lämmössä.Maku ihan hyvä mutta näkö ei. Millainen se ohjeesi on ? Paljonko lämpöä yleensä kestää tollanen muffinivuoka, tiedätkö ? Opettelen tässä leipomuksiakin tekemään siinä mun varaavassa takassa jota takka-leivinuuniksi kutsun. Se on keraamisen ja vuolukivitakan yhdistelmä jossa on paikat ritilälle, ei siis leivinuuni silleen miten se käsitetään. Tänäänkin takka lämpiää muttei oo hyötykäytössä siinä mielessä että sinne olis menossa jotain paistumaan. Se aina vähän pistää harmittamaan. Suolaiset muffinit400g ruskist. jauhelihaa2 1/2 dl kurpitsasosettan 1 1/2 dl kuivat. tomaattia (pakast.) n. 1 1/2 dl vihr. paprikasuikaleita( +säilykepaprikaa) 1/2 rasia tomaatti-chili tuorejuustoa1prk kermaviiliä (6%)2 munaa2 dl kauraryyniä3 dl vehnäjauhoja1 1/2 tl leivinjauhetta1 1/2 tl soodaa(2tl) suolaamustapippuriapaahd.sipulirouhettapersiljaa1/4 dl ruokaöljyä1-2 dl juustoraastetta (kevyt)Minä keräsin noihin tämmöiset aineet koska yritän käyttää kurpitsa sosetta, tomaatteja, vihr. paprikoita ja tuokin tuorejuuston jämä piti lykätä tuohon pois pyörimästä pakkasesta. Ihan oman pään mukaan rakensin ohjeen.Sotkin vain kaikki aineet sekasin puuhaarukalla. Mausteet on makuasia mitä laittaa. Ovat ns. kylmänä syötäväks tarkoitettu.Paistoin vaan liian kuumassa uunissa kun oli kiire ulos. Laitoin 240 asteeseen ja tiesin kyllä että joku 210 olis ollu lähempänä oikeaa. Ainakin sen nuo muffini pellit kestää mutta en kyllä tiedä oikeesti. Yleensähän muffinit kait paist. n. 200 - 210 asteessa. Mulla vaan tuo leivinuunin mittari ei ain pidä kutiaan, sen kans täytyy vähän arvailla. Riippuu miten usein peräkkäin on lämmitetty. Sähköuunissa se lämpö pysyy samana paistoi vaikka koko päivän mutta tuossa pinta lämpö hiipuu.
+x Nuu - 12.10.2022+x tönönvahti - 12.10.2022Sitä sun tätä suolaiset muffinit.Vielä täytyy ohjettani säätää ja paistaa miedommassa lämmössä.Maku ihan hyvä mutta näkö ei. Millainen se ohjeesi on ? Paljonko lämpöä yleensä kestää tollanen muffinivuoka, tiedätkö ? Opettelen tässä leipomuksiakin tekemään siinä mun varaavassa takassa jota takka-leivinuuniksi kutsun. Se on keraamisen ja vuolukivitakan yhdistelmä jossa on paikat ritilälle, ei siis leivinuuni silleen miten se käsitetään. Tänäänkin takka lämpiää muttei oo hyötykäytössä siinä mielessä että sinne olis menossa jotain paistumaan. Se aina vähän pistää harmittamaan.
+x tönönvahti - 12.10.2022Sitä sun tätä suolaiset muffinit.Vielä täytyy ohjettani säätää ja paistaa miedommassa lämmössä.Maku ihan hyvä mutta näkö ei.