Leivonnaisia

Kirjoittaja
Viesti
Kaisaliisa
Kaisaliisa
Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)Puutarhatohtori  (3,3K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 3,0K
Mitäs niille juomanlopuille sitten tehdään, kun niin monenlaista ´kokeillaan Wink
eevastiina
eevastiina
Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)
Viestiä: 745, Käynnit: 0
Oletteko käyttäneet tummaa kaakaojauhetta vai kaakaojuomajauhetta? Minä olen käyttänyt Caracalin kakkuun jälkimmäistä, mutta aion kokeilla seuraavaksi tummaa. Konjakilla maustettu on tosi hyvää (olen nimennyt sen Lumumba-kakuksi) ja mielestäni konjakki sopii paremmin kuin Calvados. Minttulikööriä voisin kokeilla seuraavaksi (=minttu-suklaakakku).
mumimyy
mumimyy
Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)
Viestiä: 5,1K, Käynnit: 0
Nyt on kakkuja maisteltu hieman läpimänä kyllä konjakki vie mun suussa voiton, kun kunnolla jähtyvät voi tehdä uuden maistelu kierroksen. Sen jälkeen ei taida paljon mitään olla jäljellä, mutta eipä hätää leivotaan sitten uusia
eevastiina
eevastiina
Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)Puutarhuri (745 reputation)
Viestiä: 745, Käynnit: 0
Mumimyy, ainahan voi kokeilla, mutta luulen, että vana tallinna on liian mausteinen yrtteineen ynnä muineen. Kokeile ihmeessä ja kerro meille muillekin (itse en ole koskaan tykännyt ko likööristä).
mumimyy
mumimyy
Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)
Viestiä: 5,1K, Käynnit: 0
Kaksi Caracalin suklaa kakkua uunissa toisessa konjakki mikä on varma monta syöty toisessa laitoin kokeeksi karvas manteli likööriä.

Poika tulee tänään Tallinasta tua minulle pullon kahvi konjakki likööriä siittä kokeilen kun seuraavaksi teen tätä ihanaa kakkua tuli mieleen onko kukaan kokeillut vanhaa tallinaa tähän kakkuun voisi hyvin sopia täytyy varmaan seuraavaksi tilata pullo vanhaa tallinnaa
Tipilintu
Tipilintu
Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)
Viestiä: 3,1K, Käynnit: 76
Pieni piparkakkutalo preerialla.. Talo valmis, pintatyöt vielä tekemättä. On ne vaan söpöjä nuo piparitalot! Ja tuoksuvat jouluiselle!
Tipilintu
Tipilintu
Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)Uusi jäsen (7 reputation)
Kiitos Caracal ja muut. Hauskahan se on väkertää.. Hullulta kyllä tuntu kun vieraat jo alkoi saapua ni vielä viimeisiä kärpäsiä hämähäkinverkkoon viritin. Marsipaania on helppo värjätä(paitsi mustaksi) ja siitä on jees väkertääkkin kaikkea!
caracal
caracal
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Viestiä: 333, Käynnit: 0
Tipilinnun kammotus herkut olivat upeita! Hämähäkkikakku oli yliveto Smile.

Leivoin vihdoin ja viimein taas itsekin -perheen puolelta jo hiukan ehkä huomauteltiinkin asiasta...- ja tein Emon sitruunahöysteisen kakun soveltaen. Puolet meni hujauksessa ja toinen puoli odottaa tänään ensimmäistä herkkuhetkeä -eli aika pian on se suuhun napattava Smile. Maukasta on, tosin laitoin liian vähän sitruunaa -ensi kerralla siis lorautan kunnolla sitä mehua enkä arkaile. Korvasin myös osan vehnäjauhosta kaakaojauholla, en edes muista olenkohan ikinä tehnyt kakkua ilman kaakaota...minäkö suklaa-addikti?

Minä käytän aina voin sijasta margariinia (vaikka kuinka mieheni väittää voin olevan ainoaa oikeaa käytettäväksi). Sain varmaan lapsena kammotuksen voita kohtaan, kun mummini laittoi sitä leipäni päälle sentin kerroksen -siitä lähtien voin maku on ollut mielestäni kamala, enkä saa sitä alas. Margariini on helpompi työstääkin, se kun on pehmeämpää.
Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)Ylipuutarhuri (60,0K reputation)
Viestiä: 28,0K, Käynnit: 109,0K
Ihan samaa ajattelinSmile

Tein suklaakakun ensimmäisen kerran kuohukermalla ja voilla, seuraavan kerran margariinilla ja maidolla. Kumma juttu, että kermasta tehty oli parempaaBigGrin

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
Tipilintu
Tipilintu
Shakkiruutuja!! Nami! Olin unohtanut kokonaan noi. Äiti teki joskus niitä..

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku