Kuunlilja, Hosta

Kirjoittaja
Viesti
tarleena
tarleena
Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 0

Olet onnistunut risteyttämään kuunliljan ja raparperin!naurua

memuli
memuli
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 3,5K, Käynnit: 0

Kuunliljani senkun kasvaa ja kasvaa. Mahtaako olla jättiläinen, mutantti tms? Tuossa se on kököttänyt

vasta kolmatta kesää, eikä sillä ole koskaan ennen ollut näin jättisuuria lehtiä. Vertailuna tuossa on kirjavalehtisen kuunliljan lehti.

Inki
Inki
Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)Uusi jäsen (28 reputation)
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 0

Olipa tuuria, että huomasit minttumeirami  Sasarilla on kovasti kauniita yhdistelmiä ja niin kivasti sommiteltu kivikko.

minttumeirami
minttumeirami
Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)Aloittelija (95 reputation)
Viestiä: 487, Käynnit: 0

Meinasin saada slaagin tänään "rikkaruohopenkissäni"! Olen myrkyttänyt vuohenputkea, elämänlankaa, rönsyleinikkiä, maahumalaa ja voikukkaa entisestä perennapenkistä. Aamulla menin taas myrkkypullon kanssa jatkamaan hommaa, kun huomasin pienet hostan alut. Onneksi en ollut kerenny koko penkissä riehua, varmana olisivat olleet mennyttä. Toisaalta en olisi sitten koko hostista mitään tiennytkään. Mutta kiva löytö .

anita
anita
Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 137

Eikö sinikuunliljojakin ollut muutamaan erilaista?

Noinko nopeasti ne kasvavat? Mä istutin kaksi erilaista n. 30-35 cm päähän toisistaan, eli nehän on siis ensi kesänä jo valtavat.  hymy Joutuu varmaan ensi kesänä laajentamaan varjopenkkiä. silmän isku

sasar
sasar
Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)Uusi jäsen (12 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 28, Käynnit: 1,5K

No voihan kääks, mie olen pitänyt tätä sinikuunliljana

Mulla tosin on kyllä tuota saman näköistä, kuin memulillakin. Olenkohan taas kerran sekoittanut laput keskenään?!? Siispä kuka tietäisi nimen tuossa kuvassa olevalle?

Olen nuo omani istuttanut niinkin lähekkäin, kuin n.35 cm päähän toisistaan, ja tuossa kuvassa ne ovat toista kesää mun pihassa. Halusin mahd. äkkiä ne peittämään multatilan ja tänä keväänä olen sitten jo vähän jakanut niitä. Hmph...
Kuunliljoista viimekesän suosikkini oli tällainen:

Eli tuo limen värinen.. elekää kattoko rötöjä kumppareita ja keskeneräistä talon kivijalkaacool

anita
anita
Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 137

On nätti tuo memulin sykerö.
Minä istutin sinikuunliljan juurakon/mukulan/mikä lie ruukkuun keväällä (huhtikuussa), mutta siellä ei näy mitään eloa. apea Piti sitten ostaa Backakselta valmiit taimet, kun kuunliljaa halusin välttämättä. Sattui vaan niin hassusti, että yhden taimen sijasta mukaan lähtikin kolme, kun en pystynyt päättämään.naurua

memuli
memuli
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 3,5K, Käynnit: 0

Minä tykkään sitten hirveästi kuunliljasta. Tämä on suosikkini, sinikuunlilja. Eikös olekin nätti sykerö? Siitä se lähtee ja kasvaa tosi komeaksi ja isolehtiseksi.

Vippis
Vippis
Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 39, Käynnit: 0

Perustan vasta uutta hostapenkkiä ja mietin millaisin etäisyyksin ne kannattaa istuttaa? Miten hitaasti kasvavat täysikokoisiksi? Ovat niin onnettoman pieniä nuo alut että mietityttää miten paljon rikkaruohoja mahtuu väleihin kasvamaan...

nanikka
nanikka
Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)Uusi jäsen (17 reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 0

No olipas taas nopeaa. Kiitos Kurpitsa. Tiiänpä taas mitä seuraavan kerran mökillä teen

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku