Kuunlilja, Hosta

Kirjoittaja
Viesti
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 17,0K, Käynnit: 40,0K
Kertokaa mulle onko kuunlilja kalkinkarttaja vai -suosija ?  Mulla on pihalla menossa yhden alueen kunnostus ja aattelin että voisin siihen kaivaa paikan johon istuttaisin siirteessä olevan kuunliljan.  Muut sillä alueella olevat kasvit on havuja, ja meinaan kattaa sen pinnan pääosin ensin maisemointikankaalla ja sen päälle hakkeella. Ennen kattamista voisin siihen kaivella muutamia istutuskuoppia vielä, vaikuttaa olevan ihan hyvää multaa vaikkakin heinittynyttä.

Asioilla on taipumus järjestyä                                             Iitti / III

hoyabella
hoyabella
Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 44,0K
miraemmi - 5.5.2019
Minulla ongelmana et hostat kasvaa niin että muita pitää siirtää pois ..Mulla on niin pieni penkki että 5 eri lajiketta sen täyttää ja tyrkkii kavereitaan pois.Hostat on muutoin kivoja mutta syksyn pakkasilla tulee plössähdys ja rumuus..ja keväällä hyvin pitkään rumuus jatkuu, olen laittanut muutaman narskun kasvamaan kevään kaunistukseksi.

Mutta hosta-penkki on helppo siivota, ei tule oikeastaan roskaa ollenkaan mitä nyt muutama kukkatikku.​

Pohjanmaa IV vyöhyke
miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)Ylipuutarhuri (12,0K reputation)
Viestiä: 4,7K, Käynnit: 6,9K
Minulla ongelmana et hostat kasvaa niin että muita pitää siirtää pois ..Mulla on niin pieni penkki että 5 eri lajiketta sen täyttää ja tyrkkii kavereitaan pois.Hostat on muutoin kivoja mutta syksyn pakkasilla tulee plössähdys ja rumuus..ja keväällä hyvin pitkään rumuus jatkuu, olen laittanut muutaman narskun kasvamaan kevään kaunistukseksi.
hoyabella
hoyabella
Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 44,0K
Mistähän ne Viherpeukaloiden Hostat tulee??

Ostin kirppikseltä jossa aina kesäisin myydään kaikenlaisia kesäkukkia ja perennoja muutaman Hostan. 
​Hosta Ghost spirit, ​Hosta Carnival, Hosta Lady Guinevere ja Hosta undulata Mediovariegata, joka olikin minulla ennestään. Ja pioni Bowl of Beauty, joka kuoli minulta toissatalvena. ​

Pohjanmaa IV vyöhyke
JariH
JariH
Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 42, Käynnit: 128
Suomessa Viherpeukalot tuottaa ulkomailta vuosittain uusia lajikkeita. Jälleen niissä on havaittu virustautia (hvx) ja yhteydenottojen jälkeen erä on poistettu myynnistä. Kuinkahan moni on keväällä tilannut ja nyt puutarhassa on siis potentiaalinen levittäjä....
Facessa on ryhmä Hostat Suomessa, se on melko aktiivinen foorumi ja siellä mm tästä aiheesta lisää. Tiedän, että moni karttaa Facea ja siksi halusin harrastajia varoitella myös tätä kautta.
JariH
JariH
Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)Multasormi (119 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 42, Käynnit: 128
Kiitos vierailusta... penkkien levennystä Kymenlaaksossa ym.... mukava huomata, että kuunliljoista innostuneita on muitakin. 😊
Ylvalii
Ylvalii
Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)Kunniapuutarhuri (7,8K reputation)
Viestiä: 2,4K, Käynnit: 26,0K
Äidin penkistä napattu hosta kukkii:

IB/II

Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)Ylipuutarhuri (17,0K reputation)
Viestiä: 3,4K, Käynnit: 22,0K
Minä tykkään myös kovasti hostista.
Onneksi en päässyt töitten takia retkelle mukaan, että en vallan hurahtanut.

Minulla kasvaa monet ihan metsikössä jaloangervojen seurana, tuntuvat viihtyvän hyvin.

Tuohon taakse pystyy vielä hyvin laajentamaan.

Tämä on mun mielestä jotenkin tosi kaunis.

Cherry berryllä on hauskat purppuranpunaiset kukkavarret (just vasta nousemassa tuolta) ja kivan kapoisat lehdet.

Varsinais-suomi  1B , Nousiainen
Muokattu 2 vuotta sitten: Suokukka
raya
raya
Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)Ylipuutarhuri (25,0K reputation)
Viestiä: 5,3K, Käynnit: 13,0K

Vielä mahtuu,,,,,,,Smile

-jos mieles tyhjenöö, elä unneuta katkasta iäntä-
Siikajoki (V)

Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)Ylipuutarhuri (36,0K reputation)
Viestiä: 26,0K, Käynnit: 70,0K

Tällä viikolla kaivettu lisätilaa.

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku