Palsternakka, Pastinaca sativa

Kirjoittaja
Viesti
suhvi
suhvi
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,9K, Käynnit: 0
lapiolla onnistuu meillä vain porkkanoiden ja palsternakkojen nosto, muuten katkee...
suhvi
suhvi
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
mä en enään ikinä kylvä siemenistä, on sellanen maa että jollet oo joka viikko kattamassa ja kitkemässä niin sinnehän jää rikkisten sekaan, tein niin ison työn keväällä kun etin että missäs mun palsternakat on... siis esikasvatan minäkin jatkossa.
Oulunseudulta
Oulunseudulta
Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 122
Silloin kun palsternakkaa vielä kasvatin, kylvin siemenistä keväällä ja hyvin ehti kasvaa.
lumi
lumi
Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)Aloittelija (81 reputation)
Viestiä: 1,2K, Käynnit: 138
Katselin äsken Strömsötä ja siellä ne istuttu palsternakan taimia ?? Juttu oli siis kuvattu keväällä, hei haloo kuuluuko palsternakka istuttaa taimista ja minä pöljä olen keväällä kylvänyt siemenistä.
Jazzuz
Jazzuz
Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)Uusi jäsen (45 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 45, Käynnit: 0
Hyvät neuvot olis nyt tarpeen. Nostin eilen pari palsternakkaa ylös ja tietenkin murskasin niiden juurta oikein kunnolla, puolet palsternakasta oli murskana,en ihan arvannut niiden omassa savimaassani niin pitkäksi venähtäneen. Taikolla yritin niitä maasta vääntää. Miten kannattaisi nosto tehdä? Maa on tosiaankin kovin savista ja juuri tiukassa.
suhvi
suhvi
joo tota kokeilen mäki ens keväänä.. jospa ne erottus ku tunkee porkkanan sekaan..
tupsukki
tupsukki
Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)Kotipuutarhuri (532 reputation)
Viestiä: 1,1K, Käynnit: 7,7K
Minä kylvän palsternakan porkkanoitten sekaan.

Erottuu hyvin ja siinähän kasvaa rehottaa.

vyökyke  4  Ylistaro

Araminta
Araminta
Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)Uusi jäsen (27 reputation)
Viestiä: 1,2K, Käynnit: 158
Tuommoista oli palsternakan kasvatus mullakin ennenkuin keksin kylvää myöhäsyksyllä saman vuoden siemenestä. Taimet alkoivat vasta juhannuksena erottua rikkiksistä ja itivät harvaan ja ryppäissä. Nykyään ainoa taimi, johon saatan sen sekoittaa, on korianteri, eikä niitäkään enää kylväydy itsestään pitkin kasvimaata, kun siemensato jonain vuonna epäonnistui.
suhvi
suhvi
mä vähä epäilen jo että mulla ei oo edes itäny palsternakat, kun ei erota niin ei erota..
Jazzuz
Jazzuz
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 45, Käynnit: 0
Hip hurraa, mullakin näyttäisi olevan palsternakkaa eikä suinkaan rikkaruohoja penkissä. Kovalla kädellä kävin rikkikset kitkemässä, mutta heräsihän siinä epäilys, jotta oliko jäljelle jääneet sittenkään sitä aitoa tavaraa. Kiitos kovasti kuvista!
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku