Palsternakka, Pastinaca sativa

Kirjoittaja
Viesti
suhvi
suhvi
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,9K, Käynnit: 0
mä en erota kans, ja kun ne ei oo ees noin isoja jos jotain kasvaa..
Emo
Emo
Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)
Viestiä: 8,6K, Käynnit: 7,4K
Jess, muutama taimi löytyi BigGrin. En olis erottanut ilman tulostettua kuvaa maahumalan siementaimista - niitä kun meillä riittää ja riittää.
Emo
Emo
Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)Kotipuutarhuri (571 reputation)
Kiitos. Täytyy käydä katsomassa.
tagetes
tagetes
Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 142
Tässä ihan pieniä, alle 10 senttisiä (puolen kasvimaata täynnä).

Auringossa...

(Mun pään) varjossa. Lisäksi lehdissä ihan heikko/vieno palsternakan (ja vähän ehkä persiljankin) tuoksu, mut eivät maistu muuta ku rikkaruoholle, tai hetkinen, jälkimakuna tulee kyllä palsternakka vähäsen.

Kai sit muistat et jotkut saa iholleen yliherkkyysreaktioita, ku käsittelevät palsternakkaa auringossa. Tulee sellasia kuin palovammoja (mulla ei tuu mitään, mut mun täti oli joskus käsistään monta päivää rakkulantapaisilla kipeillä kohdilla).
Emo
Emo
Pliis laittakaa joku kuvaa palsternakan siementaimesta, ihan pienistä. Ku minusta näyttää, että koko rivi kasvaa pelkkää rikkaa. Kylvetty toukokuun alkupuolella. Eka kertaa kasvatan, enkä tunnista tainta.
suhvi
suhvi
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
joo, mä voisin kanssa kokeilla jättää muutaman maahan, jos ne nyt kasvaa tosta isommiksi.. harson alla olivat en kovin tarkasti kattonu, mutta minusta näytti että itivät..
Kreeta-Eulaalia
Kreeta-Eulaalia
Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)
Viestiä: 5,0K, Käynnit: 5,5K
Palsternakan itäminen kestää ian kaiken. Olen tähän asti luullut, että johtuu minusta, kun en ole ahkerasti kastellut, mutta siinä samaisessa pussin kyljessä luvattiin itämisajaksi useampi viikko. Sitten kun viimein ovat itäneet, eivät ole sittenkään mitään kiirettä kasvun kanssa pitäneet.

Satakunta, vyöhyke II
Imikkä
Imikkä
Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)
Viestiä: 778, Käynnit: 39

Suhvi, mä vasta männä sunnuntaina kylvin, ei varmaan vielä näy, kun tänään mökille menen. Harmi, kun ei ole vielä mistä ottaa.

Viime vuonna nostin kaikki juuret ylös, kun satovuosi oli meillä huono. Yleensä jätän maahan muutaman, että pääsee heti kesän alussa syömään.

suhvi
suhvi
milläs mallilla teidän palsternakat on, mulla on senttistä vasta, mutta sentään iti, viime vuonna ei noussu yksikään maasta..
Imikkä
Imikkä
Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)
Viestiä: 778, Käynnit: 39
Mulla on itänyt hyvin parikin vuotta vanha palsternakan siemen, ei kannata heitellä roskiin niitä. Kylvän kolmantena kesänä vähän tiuhempaan ja kitken, jos on tarvis. Niinkuin Annaw sanoi, pitää vaan säilyttää oikein. Mulla on pussukat kirjahyllyssä peltipurkissa.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku