Ihmekukka, Mirabilis

Kirjoittaja
Viesti
Pirkkis
Pirkkis
Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 8

Kiitokset taas hyvistä neuvoista!

pipu
pipu
Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 0

Jos kasvin antaa lakastua syksyllä ihan itsekseen ja säilyttää ruukun kuivassa paikassa, eikö talvehtimisen pitäisi onnistua. Juurakkohan ei saa olla märkä talvella, jotta se ei homehdu, mutta mullasa se ei kuivuisikaan ihan korpuksi. Minulla ei siis ole kokemusta asiasta, mutta soveltaisin muiden talvetettavien ohjeita ihmekukkaankin.

Pirkkis
Pirkkis
Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)Multasormi (173 reputation)
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 8

Mutta kun ei ole sitä kellaria. apea Mitäs nyt tehdään? Säilytänkö vaan jossain nurkassa ja annan olla omin nokkineen unholassa, vai? Ja lehdet poikki katkaistuna? Apuva, en tiedä!

Kasuariina
Kasuariina
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 9

Viime talvena sain itselleni todistettua, ettei kannata säilyttää edes kylmässä kellarissa mukuloita paljaaltaan, näkyvät vähän siitä loukkaantuvan. Edelliset talvet ovat jököttäneet daalian juurakoiden yms. kanssa ostoturpeessa. Ensi talveksi ajattelin kietaista heidät sanomalehteen ja eikun kellariin.

multatonttu
multatonttu
Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 76, Käynnit: 0

Mä ainakin syksyllä heitin jöriinin juurakoiden kanssa samaan laatikkoon. Sieltä ne keväällä sitten iskin maahan, mokomat rötkäleet.

Kyllä mä tiedän. Yritän olla "kovis" ja murhauttaa kalliilla rahalla ostetut hollannin porkkanat, mutta enhän mä toki niistä voi luopua....viha-rakkaus suhde parhaimmillaan...ja olihan tuo  muajussin kuva ihan kannustava...

A.i.k.a
A.i.k.a
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0

Luonnon eutanasia on minullakin käynyt jo mielessä, mutta komea on kieltämättä, muajussin ihmekukka. Noita punaisia kukkia kun tulisi, niin siitä tulisi kummasti näyttävyyttä lisää. Ehkä sitten kuitenkin vielä pidättäydyn murhatuumista, ja kaivelen ne kiltisti syksyllä talteen.

Kysyn tässä nyt samalla, että miten se juurakko pitäisi talven yli säilyttää? Ei siis ainakaan ihan kuiviltaan?

Kasuariina
Kasuariina
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)

Ai niin, teksti unohtui ihmekukasta pois, kun olin niin nopeasti siitä puolustuspuhetta laatimassa. Älkää nyt kyllästykö niihin ihmekukkiinne. Kyllä ne vuosi vuodelta komistuvat ja vaikka yksi kukka on pieni, niin kun kaikki latvat ovat täynnä niitä, niin se ON komea. Tämä kuva minulla viime kesältä. Viime talvena minun ihmekukan mukulaisena vähän kuivahtivat, joten tänä kesänä pitävät kukinnasta taukoa ja vahvistellaan vain mukulan vointia ja kasvatellaan varjoisassa penkissä mukulan kokoa.

Kasuariina
Kasuariina

multatonttu
multatonttu
Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)Aloittelija (76 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 76, Käynnit: 0

Eikös se kuki aina iltaisin....ihmeellinen. Itsellä kanssa mukulat toista vuotta, ja kyllähän se ison puskan tekee, mutta kukat on kyllä vaatimattomia. Omissa ei vielä kukkia ole, mutta eiköhän ne pian ala kukkimaan. Ensi vuonna laitan kyllä johonkin surkeaan paikkaan, ja toivon että luonto tekee tehtävänsä. Luonnon omaa eutanasiaa..

A.i.k.a
A.i.k.a
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0

Minulla näyttäisi olevan valkoista ja kelta-valkokirjavaa. Kuvaa ei nyt tähän hätään valitettavasti ole.

Hiukan olen ollut ihmekukkaan pettynyt. Puska on kyllä suuri ja rehevä, mutta kukat tosi vaatimattoman kokoisia ja melkein aina kiinni, kun niitä käy katsomassa. Ovat auki ilmeisesti vain aurinkoisella säällä, ja silloinkin vain osan aikaa päivästä.no-jaa

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku