Uni
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 585,
Käynnit: 89
|
Otsikko muutettu nyt toivomusten mukaiseksi 
|
|
|
Suometar
|
|
Viestiä: 489,
Käynnit: 0
|
Hihii, näyttää ihastuttavalle tuo Temskukan laatikkorypäs - en näe siinä mitään vikaa, sillä juuri tuollainen on (olisi)miun näkemyskin! Olisi kiva jos ne saisi kolmion muotoon, ja just niin että käytäville mahtuis tepastelemaan.Ja kattaa jollakin, mitä nyt sattuu olemaan Hake olis ehkä ihaninta, mutta kun se pitäisi melkein ostaa...mummolla on kyllä sellainen tosi hidas vekotin, ja leikkelimme ison kasan kyllä miehen kanssa pensaita...mhh....pitäiskö ne hakettaa sillä pikkuhakettimella
|
|
|
Pirkkis
|
|
Viestiä: 5,4K,
Käynnit: 8
|
Oletkos laittanut tuonne keskelle niitä aurinkokennolamppuja? Aika kiva juttu, kun pimeällä hakee kasveja, niin näkee mitä ottaa käteensä, ettei tule rikkaruohoja mukaan .
|
|
|
Temskukka
|
|
Viestiä: 3,9K,
|
Mutta jos käytävät tekee juuri niin kapeiksi että mukavasti saappailla mahtuu, ja ympärille kottikärryn mentävä kulku, niin ne välikäytävät kannattaa kattaa mainospostilla ja päälle soraa, kiviä, haketta, laattoja, tiiliä, lautoja tms. mitä nyt tontilta löytyy (tai lähipiiristä). Vuosine mittaan olen havainnut sen loppujen lopuksi helpoksi toteuttaa eikä käytävillä kasva mitään siementävää ja leviävää rikkaa. Alla kuvia nyt niin ankeasta tilanteesta. Pitkäpenkki, joka sojottaa aivan väärässä kulmassa noihin laatikoihin nähden, lähtee ensimmäisenä. Nykyisten ja tulevien laatikoiden väliin tulee metrinen käytävä, jota pitkin pääsee pellolle kottikärryjenkin kanssa. Vanhojen laatikoiden välissä kulkee noin 40 cm pikkukujat, joita pitkin pääsee laatikoille. Ja niistä tulee kiva kuvio.
 Vasemmalla oleva musta alue on se, jonka mittoja aiemmin tuolla kerroin. Siihenkin tulee noita punalautaisia laatikkoja.

|
|
|
nanikka
|
|
Viestiä: 3,3K,
|
juu, Keittiöpuutarha saa minun äänen. Minun muotoiltu "keittiöpuutarhani" on nyt muotoiltu. Keskellä on pyöreä alue pensastomaattia, sen ympärillä neljä aluetta salaattia. Ne alueet muodostavat ulkoreunoillaan neliön. Neliön länsi- ja itäsivuille on sipulia suunnitteilla. Pohjoispuolelle tulee ruohosipulia, ja koillis- ja luoteiskulma on varattu porkkanalle. Etelässä on kolme myös kolme aluetta ja jotakin niihinkin meinaan kasvamaan vielä keksiä. Reunoja en rakennellut sen erityisemmin, eli penkit on nyt noin 10-15 senttiä korkeammalla kuin kävelypolut. Kävelypolut vielä päällystän varmaankin hakkeella kunhan taas jaksan hakettaa lisää. Ruohosipulit ja porkkanat siellä jo asuu, muut vasta odottaa.
|
|
|
kuunlilja
|
|
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 193,
|
minä ehdotan samaa kuin Aika, keittiöpuutarha-potager
|
|
|
A.i.k.a
|
|
Viestiä: 1,6K,
|
Mielestäni mieluummin Keittiöpuutarha, tai vaikka Kasvimaa, potagerin kaveriksi. Kasvitarha kuulostaa minun korvaani vielä potageriakin vieraammalle. Ehkä murrekysymys? Toisaalta, potager on kai ihan oma lukunsa, kun sen tarkoitus on myös miellyttää silmää? Kasvimaan miellän vain suoriksi riveiksi porkkanaa ja salaattia. Keittiöpuutarhaa siis ehdotan, jos jotain tarvitaan.
|
|
|
Suometar
|
|
Viestiä: 489,
|
Ihania suunnitelmia teillä! Ite olen miettinyt myös kasvitarhaa....mutta miten korkeita ne ruudut/laatikot/pyörylät pitää olla? Vai voiko sen perustaa ihan tavalliselle kasvimaalle?Välistä kuitenkin olisi kait hyvä mahtua ajamaan ruohonleikkurilla?
|
|
|
kuunlilja
|
|
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 193,
|
Aika!Jep, näinhän se on
|
|
|
A.i.k.a
|
|
Viestiä: 1,6K,
|
Niinpä. Joku teema sillä olisi kuitenkin kiva olla. Nyt tuli sellainen olo, että se voisikin olla vain yksivuotisten kasvupaikka. Kuinka ihanaa olisikaan keväällä, kun kaikki ruudut olisivat kauniilla, muhevalla ja puhtaalla mulloksella. Sellaisella, jota kevään ensimmäiset viikot tekisi mieli vain käydä möyhimässä. Mustaa ja kuohkeaa. Minulla on jo yksi sellainen, puunauhalla ympäröity pikkuinen pyörylä, johon en vieläkään ole mitään raskinut kylvää. Se multa kun on niin kaunista. Teksteistä ei Kuunliljan kuvastaa saakaan selvää, mutta innostuksen palo näkyy sitäkin paremmin.
|
|
|