Genesee
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,2K,
Käynnit: 26,0K
|
Sininen valo saa aikaan tukevat taimet, koska se hillitsee pituuskasvua. Kai sen tunnelin on tarkoitus olla paikoillaan vaan viileinä aikoina ja otat kesällä sen pois? Nyt vasta luin Flooran kysymyksen lavakauluksien määrästä. Minulla kasvoi viime kesänä perunaa ja porkkanaa pikkulavojen kauluksissa ja niitä on vaan kaksi päällekkäin. Pohjalla on suodatinkangas ja alla sorapeti. Ihan hyvin riitti mullan paksuus noissa.
viljelykset vyöhykkeillä III ja V
|
|
|
Kesänlapsi
|
|
Viestiä: 3,7K,
Käynnit: 10,0K
|
Nyt en löytänyt ketjua tälle aiheelle, niin tulee tänne. Elikkäs ajattilin viritellä kasvilavalle sellaisen kolmion mallisen tunnelin päälle, jonka muovitan. Raksahommista jäi vesilukkoon tarkoitettua sinistä läpinäkyvää muovia iso rulla yli. Se olisi kestävää. Mutta tuo väri... Haittaakse, jos se onkin sinistä? Valoa se päästää hyvin läpi, mutta no joo. En minä vaan tiijä. Toki voin laittaa hallaharsonki, mutta tuolla sais ihan "kasvihuoneolot" kurpitsoille ja meloneille.
Pohjois-Pohjanmaa, Ylikiiminki V-vyöhyke
|
|
|
Nuu
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K,
Käynnit: 69,0K
|
Jos niitä on vaan 2 kaulusta päällekkäin niin ainakin ne kuivuvat nopeammin kuin jos olisi runsaammin multaa. Itse laittaisin 3 ihan jo siitäkin syystä. Asiasta toiseen, taimivaihto lähestyy. Kurkkaa siihen ketjuun
Iitti / III Asioilla on taipumus järjestyä
|
|
|
floora
|
|
Viestiä: 2,6K,
Käynnit: 130
|
Im in HEAVEN 
Nyt on kasvima/marjatarha katettu juuriestematolla ja kivituhkalla. Manantana tilaan lavakauluksia.
Elikkä ksysymys kuuluu...
Kun lavakaulukset tulevat kivituhkan ja juurimaton päälle niin riittääkö esim perunalle, porkkanalle ja tomaatille 2 kerroksinen lavakaulus kehikko vai pitääkö olla jopa 3 kerrosta lavakaulusta päällekkäin. Juurimatto jää leikkaamattomana pyyvästi alle eli siitä ei mennä ylhäältäkään päin läpi alempan multakerrokseen. Osa laatikoista tulee hiekkaviljelyyn ja osa multaviljelyyn.
|
|
|
Miikku*
|
|
Viestiä: 315,
Käynnit: 313
|
|
|
|
Sinililja
|
|
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 21,
Käynnit: 10
|
Onpa todella upea! Aina kun näen noin hienoa jälkeä, ajattelen kuinka paljon työtä siihen on vaadittu!
|
|
|
Miikku*
|
|
Viestiä: 315,
Käynnit: 313
|
Meidän potagerista sukeutui loppuviimein tämmöinen  
Laatat purettiin edellisenä kesänä tuosta yläpihalta, ja niitä riitti justiin sopivasti koko alueelle. Koska tuo koko alue vähän täyttyi laatoituksen myötä, kasvilaatikot väkisinkin vähän upposivat, mutta tokkopa tuo pahasti haittaa, ainakaan ihan heti. Vasemmalle rajasin istutusalueet tuolta takaa siirretyille vadelmille ja pensasmustikoille, rajaukseen käytin vanhoja kattotiiliä. Takana on sitten muutama tyrnin taimi, ja pari poteroa monivuotisille yrteille. Kyllä minä olen sitten iloinen tuosta, varsinkin kun lähtötilanne oli täysin rikkaruohottunut peltomaa Melkoinen homma oli kyllä tuon laatoituksen pohjustamisessa, kun justiin siinä kohdassa maa oli aika savista, ja kunnon perustukset haluttiin kuitenkin tehdä että laatoitus säilyy aloillaan. Lisähaastetta tuli vielä siitä, että tuossa rinteeseen tulee talolta sadevedet, joista osa toki päätyy rinteeseen piilotettuun sammioon, mutta loput menevät sitten ylivuodon kautta maahan, tosin imeytyskuopan kautta, mutta kuitenkin. Mutta kuten sanottu, lopputulos on kaiken sen lapioinnin arvoinen.
|
|
|
seniorilady
|
|
Viestiä: 62,
Käynnit: 0
|
Kurssi Betonista pihalle tai parvekkeelle A Aikuisopisto Helsinki
|
|
|
seniorilady
|
|
Viestiä: 62,
Käynnit: 0
|
Maatiainen ry Torstaina 22.1.2015 luento: kello 18.00
Bertalan Galambosi: Erikoisempien yrttien viljely ja käyttö.
Kin nakutetuu minulle. Löysin Wanha kauppahalli Vihannwesstiskilta tuoeita shico lehtiä ja aloin kotona katsella niitä.
Perillahan se on vihreä versio. Järvikylä kasvattaa punaista eli punapeippi ?
http://www.jarvikyla.fi/yrtit/?tuote=perilla
http://hiramenome.com/2012/06/shison-kasvatus-suomessa/
|
|
|
Satu-71
|
|
Viestiä: 3,6K,
Käynnit: 2,7K
|
Niin minäkin laittaisin jos uutta meinaat perustaa  Meillä on jo kasvimaatkin käännetty ja huomenna käydään ostamassa vähän lisää multaa ja kalkkia ja aion laittaa kaiken valmiiksi niin sitten on yksi iso homma keväällä vähemmän ja pääsee nopeasti kylvöpuuhiin
Raasepori vyöhyke 1b
|
|
|