Pietaryrtti, Tanacetum vulgare

Kirjoittaja
Viesti
Inki
Inki
Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 0

Kiva nähdä, että muutkin tykkää pietaryrtistä Minulla se on autotallin seinustalla ja siitä sorapolulle leviävät olen siirtänyt portinpieleen.  Oletteko käyttäneet sitä hyttyskarkotteena - kokeilkaapas huiskia lehdellä  tai hieraista lehteä iholle, hiuksiin tai pusakankaulukseen?!

Sand
Sand
Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 0

Tavallista pietaryrttiä kasvaa meillä etelärajalla ja tykkään erityisesti sen raikkaan keltaisesta kukinnosta. Pietaryrtin sanotaan karkottavan hyönteisiä, mm. muurahaisia ja kärpäsiä.

Miikos
Miikos
Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)
Viestiä: 6,2K, Käynnit: 456

Minä myös tätä pihassa vaalinut ja siirrellyt pois kulkupaikoista. Lehdet tuoksuvat hyvälle, kukinto ei Ihmeellinen tosiaan siitä, että kasvaa melkein pelkässä hiekassakin.

terhi.k.
terhi.k.
Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)Uusi jäsen (30 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 30, Käynnit: 6

Minäkin siirsin muutama vuosi sitten sorakuopasta pihan pietaryrtin alun- nyt taimia on ympäriinsä, ja valtaavat alaa kuivassa kohdassa, jossa mikkän ei tähän asti viihtynyt.

Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: [0]
Viestiä: 0, Käynnit: 0
Minua hiukan harmittaa, että kaivoin ylös meidän navetanpäädystä sinne istuttamani pietaryrtin. Kaunis se on. Onneksi sain pujolta kähäräpietaryrtin taimen ja istutin sen sikkolankirsikan juurelle. Kasvaa hyvin.
A.i.k.a
A.i.k.a
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0

Kukkapenkkiin olen minäkin sitä istuttanut. Ja tykkään kovasti. Lehdet ovat kauniit koko kesän, eikä kukintokaan hassumpi ole. Eikä kärsi tuholaisista, kuumasta eikä kylmästä. Sataakin saa, tai olla satamatta. Pietaryrtti ei siitä hätkähdä

Ja mesiangervo kasvaa sitten toisessa penkissäcool

Tanu
Tanu
Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)Uusi jäsen (8 reputation)
Viestiä: 906, Käynnit: 28
Minäkin nakkelin siementä tuonne aidanpieleen... Toisella puolen aitaa (ojan puoli) varjelen isännän viikatteelta mesiangervoa - toista lempiirikkaani. Smile
Raakki
Raakki
Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)
Viestiä: 6,2K, Käynnit: 26

Tämä pietaryrtti, Tanacetum vulgare (nappikukka) voisi varmaan joidenkin mielestä olla rikkaruohopalstalla, mutta minä olen sen ihan tarkoituksella tien varteen perennapenkin taustalle istuttanut. Smile

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku