Alppiruusu ja atsalea, Rhododendron

Kirjoittaja
Viesti
Tilia
Tilia
Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)Multasormi (121 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 64, Käynnit: 251
Luin että alppiruusun kuihtuneet kukat/siemenaiheet kannattaa nyppiä jotta lehdet lähtevät parempaan kasvuun. Ja huomasin saman kokemuksesta. Olen nyppinyt yksittäisiä siemen"nuppuja", mutta välillä koko oksantynkä, jossa siemenaiheet ovat kiinni ohuilla varsilla, napsahtaa poikki. Eli nypitäänkö yksittäiset siemenet vai onko ok napsauttaa koko siemenrypäs oksanpäineen pois? 

miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 7,0K, Käynnit: 13,0K
kevätlinnunherne - 21.6.2022

Alppiruusut alkaa olla täydessä kukassa. Minun ainokainen atsalea kituu vain, en jaksa siirtää sitä enää vaikka liian kuivassa paikassa kai kasvaa ,ei auta kastelu ei mikään.

Mulla revontuli atsalea on viittä vaille kuollut ja tuppaa jäämään ton keltavalkean taa ..ei saa valoa..
Mut tänä vuonna ei kuki silleen yksikään kuten yleensä ovat muhkeita..
kevätlinnunherne
kevätlinnunherne
Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)Puutarha-guru (5,4K reputation)
Viestiä: 928, Käynnit: 10,0K

Alppiruusut alkaa olla täydessä kukassa. Minun ainokainen atsalea kituu vain, en jaksa siirtää sitä enää vaikka liian kuivassa paikassa kai kasvaa ,ei auta kastelu ei mikään.

-Joskus karvaiset ystävät vievät suurimman osan sydämestäsi-   Kouvola vyöhyke 2

Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)
Viestiä: 5,2K, Käynnit: 52,0K
Minä luulen, että minun atsaleat ei kuki kunnolla vielä ensi vuonnakaan, kovat oli talvitappiot.
Neljä on kunnossa, mutta loput kasvattaa ruskeista varsista uusia silmuja, ei sieltä nuppujen viereltä, kuten yleensä.
Nuo runkosilmut tuskin kehittävät nuppuja tänä vuonna.
Onneksi melkein kaikissa on sentään jotain eloa, 1 on ihan hengetön edelleen.

Varsinais-suomi  1B , Nousiainen
miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)
Viestiä: 7,0K, Käynnit: 13,0K
Mun kukinnat oli tänä vuonna aika pliisua mut ei olematonta..
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 66,0K
Mulla on kaksi atsaleaa mutta eivät vielä ole kukassa. Nuppuja on. Kohta varmaan kukkivat Smile

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)Ylipuutarhuri (29,0K reputation)

Suokukka
Suokukka
Se on nova zembla, tahtoo vaan roikkua leveenä. Muurilla menee hyvin. ☺️

Henni
Henni
Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)Puutarhatohtori  (2,9K reputation)
Viestiä: 767, Käynnit: 23,0K
Onpa komea tuo kirkkaan punainen!

Porvoo / II- vyöhyke
Suokukka
Suokukka
Mökillä. 

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku