+x Suokukka - 21.5.2023Kustavi Pikkuruinen lapin alppiruusu
+x tönönvahti - 2.9.2022+x Tilia - 2.9.2022Luin että alppiruusun kuihtuneet kukat/siemenaiheet kannattaa nyppiä jotta lehdet lähtevät parempaan kasvuun. Ja huomasin saman kokemuksesta. Olen nyppinyt yksittäisiä siemen"nuppuja", mutta välillä koko oksantynkä, jossa siemenaiheet ovat kiinni ohuilla varsilla, napsahtaa poikki. Eli nypitäänkö yksittäiset siemenet vai onko ok napsauttaa koko siemenrypäs oksanpäineen pois? Minä ainakin napsautan kokonaan pois jos yleensä muistan edes ottaa.Omasta kokemuksesta en huomaa eroa otan tai jätän.
+x Tilia - 2.9.2022Luin että alppiruusun kuihtuneet kukat/siemenaiheet kannattaa nyppiä jotta lehdet lähtevät parempaan kasvuun. Ja huomasin saman kokemuksesta. Olen nyppinyt yksittäisiä siemen"nuppuja", mutta välillä koko oksantynkä, jossa siemenaiheet ovat kiinni ohuilla varsilla, napsahtaa poikki. Eli nypitäänkö yksittäiset siemenet vai onko ok napsauttaa koko siemenrypäs oksanpäineen pois?
+x Suokukka - 2.9.2022Minä leikkaan kaikki kukkineet pois.Täytyy vaan olla tarkkana, että leikkaa varovasti, että ei uudet silmut katkea samalla.Ovat mielestäni paljon siistimmät , kun leikkaa, varsinkin kun osa on suoraan etupihalla.