Pensaan pistokaslisäys

Kirjoittaja
Viesti
Mökkikukka
Mökkikukka
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 290, Käynnit: 0
Kyllä ne aina alussa jonkin päivän lehiä riiputtavat. Pidä ilma kosteana (vesiastia ja vaikka muovipussi päälle ja varjossa).
Flip
Flip
Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 114, Käynnit: 23
Lykkäsin pistokkaat torstaina multaan, ja huonolta näyttää. Lehdet riippuvat, tosin ainakaan vielä ne eivät ole alkaneet kuivua. Onko tuo lehtien riiputtaminen normaalia, vai tekevätköhän ne kuolemaa?
tarhaleidi
tarhaleidi
Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)
Viestiä: 735, Käynnit: 142
Se onkin hyvä idea, että ajoissa kasvattaa. Itse juurrutin pensaita (kuutamohortensia, lumipalloheisi) keväästä alkaen, kun talvella oli muutto. Hyvin juurtuivat ensin vedessä ja sitten ruukussa, mutta olivat aika pieniä.
Flip
Flip
Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)Multasormi (114 reputation)
Kiitos Mökkikukka, taidan tehdä samalla lailla mikäli ne lähtevät! Jokin vauvala täytyy minunkin perustaa koska piha jonne ne tulevat on vielä toistaiseksi peltoa  Ajattelin vaan alkaa kasvattaa niitä hyvissä ajoin jotta olisivat jo jonkin kokoisia parin vuoden kuluttua. 
Mökkikukka
Mökkikukka
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 290, Käynnit: 0
Flip, mä oon elo- syyskuussa istuttanu juurtuneet pistokkaat maahan,yleensä "vauvvalaan".Nyt on niinpaljon juurtumassa, että pitänee laittaa ihan omille paikoilleen.
Flip
Flip
Olen lukenut nyt ketjun läpi ja saanut hyviä vinkkejä. Aikomukseni on siis ottaa pistokkaita syreenistä. Yksi asia on vaan jäänut epäselväksi: mikäli pistokkaat juurtuvat ruukkuunsa, niin mitä teen niille syksyllä kun talvi tulee?
Pisaralehdellä
Pisaralehdellä
Viestiä: 925, Käynnit: 0
Köynnöshortensia on onnistunut minulla ihan niinkin, että kesällä olen latvonut sitä, ja tökännyt 20 cm pätkän multaan, jonkun pensaan varjoon. Viime keväänä tökin keltaheisiangervojen ja hortensioiden pistokkaita pallotuijan kupeeseen "varjoon". Keväällä aion kaivaa ja katsoa ovatko juurtuneet. Jos ovat niin siirrän purkkiin, jos eivät, siivoaan pois.
Pisaralehdellä
Pisaralehdellä
Viestiä: 925, Käynnit: 0
Viime talvena leikkasin aronian pistokkaita sanomalehden sisään ja lapion lunta kasan päälle. Sitten kun kasa vihdoin suli pohjaa myöten, tökkäsin (huhtikuussa) pistokkaat isoon muoviruukkuun jossa oli oman pihan maata. Tökin nimenomaan reunoilla ja muutaman keskellekin. Pidin varjossa ulkona, huolehdin, ettei pääse kuivumaan. Koko kesän olivat, mutta eivät juurtuneet.
Bumble
Bumble
Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 239
Mun siskoni laittaa pitkin kesää aronian pistokkaita multaruukkuun tai veteen, ja sanoi että juurtuuvat helposti niin tai näin.Sisko ei ole kasviharrastaja.

Mutta aronia aitansa ei ole kovin monta vuotta vanha, olen joskus jostain lukenut, että nuorista kasveista otetut pistokkaat juurtuisivat helpommin, mene, tiedä..
IrisFinlandica
IrisFinlandica
Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)Aloittelija (67 reputation)
Viestiä: 799, Käynnit: 160
No Arno Kasvi neuvoi niin OmaPiha-lehdessä.

Lieto 
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku