tollanen traktorin muna kyllä riittäisi hyvin 1,5 a kokoisen kasvimaapalstanj kattamiseen. Miten riittää voimat puskea se jarruttoman peräkärryn lavalle... tai jos traktorin setä sen kärrylle nostaisi, millä ihmeellä sen saa pudotettua pois kyydistä? ( kaksikaistaisella tiellä 100 km vauhdissa kärryn takalauta irrotettuna varmasti tulee alas mutta minne?) Ei ole kevät kaukana kun näin syvällisiä täällä jo pohditaan
Täälläpäin ei kovinkaan monet kateviljele (syvää pohjalaista maaseutua) ja ne ketkä on nähneet minun viljelytavan pitävät ihan umpihulluna. Tätä en tietenkään kiistä, mutta kateviljelyssä on kyllä järkeä. Muuten minun puuhissa.... ei sitä välttämättä ole. Riippuu kyllä ihan näkökulmasta!* puolustelua *Mutta yhdelle taloudelle useita satoja paalia homeista kuivaheinää on kyllä yli monen vuoden käyttötarpeen. Ja v*tutus suuren työmäärän tai vaihtoehtoisesti rahamäärän haaskuu homehtumisen piikkiin repii naista.Elämä on.
Tässä on perunan viljelyä katteessa. Meillä tätä systeemiä käytetään kun maata halutaan rikkaruohottomaksi myrkyittä mm. juolavehnän valtaamasta pellosta. Voikukka toinen pahalainen. Kateviljeltyä pottua eka vuosi ja sitten on valmista kaikelle mulle. Monivuotinen rikka ei jaksa kattteen ja perunan kanssa tapella. Yes!
Paalien polttaminen on tympeää hommaa. Sitäkin olen tehnyt kun kerran suutuin kamalasti. Hyvä heinä oli homehtunut latoon ihan lupaa kysymättä. Pahapäisenä pohjalaisena kostin polttamalla koko ladollisen. Meni kaksi päivää niissä puuhissa.* olen tehnyt syntiä *Tällä tavoin pitää kohdella paaleja: