Kultasade, Laburnum alpinum

Kirjoittaja
Viesti
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 70,0K
Jaa kyllä minä sen istutin heti saatuani penkkiin. Siellä on talvehtinut alusta saakka. Luulen että on alkuun kasvattanut siellä juuristoaan ja nyt tänä vuonna vasta valmis aloittamaan maanpäällisen kasvunsa. Tällä kokemuksellani sanoisin että laita maahan vaan heti. Ehkä kuitenkin haluat saada jonkun asiasta enemmän tietävänkin mielipiteen Smile

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

intopii
intopii
Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,4K, Käynnit: 0
Sisso. Eli siis ei kannata vielä tänä kesänä istuttaa ulos talveksi? Mulla kun ei ole sitä kasvihuonetta (huoks), niin yritän pitää taimen hengissä viileäksi syksyllä muuttuvassa hellehuoneessamme, jota myös etukuistiksi joskus kutsun.
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)Ylipuutarhuri (42,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 70,0K
Minulla on hyvin pienenä taimena saatu alku joka ensimmäisenä kesänään pysyi kokoisenaan tikkuna. Seuraavana kesänä ei korkeuskasvua ollut, parilehdet teki. Nyt tänä keväänä on jo tuplannut pituutensa. Eli tällä kokemuksella sanoisin että hidasta on kasvu ainakin alkuvuosina.

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

intopii
intopii
Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)Viherpeukalo (260 reputation)
Viestiä: 1,4K, Käynnit: 0
Miten nopeakasvuinen kultasade on? "Adoptoin" mai-leen siemenestä kasvattaman taimen ja nyt hoitajan vastuu painaa ankarana harteita Smile
Rapatassut
Rapatassut
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 1, Käynnit: 0
Osaako kukaan kertoa mikä mun kaljukultasadetta vaivaa? Ostin nyt keväällä puutarhamyymälästä n. 2m pitkän, kaljukultasade-nimikkeellä myynnissä olevan taimen. Istutin sen jo aikapäiviä sitten maahan mutta ei lehden lehteä vieläkään näkyvissä. Edes silmut eivät ole turvonneet. Oksat ovat kyllä taipuisat ja muuten elävän oloiset.

Onko tämä ihan normaalia näin istutuksen jälkeen vai mahtaako kasvini tehdä hiljaista kuolemaa? Vettä se on saanut.
mumimyy
mumimyy
Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)
Viestiä: 5,1K, Käynnit: 0
Minä unohdin nyt pakkasilla peittää kultasade taimet eilen muistin ja kävin katsomassa kuinka voi vaan eipä pakkaspoika ollut käynyt niitä puraisemassa voi ihan hyvin vaikka oli purkki avoimella paikalla
memuli
memuli
Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)Uusi jäsen (11 reputation)
Viestiä: 3,5K, Käynnit: 0

Näin taimimyymälässä rungollisen kaljukultasateen ja ihastuin siihen oitis. Minulla olisi hyvä paikkakin sille. Taidan käydä hakemassa sen. Mutta jos nyt jo istutan sen maahan, niin viekö mahdolliset yöpakkaset sen kukkatertut? Siinä oli jo mukavasti nääs noita nuppuja. Vai olisiko paras istuttaa se ensin johonkin ruukkuun? Vai menestyykö istutettuna suoraan maahan?

Annabella
Annabella
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 425, Käynnit: 0
Satues, jotkut palot ovat ruskeita, toiset vihreitä. En ole avannut yhtään palkoa. Ruskeakuoriset ovat ehkä kypsiä.
satues
satues
Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)Multasormi (104 reputation)
Viestiä: 5,7K, Käynnit: 3

Mun kultasade on siementänyt ihan itsekseen pensaan alle ja siitä olen ne vain siirtänyt kukkamaan reunaan jo ihan pienennä, nyt ovat kohta metrisiä . En ole niitä minnekään sisälle vienyt talveksi, ulkona kasvaa ja ilman peittelyitä.

Annabella, joko ne siemenet ovat kypsiä ? Meillä vielä vihreitä. Laita vain siemenet suoraan maahan.

Jmi, olet sentäs etelämmässä kuin minä, joten kokeile ihmeessä maahan istutusta.

Annabella
Annabella
Viestiä: 425, Käynnit: 0

Minulla on kultasade täynnä siemeniä. Milloin niitä pitäisi kylvää. Voisiko sen tehdä heti ja avomaalle?

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku