Happomarja, Berberis

Kirjoittaja
Viesti
Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,7K, Käynnit: 33,0K
Noita pinkin kirjavii on aika montaa laatua. 

Varsinais-suomi  1B , Nousiainen
koiruus
koiruus
Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)Puutarhatohtori  (3,0K reputation)
Viestiä: 933, Käynnit: 2,7K
Onkohan tääkin ’Pink queen’? Ostettu 3 vuotta sitten syksyllä syysistutusta varten ja heitin talvea vasten penkin reunaan jos jäis vaikka henkiin 😄👍 
Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Tästä tykkään. Tämä jää ihan pieneksi.
Nimikin olis jossain vihkossa, pitääkin etsiä, kun nyt mulla on lappuja. w00t

Rapunzel
Rapunzel
Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)
Viestiä: 2,3K, Käynnit: 68,0K
Mulla on muutamia happomarjoja, eikä ole siementaimia koskaan näkynyt. Ihan saisivat vapaasti lisääntyä kyllä mun puolesta 🙂
Suokukka
Suokukka
Kyllä mä nämä neljä nyt annan ainakin rauhassa kasvaa kokoa.

Annan vaikka tyttärelle, jos liikaa vievät tilaa, hän tykkää happomarjoista. Wink

Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)
Viestiä: 24,0K, Käynnit: 84,0K
Aikaisin keväällä kuukkeloin netistä jotain pientä punalehtistä ja päädyin happomarjaan.
Kun liikkeissä ei sitä näkynyt enkä saanut tilattua unohdin koko jutun.
Penkistä löysin jonkun pienen punalehtisen ja istutin sen uuteen pensasryhmään.
Vähän sen jälkeen kitkemisen yhtydessä tuli lappukin esiin.
Se oli juuri se mitä olin halunnutWink
Berberis thunbergii 'Admiration'

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
Kyssäkaali
Kyssäkaali
Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)Puutarha-guru (4,1K reputation)
Viestiä: 5,1K, Käynnit: 10,0K
Suokukka - 2.7.2020
Tässä vielä kuvat.
Tosiaan illalla kiertelin ja kattelin, onko rikkaruohoja paljon ja silloin huomasin nämä.

Tässä toinen siitä viereltä.

Tämä toinen on Pink queen, se tekee nuo pinkit lehdet uusiin versoihin ja tummanpunaiset vanhoihin.

Siementaimia löysin 4 ja tämä on suurin.
Just se on itänyt, kun sirkkalehdetkin näkyy vielä.
Eli lehden muoto on kuin tuolla pinkillä, mutta väri lähempänä tuota toista.

Jos joku tosiaan tietää, että tuleeko noita riesaksi asti, niin kertokaa ihmeessä, sitten kitken heti pois.
En osannut lainkaan arvata, kun nämä on mun ekat happomarjat ikinä, jotenkin ei oo ennen iskenyt.
Nuo värit on vaan niin kivat ja muutenkin kun nykyisin saa noita maltillisesti kasvavia lajikkeita.

No mulla on japanin happomarjaa rivi, ja oon huomannu et viereen on tullu noita siementaimia. Mut matalana ovat pysyneet, kun ruohonleikkurilla ajetaan siitä rivin vierestä. Yhtäkään en ole kitkeny. Tiedä sitten kun sulla on katetta, että tykkäävätkö itää ja kasvaa siinä isoiksi oikeinUnsure

Masku 1b
Suokukka
Suokukka
Tässä vielä kuvat.
Tosiaan illalla kiertelin ja kattelin, onko rikkaruohoja paljon ja silloin huomasin nämä.

Tässä toinen siitä viereltä.

Tämä toinen on Pink queen, se tekee nuo pinkit lehdet uusiin versoihin ja tummanpunaiset vanhoihin.

Siementaimia löysin 4 ja tämä on suurin.
Just se on itänyt, kun sirkkalehdetkin näkyy vielä.
Eli lehden muoto on kuin tuolla pinkillä, mutta väri lähempänä tuota toista.

Jos joku tosiaan tietää, että tuleeko noita riesaksi asti, niin kertokaa ihmeessä, sitten kitken heti pois.
En osannut lainkaan arvata, kun nämä on mun ekat happomarjat ikinä, jotenkin ei oo ennen iskenyt.
Nuo värit on vaan niin kivat ja muutenkin kun nykyisin saa noita maltillisesti kasvavia lajikkeita.

Suokukka
Suokukka
Ostin muutamia erilaisia happomarjoja pari vuotta sitten. Äsken huomasin että niiden vieressä kasvaa siementaimia. Niissä on keltaisia ja oranssia lehtiä. Lehtien muoto vaan on sama kuin tuolla tummanpunalehtisellä. Saa nähdä mitä noista muotoutuu, en ainakaan vielä raaskinut kitkeä pois. Tekeekö happomarjat paljon noita siementaimia? 

Marja
Marja
Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)Kotipuutarhuri (553 reputation)
Viestiä: 295, Käynnit: 1,0K

Tämä anteeksiantamattoman epäselvä kuva esittää minulle tärkeää, vuosien haaveen toteutumaa, Berberis thunbergii 'Orange rocket' pilarihappomarjaa, vaikka näyttää kyllä Red rocket-väriseltä kovasti. Kuulemma silti on Orange rocket.

Pahoittelen, etten malttanut olla laittamatta näitä epäselviä pilarihappomarjapensaitteni kuvia.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku