Laitan oman vinkkikyselyni tähän jatkoksi.
Olen tähän asti harrastanut vain sisäkasveja, mutta nyt on iskenyt kiinnostus laittaa tuonne olos jotakin kivaa ja varsinkin nyt, kun sain ihanat korikalusteet terassille, sekä kissojen ulkoiluhäkin toiselle puolen terassia.
Terassi on hyvin aurinkoinen ja suorastaan paahtava paikka päivällä ja illalla, joten olisi mukava laittaa ainakin siihen kissatarhan eteen pari jotakin varjostavaa köynnöstä ja niiden väliin suunnittelin maatiaisperennaa. Jos en muuta varjoa keksi meidän kaksijalkaisten oleskelupuolelle, niin senkin eteen saatan köynnöstä laittaa.
Noista perennoista nousi kiinnostavimmiksi harjaneilikka, sekä hietaneilikka, kun houkuttelevat perhosia. Olisi meille silmäniloa ja kissoile kiinnostavaa seurattavaa. Lisäksi voisin laitta vaikkapa jokusen krookuksen kevään piristykseksi.
Köynnösehdotuksia erityisesti kaipaan, niin monivuotisista kuin yksivuotisistakin. Yksivuotiset olisivat sillä mukavia, että voisi joka kesä laittaa erilaisen, kun taas monivuotinen olisi, noh, monivuotinen ja ei tarvitsisi joka kevät uusia

.
Vaatimuksena on:
-paahdetta, aurinkoa ja aloittelevaa "puutarhuria" kestävä
-ei myrkyllinen
-ei puuvartinen, jos on monivuotinen, luulen, että katolta tippuvat lumet tappaisivat sen
-nopeakasvuinen
Terassin päätyyn laitoimme viimesyksynä väriminttua, kun sen kukkiin ihastuin. Mies toi kaverilla poikettuaan mulle kimpun niitä ja pyysinkin sitten, että seuraavalla kerralla toisi ihan juurineen niitä

. Toivottavasti lähtevät kasvamaan.