Heh, minulla lukee otsikossa näin. White Dwarf Dragon Fruit -Pitaya Organic - Truly one of god's wonders!
ps. Pitaya tai Pitahaya - kumpikin nimi käy.
Minua alkoi kiinnostamaan nuo toisen väriset pitahayat. Pitäisiköhän tilata siemeniä... Pari vuotta sitten, kun ostin ruokakaupasta hedelmän, niin itivät muistaakseni noin viikossa. Ostetuilla siemenillä kestää varmaan kauemmin, kun ovat vanhempia. Jos kuitenkin vielä ehtisi tänä syksynä laittaa.
Onko tuossa 3 pitahayaa vai onko niitä useampi voikukkane? Hyvältä näyttää. Mulla ne on jostain syystä ohuempia lonkeroita.
Oho, tännehä on ilmestyny textii, luulin jo ettei kukaa enää lue tai kirjota tänne...
Tässä siis miu pitahayat
Ja näkyyhä siin muitaki terran asukkaita. Tein tollaset tolpat joihi saan kuminauhan kaa tukenee ja ruukuis on pystys "grillivartaat". Katon jos löytys viel selvempi kuva.
Luulen syyn olevan lähinnä se, että niitä on helpompi kasvattaa pystyasentoon tuettuna. Kuten kuvista huomaa, niin kasveja on yleensä paljon ja joskus aika pienelläkin alueella.
Iso kiitos Sienestäjälle, sillä tuosta oli paljon apua.
Edit: youtubesta katsoin videoita miten näitä kasvetaan. Tosiaan ne pitää nostaa pystöön aivan kuin Sienestäjä on tehnyt niin.