perennapenkki nollabudjetilla

Kirjoittaja
Viesti
miraemmi
miraemmi
Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 4,3K, Käynnit: 6,4K
Mun syysasterit on noukittu taimikaupan roskalavalta...olin itse siellä kaupassa ja isäntä näki kun myyjä vei kukkia lavalle. Kävi valkkaamassa mulle 4 lilaa...ne kasvaa hyvin :-) Tete narskuja on hautuumaalta nostamassa kukintoaan.
miraemmi
miraemmi
Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)
Viestiä: 4,3K, Käynnit: 6,4K
auri - 19.6.2007

Eli ei kun metsästämään. ;-) Täällä meillä päin on kylläkin enempi paikkoja, joissa KAIVETAAN, eli ollaan vissiin rakennuspuuhissa.... Sen verran uutta aluetta tämä on (n. 15 v ja alle) että en ole vielä löytänyt yhtään paikkaa, mihin ihmiset kävisivät heittämässä mitään puutarhajätettä. Ennemminkin ihmisillä on pihanrakennukset vielä kesken. Harmi. Hidasteena touhussa on auton puute, eli vauvan kanssa kärrytellen olen ne kivetkin kotiin kantanut. ;-) Hiljaa hyvä tulee, eikö niin?

Hautuumaiden roskikset on kanssa aarre aittoja ja nyt siellä voi olla narsissin sipuleita kahmalokaupalla....
kappalainenL-häme
kappalainenL-häme
Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)Aloittelija (85 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 72, Käynnit: 239
Kasuariina - 19.6.2007

Muovikassikaupalla multaa jostakin kunnan/kaupungin maankaatokasoista. Tai jos löydät paikkoja, joihin rivarialueiden tai jopa ok-taloalueiden asukkaat kippaavat puutarhajätteitään, sieltä löytyy yleensä sekä multaa että juurtuneita perennantaimia, raparperiä yms. Paikat, joille ollaan keräämässä maamassoja täyttömaaksi, meluvalliksi yms. ovat usein aarreaittoja niin mullan, laattojen kuin taimienkin osalta. Ja pajupunosta koristeeksi reunoille. Korallikanukasta vielä korreempaa.

Myös haittakasvit ja kotilot, joiden aarreaittoja ja todennäköisimpiä paikkoja saada kasvitauteja jne. Ilmaisesta voi tulla hyvin kallis maanvaihtoineen.

Maata sa aprannettua halvimmalla jos on auto j säkkejö taisaaveja ja hakee suoraan turvesuolta turvetta. ei maksa kuin kahvikapuin se määrä minkä saa henkilöautolla tuotua. Itse perustin puutarhan ja läheskaikki alut tulivat tältä palstalta. Ja mm käyttäjä jonnaponna teki valtavan työn kerätessään minulle kasveja. Kiitollisena katson vuodesta toiseen näitä kukkia ja ne muistuttavat ihmisen hyvyydestä.
Muokattu 2 vuotta sitten: kappalainenL-häme
Miiku
Miiku
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 334, Käynnit: 0
Mulle sanoi kans siskonmiehen äiti kun heidän mökillä tehtiin pihakierrosta ja se kaivoi mulle melkein kaikista alut että pihakukista ei saa kiittää...
viimatar
viimatar
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 90, Käynnit: 0

Perennapenkki minimibudjetilla etenee kuin eteneekin. Nyt kivikkopenkki alkaa näyttää penkiltä, pitäisi vaan laittaa siihen vielä kunnolla isorakeisempaa soraa.

Kuulin juuri anopiltani, ettei kukista saa kiittää, kun eivät lähde kasvamaan silloin. Niinpä taidan tyytyä vain kehumaan sitä, kuinka mukava Kasuariinan paketti oli... kukkanen

Sain karpaattienkellot ilmaiseksi äidiltä, joka oli kukinnan laannuttua heittämässä niitä roskiin parvekkeeltaan. Eh, kerrostaloasujat! ärtynyt

Anoppi oli ihana ja kun kävin siellä, poimimme vaikka ja mitä penkkien reunaan juurtumaan.

Kohta pitäis alkaa sipulienkin saapumaan (ne sentään ostin), sen jälkeen syyskylvöt ja penkit saavat jäädä toiveikkaina odottamaan kevättä.

Kasuariina
Kasuariina
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 9
Aih, noooo, kaikki aikanaan. Eli sitten vaikka kolmen vuoden päästä, kun kiertelette leikkipuistoja katselemassa......
viimatar
viimatar
Viestiä: 90, Käynnit: 0
Kasuariina, osta mulle ensin polkupyörä ja siihen vauvanistuin. Wink Tällä hetkellä vaunulenkkeilen kävelymatkan päähän, ipana on sen verran pieni (5 kk) etten sen kauemmas edes viitsi lähteä.

Sen sijaan voisi käydä vilkaisemassa lähistöllä sijaitsevaa lumenkaatopaikkaa...
aronja
aronja
Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)
Viestiä: 830, Käynnit: 40
Nii-ih.. mutta sai Kolehti ainakin kunnolla harjoittelumateriaalia...
Kasuariina
Kasuariina
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 9
Niin, olisi mukava kuulla, menikö harjoitteluksi, vai tuottiko tulosta. Auristakaan ei ole kuulunut, vai onko nimmari vaihtunut?
Kassikäpp
Kassikäpp
Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)Uusi jäsen (32 reputation)
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 213
Kiva, että tämäkin keskustelu nostettiin esiin.

Mitähän KOLEHDIN ilmaiskasvatuksille kuuluu?
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku