Varo tätä perennaa!

Kirjoittaja
Viesti
valtsu
valtsu
Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)Ylipuutarhuri (26,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 13,0K, Käynnit: 26,0K
Mulla oli muutama mökillä, iian kuiva paikka eikä kuki, muutaman lehden teki ja hävisi seuraavana vuonna.
Lupiinit pitääkin käydä ohimennen keräämässä muka kukkakimpuksi lähistöltä, edes kunnnan traktorileikkuri ei eja niitä nurin.

’ Jos ei ole mitään sanottavaa, niin en sano sitä täällä. ’

hoyabella
hoyabella
Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 41,0K
Minä en ole saanut täpläkeltanoa hävitettyä vaikka viime kesänä laitoin Rounduppi-geeliä lehdille. Ne kuolivat, mutta uutta kasvaa taas. 

Pohjanmaa IV vyöhyke
Rapunzel
Rapunzel
Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)Puutarha-guru (7,3K reputation)
Viestiä: 2,4K, Käynnit: 51,0K
Nasty - 29.6.2017
hoyabella - 6/29/2017
/
Nasty - 6/29/2017
hoyabella - 6/29/2017
suokukka - 6/29/2017
Ja mä just siirsin oranssikeltanoa mun luonnonkasvien penkkiin, koska tykkään siitä. Ermm
Äidiltä sitä hain ja hänellä se on pysynyt noin yhden neliön alalla jo kauan.

Se on nätti, kunhan pysyisi aloillaan mutta ei, nopeasti se leviää muiden paikalla pysyvien kasvien joukkoon ja sieltä mahdoton ottaa pois. Ajattelin josko laittaisi muovirenkaan alueen ympärille, kun se nyt kasvaa yhden penkin nurkassa. 

Onkohan tuo täpläkeltano sama juttu että leviää kovasti? Meinaan että laitoin sitä kukkapenkkiin niin teinköhän virheen.

Leviää maajuurten/versojen avulla pahasti.

Taidanpa ottaa sen sitten pois ja siirtää sivummalle. Vaikka lehdet on kovin nätit. Vasta istutin sen niin ei varmaan ole kerennyt levittäytyä paljoa.

Mun täpläkeltano ei ole levinnyt kuin siemenistä. Leikkaankin kukinnot aina pois mutta syksyllä oli ehtinyt pari poikasta sinkauttaa. Muuten on pysynyt ihan paikallaan.
mai-lee
mai-lee
Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)
Viestiä: 5,5K, Käynnit: 7,1K
tuntuu viehättävältä ajatus että kukkia maljakkoon keräämällä voi tappaa pahiksia. sanoisiko sitä kauniiksi kuolemaksi?

keskitien kulkija
hki Ib/vantaa II

Nasty
Nasty
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 10,0K
hoyabella - 6/29/2017
/
Nasty - 6/29/2017
hoyabella - 6/29/2017
suokukka - 6/29/2017
Ja mä just siirsin oranssikeltanoa mun luonnonkasvien penkkiin, koska tykkään siitä. Ermm

Se on nätti, kunhan pysyisi aloillaan mutta ei, nopeasti se leviää muiden paikalla pysyvien kasvien joukkoon ja sieltä mahdoton ottaa pois. Ajattelin josko laittaisi muovirenkaan alueen ympärille, kun se nyt kasvaa yhden penkin nurkassa. 

Onkohan tuo täpläkeltano sama juttu että leviää kovasti? Meinaan että laitoin sitä kukkapenkkiin niin teinköhän virheen.

Taidanpa ottaa sen sitten pois ja siirtää sivummalle. Vaikka lehdet on kovin nätit. Vasta istutin sen niin ei varmaan ole kerennyt levittäytyä paljoa.

Pitkäkin matka täytyy aloittaa yhdellä askelella.
Laukkavirta, Vyöhyke III/IV
hoyabella
hoyabella
Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)
/
Nasty - 6/29/2017
hoyabella - 6/29/2017
suokukka - 6/29/2017

Pohjanmaa IV vyöhyke
Muokattu 3 vuotta sitten: hoyabella
Nasty
Nasty
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 10,0K
hoyabella - 6/29/2017
suokukka - 6/29/2017

Pitkäkin matka täytyy aloittaa yhdellä askelella.
Laukkavirta, Vyöhyke III/IV
hoyabella
hoyabella
suokukka - 6/29/2017

Pohjanmaa IV vyöhyke
Suokukka
Suokukka
Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)Ylipuutarhuri (16,0K reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 19,0K

Varsinais-suomi  1B , Nousiainen
Muokattu 3 vuotta sitten: suokukka
Unokki
Unokki
Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)Kunniapuutarhuri (9,1K reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 16,0K
Kiitos Valtsu valistuksesta😊 Torjuiskohan se pissivät koiratkin 😁

Pirkanmaa II - vyöhyke 
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku