Leivän teko

Kirjoittaja
Viesti
Pepino
Pepino
Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)Kunniapuutarhuri (9,7K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 30,0K
Mua harmittaa kovasti ettei mistään saa sitä rieskaa mitä äiti aina paistoi leivinuunissa.

Rieskat oli ohkasia ja niissä oli mustia kuplia. Voi että miten ihania ne rieska oli. 🤗

II vyöhyke - rannikko 🌻
kitikat
kitikat
Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)
Viestiä: 2,8K, Käynnit: 12,0K
Joululimppua olen leiponut kahdesti kai pitää vielä kerran yksi satsi tehdä. Sitä jaan ympäriinsä kun muut ei osaa sitä tehdä.

Keski-Pohjanmaa IV-V vyöhyke

Karvari
Karvari
Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)
Viestiä: 6,1K, Käynnit: 27,0K

Tänään leivoin rieskoja(ohraleipä meilläpäin) ”omasta päästä” en löytänny enää äitiltä saamaani ohojetta 😢

Kemijärvi-Vyöhyke VII

Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)
Viestiä: 24,0K, Käynnit: 83,0K
Chali, sivulla 170 on Oulunseudun laittamat kuvalliset ohjeet ruisleivän teosta.

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
Chali
Chali
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 44,0K
Kurppa, laitoin sinulle yv:n.

Kirkkonummi  1B      -       Elämä on pelkkää kokeilua 

Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)
Voin lähettää Oulunseudulta nimimerkiltä saadun 200v vanhan juuren jos tarvit. 

Iltatähti
Iltatähti
Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)Puutarhatohtori  (2,0K reputation)
Viestiä: 521, Käynnit: 9,9K
Chali - 3.3.2019
Huhuu, miehelläni on teille kysymys leipäjuuresta, hän tekee sen itse ja kysymyksiä on kertynyt:Tarkasti mittojen (Eliisa Kuusela: Leipävallankumous) mukaan on menty, mutta vrk:ssa juureen pintaan muodostuu kuivaa ”kantta”. Pitääkö nuorta juurta a) hämmentää (rikkoa kannen muodostuminen) b) onko vettä kuitenkin liian vähän vai c) eikö haittaa?
Ei hämmentelystä haittaa pitäisi olla.
Chali
Chali
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 44,0K
Huhuu, miehelläni on teille kysymys leipäjuuresta, hän tekee sen itse ja kysymyksiä on kertynyt:

Tarkasti mittojen (Eliisa Kuusela: Leipävallankumous) mukaan on menty, mutta vrk:ssa juureen pintaan muodostuu kuivaa ”kantta”. Pitääkö nuorta juurta a) hämmentää (rikkoa kannen muodostuminen) b) onko vettä kuitenkin liian vähän vai c) eikö haittaa?

Kirkkonummi  1B      -       Elämä on pelkkää kokeilua 

Kurppa.
Kurppa.
Viisi pellistä ruisleipäsiä, kun keittiön lämpötilaa jää muuten alle 30 asteenWink

Misuliini
Misuliini
Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)
Viestiä: 458, Käynnit: 6,1K
Jadetsu - 23.2.2018
Misuliini - 22.2.2018
Sarg - 22.2.2018
Misuliini - 22.2.2018
Onko kukaan kokeillut virkata gluteenittomista jauhoista hapanjuurta?
Etsiskelin ohjeita juuren tekoon ja meinasinkin pistää kokeilun pystyyn tumman sekä vaalean gluteenittoman leivän leivonnassa, hiivan käyttö leivonnassa kun ei hirveästi lämmitä mieltä, elimistöä eikä makuhermojani. Crazy
Ohjeet molempien tekoon meinasin apinoida tuolta->

Gluteenitontaleivontaa

Tuollaista tattarijuurta joskus kokeilin, mutta ei oikein sovellu mun muistille. Oon harkinnu, että opettelen tekemään gluteenittoman soodaleivän, sitten kun taas joskus leivänhimo iskee. Hiiva kun tuntuu jatkavan käymistä mun mahassa, vaikka sen pitäis paiston aikana hävitä.

Ei muisti ole täälläkään järin häävi, mut jos sais itsestään irti sen vkon, että muistais ruokkia hapatusajan joka päivä taikinaa ja sit kun olisi hapatus valmis niin pakastais juuren ja aina tarvittaessa ottais sitä sulemaan ja sitten seuraavasta satsista ottais uudeen juuren ja pakastais sen jne. BigGrin

Mä en tiedä miksi ihmeessä omatekemästä leivästä maistan hiivan aina läpi, eikä se maku mikään makuhermoja hivelevä ole Blink Leivinjauheella olen gluteenittomia peltileipiä virkkaillut pitkän aikaa, mutta kun netin ihmemaassa käveli vastaan hapatetut leivät niin ajattelin josko sais vähän vaihtelua iänikuisiin lättäniin leipiin. Pelkkä ajatus rapeakuorisesta pataleivästä saa sylkirauhaset ylituotannolle Laugh

Kohota kahteen kertaan niin heittää hiiva maistumasta

Mä ajattelin jättää koko hiivan pois niin ei varmasti maistu Tongue BigGrin

Miksi tehdä asiat helposti, kun ne voi tehdä mielenkiintoisesti? Tongue                             Hollola II-III

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku