Kreeta-Eulaalia
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 5,0K,
Käynnit: 5,5K
|
Tämä nyt ei ole varsinainen ongelma, kunhan ihmettelen. Kaappiin oli jäänyt kookosrasvapaketti, jossa päivämäärää oli vielä reippaasti, mutta kun muuta rasvaa oli niukalti, päätettiin käyttää se omenakauratoskien tekemiseen, siis omput alle ja kaura-sokeri-rasvaseos päälle. No sen kivikovan rasvan lykkäsin mikroon ja kun se oli sulanut, haju oli aika mielenkiintoinen, paitsi että yksi ei haistanut mitään. Heitettiin siis hiutaleiden joukkoon ja paistettiin. No hetken päästä kolme viidestä oli sitä mieltä, että kämpässä haisee pahalta. Yksi ei pystynyt syömään paistosta lainkaan, koska maistui oksennuksen jälkimaulle (11-vuotiaan arvio, itseasiassa aika osuva), toinen jätti leikin kesken, koska paistoksen jälkimaku oli kamala, minustakin haju oli hirveä, mutta maku oli muuten ihan hyvä, 15-vuotias ei huomannut mitään eroa entisiin, eikä haistanut mitään. Sitten tuli porukan tarkkanenäisin sisälle eikä huomannut mitään. Olen usein paistanut munkkeja kookosrasvassa, enkä ole tähän hajuun ikinä törmännyt. Olisiko rasva pitänyt sulattaa kattilassa vai mikä meni pieleen? Mikrossa on kyllä ollut vikaa, tehot ei ole aina sitä, mitä yrittää.
Satakunta, vyöhyke II
|
|
|
Rapunzel
|
|
Viestiä: 2,6K,
Käynnit: 96,0K
|
Vastaus on varmaan myöhässä, mutta mun mielestä voi hyvin laittaa pähkinöitä tai vaikka mantelia.
|
|
|
puna
|
|
Viestiä: 381,
Käynnit: 14
|
Millä korvaisin pinjansiemenet pestossa? Tarkoitus on kokeilla pestosarvia, mutta kaupassa ei kuulemma ollut pinjansiemeniä 
|
|
|
pipsa3
|
|
Viestiä: 223,
Käynnit: 267
|
En nyt tiedä onko tämä varsinainen ongelma,mutta .. Olin syömässä ravintolassa joululounaan ja siellä oli tarjolla älyttömän hyvää punajuuriterriiniä ja kun kokilta kysyin mistä se oli tehty niin siinä oli savustettua punajuurta.Ohjeitä kyllä netistä löysin pilvin pimein,mun järkeni sanois että kypsiä punajuuria hiukan savustettais vai mitä luulette?
|
|
|
Irsa
|
|
Viestiä: 3,1K,
Käynnit: 34,0K
|
Kyllä lihaliemi toimii hyvin peruna / pasta pohjaisissa laatikoissa , ei sitten saa unohtaa , että suolaa ei ehkä kannata laittaa , ...ainakaan paljon .
|
|
|
Kreeta-Eulaalia
|
|
Viestiä: 5,0K,
Käynnit: 5,5K
|
Ja ainakin mun makuuni parempaakin. Nesteen määrää voi yrittää säätää niin, että suurin osa imeytyy ja haihtuu. Paistamisen välillä voi lisätä, jos näyttää kokonaan kuivuvan.
Satakunta, vyöhyke II
|
|
|
mummi
|
|
Viestiä: 3,1K,
Käynnit: 36,0K
|
Nuu Merimiespihvithän on perunalaatikkoruokaa. Niissä on liemenä lihaliemi ja paljon sipulia. Hyvää tulee ilman maitoa tai jauhojakin.
|
|
|
Nuu
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K,
Käynnit: 66,0K
|
Kiitos vinkistä ainikki, mutta juustoakaan ei voi käyttää kun maitotuotteet on kielletty. Ratkaisin homman niin että tein siitä jauhelihasta jauhoilla suurustetun kastikkeen ja kaadoin sitä sinne pariksi kerrokseksi. Pari kerrosta on perunaviipaleita valkosipulilla, ja pari kerrosta on paksuja tomaattiviipaleita basilikalla ja persiljalla. Tomaateista lähtee sen verran nestettä että uskoisin nesteen kokonaismäärän olevan aika hyvä niitä perunoita ajatellen.
Iitti / III Asioilla on taipumus järjestyä
|
|
|
ainikki
|
|
Viestiä: 241,
Käynnit: 131
|
Nuu, onko sinulla sopivaa juustoa, se toimisi hyvin. Jauhoillakin saa sakeutta.
|
|
|
Nuu
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K,
Käynnit: 66,0K
|
Apuja, kuinka korvataan munamaito ? Teen perunaviipaleista, jauhelihasta ja tomaateista laatikkoruuan mutta kananmunat ja maitotuotteet ovat kiellettyjen listalla. Taitaa tulla aika nesteistä tavaraa jos laitan pelkkää lihalientä. Soijajauhoja ei ole nyt kotona.
Iitti / III Asioilla on taipumus järjestyä
|
|
|