Hei kaikille,
olen uusi täällä. Tulin pyytämään apua omakotitalopihani kanssa. Mummoni muutti täältä 3 vuotta sitten pois, ja tilalle tulin minä, kaupungissa kasvanut nuori ihminen. Piha on TODELLA suuri, mummo piti siinä useampaa kasvimaata, ja perennapenkkejä ja puskia on joka lähtöön. Niin mukavaa kuin kitkeminen ym. pikku puuhastelu on aiemmin ollut, näinä kesinä olen itkenyt ja hammasta purren miettinyt että mitä järkeä tässä on. Paljon olen jättänyt hoitamatta, mutta en haluaisi ihan mokata tätä pihan kunnossapitoa. Siispä, polttavin ongelma, johon tarvitsen apua, ovat käyttämättömät kasvimaat:
Keväisin en ole niihin kylvänyt mitään, enkä tajunnut käännellä maata säännöllisesti, jolloin rikkaruohot tietysti alkaa kasvamaan. (olisi pitänyt kylvää vaikka viljaa, kunhan ei paljasta multaa jätä.) Nyt niissä kasvaa jo korkeaa pujoa, voikukkaa, putkea... Siis siinä määrin, että kitkeminen tuntuu jo kaukaiselta ajatukselta! Varsinkaan niitä putkia ei saa ikimaailmassa kitkemällä pois.
Mitä siis tehdä?! Pitääkö tilata kaivinkone ja kaivaa Australiaan saakka? 
Toinen ongelmani on se, että tältä hehtaaripihalta tulee puutarhajätettä mieletön määrä, mutta ei siitä nyt sen enempää. Kiitokset, jos joku vastailee minulle.