2008 Kevään pihapuuhia, Suljettu

Kirjoittaja
Viesti
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 66,0K

Kevään 2008 pihapuuhat on ajat sitten tehty, suljen tämän tästä pois kuleksimasta

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

Poppius
Poppius
Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,9K, Käynnit: 5
Juu, kukkii.
Lumijoutsen
Lumijoutsen
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 493, Käynnit: 31
Kukkiiko muuten saman vuoden versoilla. Sittenhän voisin vähän koettaa uusia puskiani...
Poppius
Poppius
Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)Uusi jäsen (21 reputation)
On muuten minullakin osa versoista vähän kuivettuneet. Se kevätaurinko... luulen. Laitoin muutamille ruusuille - vaan en hansalle - harsoa keväällä varjostukseksi, ja ne ovat kaikki latvoja myöten kunnossa, kun aiemmin aina kuivattivat oksia.
Lumijoutsen
Lumijoutsen
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Niin, melkein vieressä kasvaa aidanne sekalaisesti erilaisia saatuja ruusun alkuja ja lajitelma sireeniä yhdessä sotkussa ja iloisesti kasvaa ja kukkii.
Lumijoutsen
Lumijoutsen
Mulla kyllä kukkii, mutta kasvaa kituliaasti ja nytkin yksi kolmesta on ihan rankana(=paljaat varret, ruskeat kuolleet silmut, ei yhtään tuoretta pistettä). Toisessa on yksi lehdellinen oksa ja kolmannessa vähän useampi ja tyvessä uusi alkukin. Mun omat saavat heti aamusta alkaen aurinkoa noin kuusi tuntia ja taas iltapäivästä eteenpäin aurinkoa. Ei siis ihan paahteessa.

Nelisen vuotta ovat olleet paikallaan eikä ensimmäistäkään juurivesaa ole ilmaantunut. Lienee liian aikaista odottaakaan niitä. Viime kesänä kyllä kuorin nurmikon alta pois, että juuret saisivat kaiken veden ja ravinteet itselleen. Loukkaantuikohan siitä...
Poppius
Poppius
Onko se millaisessa paikassa sinulla? Minun Hansaruusuni kitui liian varjossa, eikä kukkinut moneen vuoteen. Sitten siirsin ruusut keskelle pihaa likakaivon viereen, ja johan kukkii! Kotipaikaltani ne on peräisin juurivesoista, joita ruusu kyllä vanhemmiten tekee, mutta ei kyllä kovin paljon. Siellä ne kasvaa eteläseinustalla pihan kuumimmalla paikalla ja kukkii upeasti.
Lumijoutsen
Lumijoutsen
Poppius, viitsisitkö kuvailla mulle hansaruusua. Kuvastoissa yms selostuksissa sanotaan kestäväksi V-vyöhykkeelle asti, karmiininpunaiset kerrotut kukat ja tekee juurivesoja -vai tekeekö? Tykkäisin kovasti, mutta kasvaa reppana niin huonosti mulla. Arempiakin lajeja on eikä ongelmaa niitten kanssa. Mulla ovat olleet jo monta vuotta ja pysyvät alle metrin korkuisena eivätkä tee yhtään juurivesaa.

Onkohan olemassa jotain muuta samannäköistä, mutta arempaa laatua johon on jossain vaiheessa tämä mun kasvi sekoitettu. Tykkäisin niin hirmusesti kun sopii mielestäni hopeapajun kanssa värinsä puolesta.
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)Ylipuutarhuri (40,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K, Käynnit: 66,0K

Keskustelu jatkuu täällä: KESÄN 2008 PIHAPUUHIAkasvi

Iitti / III                       
 Asioilla on  taipumus järjestyä                                            

Sand
Sand
Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 0
Poppius, siirrä kanavan varteen!
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku